Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blodfortynnende mat

NYTT TEMA
Schonemann
SchonemannInnlegg: 7
01.10.07 09:53
Bestemoren min må slutte å spise blodfortynnende piller og jeg lurer da på om noen vet om mat som har noe av den samme effekten?
Jeg vet at tran, dvs omega3 ol, har en blodfortynnende effekt, men det er sikkert mer enn det? Har kjøpt inn tranflaske, linfrøolje, diverse seikaker og laks og endel rødbet som er bra for blodet, men tar gjerne mer tips.

Rose-jenta
Rose-jentaInnlegg: 1048
01.10.07 10:31
Hvitløk, hvitløk og hvitløk i bøtter og spann ;)
Husk også å kjøpe inn masse tannkrem..........

http://www.matoghelse.no/hvitloek-naturens-multikunstner.310126-48948.html
Ved universitet i Western Ontario ble det i 1981 gjennomført en studie i 15 land på hyppighet av hjerteinfarkt. Studien viste helt klart at landene med høyest forbruk av hvitløk hadde lavest rate med hjerteinfarkt. Regelmessig inntak av hvitløk ikke bare renser tette blodårer, men hindrer også nye skader (hjerteinfarkt) i å oppstå.
Og ikke nok med det! Forskning i Tyskland viser at hvitløk kan virke positivt også om man har hatt hjerteinfarktsamt at hvitløk har en gunstig effekt i forhold til hjerneslag og kretsløpsforstyrrelser i beina. Dette fordi hvitløk virker blodfortynnende.
Både i Kina og Tyskland blir hvitløk brukt i behandling av forhøyet blodtrykk. Det hevdes at hvitløken får glatt muskulatur i blodkarene til å slappe av, og dermed utvider blodkarene seg, slik at trykket synker. Det finnes i dag 20 kliniske forsøk som viser at hvitløk senker blodtrykket.

-----------

Leger som arbeider ortomolekylært, anbefaler i stedet for statiner naturlige, hjertebeskyttende kosttilskudd som bl.a. vitamin C, niacin (B3), Q10, vitamin E, magnesium, l-karnitin, krom og selen, kombinert med optimal ernæring.
Freitas
FreitasInnlegg: 17317
01.10.07 20:28
Takk, da ligger jeg bra an. Hvitløksånden er nærmest en del av min personlighet, det går med et par-tre i uka.
Rose-jenta
Rose-jentaInnlegg: 1048
02.10.07 00:46
Freitas skrev:
det g�r med et par-tre i uka.
-----------

......hva da?
Fedd?

Her i huset går det med en tre 3-pakkers i uka...........
Og ikke er jeg noe spesielt syk heller......;)
malaikaen
malaikaenInnlegg: 17124
02.10.07 14:55
Vann
Freitas
FreitasInnlegg: 17317
02.10.07 20:57
Rose-jenta skrev:
"......hva da?
Fedd?"

Hehe, det var da beskjedent. Jeg mente selvsagt hele hvitløk, det er omtrent noe sånt som går med til varmmaten jeg lager til meg sjøl i løpet av nevnte uke. Selv om jeg ikke nødvendigvis lager varmmat hvar dag.
Jeppe1001
Jeppe1001Innlegg: 19
03.10.07 10:45
Styr unna nøtter spesielt peanøtter det er blodfortykkende, eneste aberet ved og styre unna er att nøtter er godt for det skadelige kolesterole.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg