Enga1Manu1Innlegg: 245
Jeg har en lillebror på 13 år, og han spurte meg om jeg viste om det var noe han kunne jobbe med. Jeg sa at jeg ikke viste helt, men jeg sa at jeg skulle prøve å finne det ut.
Så vet noen av dere her om hva 13-åringer kan jobbe med. Han bor foresten i Bærum.
Erik
Enga4Alltid
JotjarInnlegg: 27074
Gå med avisa, gå tur med hunder eller noe?
kalioInnlegg: 11129
Når han er 14 kan han vel begynne å gå med avisa?
Foreslår at han henger opp en lapp med tilbud om å hjelpe til med hagearbeid etc.
Han har prøvd å få en rute, men her hvor vi bor er det ikke så mange ledige.
Noen som vet om det går ann og selge aviser for vg på lørdag eller søndag lenger. En venn av meg gjorde det for et par år siden.
Erik
Enga4Alltid
kalio skrev:
Når han er 14 kan han vek begynne å gå med avisa?
Man kan gå med avisa når man har fylt 13
Erik
Enga4Alltid
MortenSMInnlegg: 451
Han kan gå med avisen.
Reglene sier at etter fylte 12 år, kan man påta seg fysisk arbeid, dog ikke maskinellt arbeid, men han kan jobbe i frukten på en matvareforretning feks.
Jobb for gamle, de betaler som regel "godt" og forventer ikke så utrolig mye (det finnes unntak selvsagt.)
Ønsk broren din lykke til !! :-)
Morten MS
”No. Not even in the face of the Armageddon. Never compromise.”
– Rorscach –
kalioInnlegg: 11129
"Enga1Manu1 skrev:
?
Man kan gå med avisa når man har fylt 13
Ok. Men jeg foreslår i allefall hagearbeid for noen gamle mennesker, men bli enige om lønn først! Selvom Bærum kanskje er norges rikeste strøk, så er det der det er flest gjerrige folk også ;-)
Kanskje bestefaren vår har en jobb for han, men han er en gretten gammel gubbe ;-)
Erik
Enga4Alltid
NATOInnlegg: 7604
Det er vanskelig å få arbeid når man er 13 år, men å gå med aviser eller med reklame er en god løsning
-----------------------------------------------------
<=- °NATO 2002 PrO° -=>
ddtInnlegg: 7429
Det er bare litt fantasi.
Problemet med 13 aringer er at pga alderen har arbeidsgiver et utrolig ansvar. Nar man er 16 eller 18, er dette ansvaret betraktelig redusert. Derfor kvier arbeidsgivere a ta inn sa unge arbeidere.
Det er mye en 13 aring kan gjore.
Male forsjellige gjenstander (gjerder, hus, etc)
ga med avisa
Plenklipping
Snomaking
lope gutt i en butikk
MakeleleInnlegg: 19703
Hvorfor skriver du "han" istedet for "jeg"? :-)
®M
WolverineInnlegg: 370
Be han drøye med jobben til han er over 20.. han klarer sikkert å snylte på mora si til den tid.
FansiderInnlegg: 791
VG dukker opp på døren hver søndag, i hvertfall her jeg bor. Jeg brukte å gå med reklame, ellers kan det kanskje være naboer som trenger litt hjelp i hagen?
240turboInnlegg: 9326
Trodde ikke 13 åringer hadde lov til å jobbe jeg...