Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spaghetti a la Capri

NYTT TEMA
Nullstress
NullstressInnlegg: 5395
10.11.06 15:34
Jada, i dag blir det Gourmetmat. Elsker den fantastiske miksen av hermetisk spaghetti, cocktailpølser og ikke minst Capriboller (For det er ikke kjøttboller, må vite). 18kr for 850 gram nytelse -> DET kaller jeg en god deal
lampe
lampeInnlegg: 8628
10.11.06 15:42
Er det de hvite burkene?
Janne911
Janne911Innlegg: 18383
10.11.06 15:44
Spaghetti a la Capri er en skam for alle smaksløker!!
NaturalBlues
NaturalBluesInnlegg: 3420
10.11.06 16:10
Dette mener jeg vi fikk utlevert på vinterøvelse i militæret en gang. Smakte ikke så verst da mener jeg å huske .o)
Nullstress
10.11.06 16:17
Hvite bokser ja, med en tegning av en kokk utenpå.
Nullstress
10.11.06 16:19
Spaghetti a la Capri står ikke tilbake for noenandre hermetikkprodukter... Kongen av hermetisk pasta
newport
newportInnlegg: 22441
10.11.06 19:28
Janne911 skrev:
Spaghetti a la Capri er en skam for alle smaksløker!!
-----------------------------------------------------
I hvert fall en slags "matens" luremus. For det smaker jo ingenting.
batboy
batboyInnlegg: 27997
10.11.06 19:30
NaturalBlues skrev:
Dette mener jeg vi fikk utlevert på vinterøvelse i militæret en gang. Smakte ikke så verst da mener jeg å huske .o)"

det meste smaker digg når man har slitt i felten.. Jeg vet om noen som spiste sjokolade med smør på etter en hard øvelse.
tussi
tussiInnlegg: 5896
10.11.06 19:35
Husker elsklingen var tøff i trynet en dag og ymtet frempå i kameraters nærvær at jeg stort sett serverte spaghetti alla capri,

den påfølgende uken fikk han spaghetti alla capri hver dag, og bikkja fikk indrefillet:-)

Han har aldri spøkt med slikt igjen

•.´¯`•.¸¸.•´¯ `•.¸ >Tussi
puccini
pucciniInnlegg: 359
10.11.06 23:47
Ikke spist det der siden barndommen...Men godt er det ja, særlig pølsene!

Spiser dere en boks alene eller?
hvete
hveteInnlegg: 1938
11.11.06 20:23
Jeg husker sulten stod i meg som et skabbete beist en sen høstkveld. Beistet hylte. Jeg lette gjennom skapene i leiligheten jeg befant meg i og fant en boks Capri. Tallerkenen ble toppet og fylt ut i kantene med en raus porsjon hermetikkpasta. Uheldigvis for meg var smaksløkene fortsatt ved bevissthet. Jeg fikk kanskje ned fem skjeer før jeg følte meg uvel.
fysj
fysjInnlegg: 17781
11.11.06 22:23
slutt å vær så kresen, a=)
Nullstress
12.11.06 14:38
tussi skrev:
den påfølgende uken fikk han spaghetti alla capri hver dag, og bikkja fikk indrefillet:-)

* Stakkars den bikkja. Måtte nøye seg med indrefilet, mens eierne propper i seg a la Capri. Dyreplaging!
monsanto3
monsanto3Innlegg: 2360
12.11.06 16:00
Nullstress skrev:
"Spaghetti a la Capri står ikke tilbake for noenandre hermetikkprodukter... Kongen av hermetisk pasta"

Dette må prøves!
Jeg husker denne merkelige retten som nattmat på hjemme-alenefester i ungdommen. Der eksperimenterte vi med mye rart, pølser med brunost, blant annet.

Det store spørsmålet må bli: Hva drikker man til spaghetti á la Capri?
Jeg husker denne retten som forholdsvis søt, kan det stemme?
I så fall må det vel bli en forholdsvis rund og myk vin til, med lavt tannininnhold.

Hmmmm, skaviseee....en Canaletto Nero d'Avola, kanskje? Bra fylde, rund og myk, o.k. frukt, ikke for dyr.
Kanskje herligheten kan sprites opp med en neve kantareller, eller er dette en fornærmelse mot puristene?

"Dette er reisen til Kina, gutt, det er klart du skal til Kina, bare synd at det vil ta adskillige måneder å komme dit"
muzzIe
muzzIeInnlegg: 18073
12.11.06 16:03
Å i det hele tatt drikke vin til Capri er perler for svin. Jeg foreslår Hakon Cola.
monsanto3
12.11.06 16:17
muzzIe skrev:
"Å i det hele tatt drikke vin til Capri er perler for svin. Jeg foreslår Hakon Cola."

Hvordan vet du det? Har du prøvd?

Og bare så det er sagt:
Det finnes ikke den rett i verden som jeg ville ha skylt ned med Cola. Det er en fornærmelse å servere slikt til mat, synes jeg.

"Dette er reisen til Kina, gutt, det er klart du skal til Kina, bare synd at det vil ta adskillige måneder å komme dit"
muzzIe
muzzIeInnlegg: 18073
12.11.06 16:23
Jeg har smakt Capri og jeg har smakt vin. Jeg føler det er grunn nok til å uttale seg.
monsanto3
12.11.06 16:43
Å. nå.
Jeg har da smakt et glass eller to jeg også, og jeg tenker vi skal finne noe som passer til det meste, Capri inkludert. Totalopplevelsen blir nesten uansett bedre enn med Cola, tenker jeg.

heliumhue
heliumhueInnlegg: 439
12.11.06 16:45
Man drikker selvsagt Kir til Spaghetti á la Capri.
Nullstress
12.11.06 19:44
Angående å tilsette kantareller til Caprien, så syns jeg dette er greit. Men det er da tilbehør, ikke en del av retten. Du må ikke varme de i samme gryte som a la Caprien, for da kan du ødelegge magien.

Når det gjelder vin til a la Capri, så har desverre aldri prøvd det. Cola og vann fungerer bra. Men ser for meg at all vin passer til a la Capri. Rød, hvit, rosè, musserende, you name it
Dex_Dexter
Dex_DexterInnlegg: 1763
12.11.06 23:06
Et godt mattips dette her, skal bare spise opp et par brun lapskaus bokser og noen trøndersodd før jeg gyver løs på caprien igjen
fysj
13.11.06 13:34
tips:

tøm boksen oppi et dørslag og spyl det med vann til all sausen er borte. lang en carbonarasaus fra pose, og hiv alt i dørslaget oppi=) snadder!
Aelea
AeleaInnlegg: 3182
13.11.06 13:44

fysj skrev......

Hehe. Litt av en metode! :-D

Hva med å koke seg en vanlig tomatsuppe på pose isteden? Ha i ekstra snarkokt makaroni efter behag. Stek noen grillpølser i biter, rund av med noen kjøttboller. Bland alt når suppen er ferdig. Krydres efter forgodtbefinnende. Serveres med revet ost, parmesan og pepper.

Rikelig mengder av rødvin selvsagt!

fysj
13.11.06 13:48
nei, det er et eller annet i modningsprossessen på 6-7mnd som man savner når man skal lage alt fra bunnen av..
Aelea
AeleaInnlegg: 3182
13.11.06 13:50

Et meget godt poeng Fysj.

fysj
13.11.06 13:52
Nullstress skrev:
Når det gjelder vin til a la Capri, så har desverre aldri prøvd det. Cola og vann fungerer bra. Men ser for meg at all vin passer til a la Capri. Rød, hvit, rosè, musserende, you name it"

carbonara a la capri med grappa til=) mmmmm
monsanto3
13.11.06 15:16
Ja! Grappa! Naturligvis, at jeg ikke tenkte på det!

Jeg har en litt spesiell en stående i kjeller'n, den prøver jeg!

monsanto3
13.11.06 15:24
Og til Nullstress:
Jeg hadde faktisk tenkt å hive kantarellene oppi Caprigryten, men jeg forstår nå at dette er blasfemi. Jeg lover å lage dem separat.

Hva tror du om forslaget til fysj - grappa til Caprien? Selv synes jeg det er genialt.

Nullstress
13.11.06 16:43
Godt å høre, kan ikke besudle a la Caprigryten med andre ingredienser.

Når det gjelder Grappa til caprien så syns jeg det høres fortreffelig ut, men så høres jo alt fortreffelig ut hvis det inkluderer ordene 'spaghetti a la capri'.

Gjett hva jeg skal ha til middag i dag?
selters
seltersInnlegg: 6199
14.11.06 23:36
Jeg synes det du snakker om smaker helt dritt. Lenge leve brun lapskaus på boks!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg