Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

McDonalds åpent i påska

NYTT TEMA
bellerophon
bellerophonInnlegg: 1870
25.03.05 11:25
Noen som vet om McDonalds holder oppe i påsken?

Er et stykke til nermeste men en kompis skal absolutt ha dette, men jeg gidder ikke reise hvis de holder stengt i påsken...

Mulig det varierer fra "butikk" til "butikk", men drister meg til å spørre likevell :-)

Noen som vet?

Hertug
HertugInnlegg: 2537
25.03.05 11:34
Smarting!
De holder selvfølgelig åpent! De fleste åpner ved 10-11 tida på formiddagen.
Noen få åpner 7 på morran. De holder åpent til 23-tiden de fleste steder. Noen steder til kl. 1-2 på natten.
bellerophon
25.03.05 11:55
Spydigheter kan man være seg frabedt! Stiller et seriøst spørsmål og forventer å slippe syrligheter som "Smarting"...

Jeg vet vanlige åpningstider... Men ikke om dem holder åpent i påsken.
Det er ingen selvfølge at dem gjør det...?

Men takk for svar.
Spongbob
SpongbobInnlegg: 1321
25.03.05 12:22
Ja, dette var uhørt..
fisk73
fisk73Innlegg: 1145
25.03.05 14:53
Har de ikke telefon så du kan ringe og høre?
:)
God påske!
Hertug
HertugInnlegg: 2537
25.03.05 16:43
Selvfølgelig er det en selvfølge at de holder åpent!

De har åpent alle dager!
bellerophon
26.03.05 01:51

Jeg visste ikke, og derfor spurte jeg... Jeg beklager så utrolig mye at det kommer slike plagsomme spørsmål.. Skal aldri gjenta seg!
IACOCCA
IACOCCAInnlegg: 9229
27.03.05 07:32
Jeg så McDonalds ved Lagunen her i Bergen i går (lørdag kveld) ca. kl. 21 .... og det var STENGT!
Mækker'n stengt på en lørdagskveld ja, man kan jammen begynne å lure!!!

Hva slags MikkeMus-prinsipper er det egentlig de driver butikken etter????
mcdermott
mcdermottInnlegg: 60149
27.03.05 07:36
--- du finner det du vil vite på mcdonalds.no
ævdunn
ævdunnInnlegg: 5053
27.03.05 11:31
Hva faen? Mækkern stengt på en lørdagskveld? Det høres jo helt latterlig ut...

På tide å stramme inn lederne i mækkernmiljøet i Bergen?
Korp
KorpInnlegg: 494
27.03.05 14:55
Mange McD-restauranter setter jo salgsrekord nettopp i påska. På min lokale McD er det 2. påskedag som er superduper-dagen (Nidarvoll i Trondheim).
IACOCCA
27.03.05 16:13
mcdermott skrev:
--- du finner det du vil vite på mcdonalds.no

---------------

Eh, skal vi se ja .... jeg finner jo IKKE noe om disse "begrensede" åpningstidene i påsken på de sidene der?

Jeg skulle jo tro at folk ville unne seg en tur på McD i påsken ja, det er jo da de har fri og tid til å "dulle" på slike steder ...

Jeg skulle gjerne ha visst NØYAKTIG hvilke forretningsmessige beslutninger som ligger bak slikt et valg, er dette noe de underviser i på "Hamburger university" eller på landets økonomiske høyskoler?
"Hold kiosken/spisestedet stengt lørdag kveld ....."

Nøyaktig hvilket kappitel i MikkeMus-manualen er det som omtaler dette her?
SlemNinja
SlemNinjaInnlegg: 189
27.03.05 16:14
Dere er allerede feite nok. Gå et annet sted.
ævdunn
ævdunnInnlegg: 5053
27.03.05 18:58
"Nøyaktig hvilket kappitel i MikkeMus-manualen er det som omtaler dette her?"

Akkurat det samme tenker jeg? Hva slags forkvaklet syn på butikkfaget er det man har, når man IKKE reagerer på at mækkern har stengt på lørdagskvelden?

Det er jo helt sinnsykt. Burde nesten skrive en mail til mækkern, og spørre om hva som er caset her
IACOCCA
27.03.05 20:48
Hele konseptet er jo en hån mot fundamentale "business principles" i den virkelige verden.

Nordmenn med en påprakket paranoia mot Mækkern og "tilgjengelige" butikkonsepter som er alt annet enn nettopp det, ja det er det vi her har med å gjøre!

Jeg skal si hva dette her er for noe: Det er noe man innenfor marketing/businessfagene kaller Nordmarka-syndromet ..... rett og slett innebærer dette at man tar HELG når kalenderen og klokka viser det, helt uavhengig av om man har jobb å gjøre elelr om folk etterspør ens varer og tjenester.

Så mye om butikkene ja. Tenk om denen mentaliteten gjennomsyret samfunnet helt?
Hva hvis drosjene parkerte bare fordi det var helg?
Eller om strømleverandrene koblet av leveransene fordi det var HELG??
Enn om politiet låste inn bilene og hang uniformene til lufting og satte seg nede ved vannet for å ta seg en blund fordi det er HELG?

Å stenge Møkkern en lørdagskveld bare bekrefter at man lever og driver ettere rene MikkeMus-prinsipper.
IACOCCA
29.03.05 02:15
Det som hadde tatt seg ut var om VG og andre som har ting på nett begynte med åpningstider, f. eks lukning kl. 16.00 på hverdager og 14.00 på lørdager.
De som mente de hadde noe på nett å gjøre fikk gjøre det til faste tider!

aetat og StarTour er jo allerede i gang; de holder jo nattestengt på sine nettjenester!

Så MikkeMus-prinsippene er meget viktige for alle som skal lære om forretningsdrift!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg