Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges beste butikk-pizza ?

NYTT TEMA
Apophis
ApophisInnlegg: 182
21.03.08 22:36

Sett flere temaer om pizza her på VGD. Derfor tenkte jeg det var på høy tid med en Norge beste pizza kjøpt i butikken debatt.

I Norge konsumeres blant annet rundt 20 millioner grandiosa fra stabburet hvert år.
Helt utrolig at så mange sverger til en papp-plate med dårlig smak spør man meg.
Men mange liker den jo tydeligvis.

Så jeg tenkte at man i denne tråden kunne komme med andre varianter enn grandiosaen. Om grandis er din favoritt så forklar hvorfor og om du har prøvd andre merker. Sett opp den pizzaen dere mener er best !
Gjerne også med litt info om smak, pris og hvor du kjøpte den.
Jeg har selv smakt en god del forskjellige pizzaer kjøpt rundt om i Norge i.
Grandiosa med kjøttdeig er vel eneste variant fra Stabburet som kan gå ann. Ellers har jeg heller ikke noe stort til overs for diverse andre merker. Dr. Oetker er jo rimelig god, og noen av Ristorante variantene er heller ikke helt borte.

Selv vil jeg komme med følgende kandidat :

Pizza Fresca fra Staur Foods i Trondheim.
Fersk pizza med fortreffelig smak!
Produserer og leverer til Rema 1000. Obs : I 2007 gikk Staur Foods inn i en produksjons avtale med Fjordland, men produktet er fortsatt fra Staur Foods. Eid av Rema 1000.

Pizzaen kommer foreløpig i 4 varianter med fyll og en dobbelpakke med 2 bunner man selv kan ha på fyll etter eget ønske. Det skal visst komme en calzone variant og en variant jeg ikke husker hva var. Smakene på de 3 variantene man idag finner i disken til Rema 1000 er cappricioso / skinke og champignon, en kylling variant og en biffkjøtt variant og en med pepperoni.

Min soleklare favoritt av disse blir Cappricioso! Fersk pizza med skinke og champignon.
For 30 kroner river Staur Foods deg med på et ekte Italiensk eventyr uten å måtte bevege deg utenfor døren. Du merker raskt at du er på vei inn i pizza himmelen bare ved lukten da man åpner pakningen. Man setter på ovnen og steker pizzaen ca 7 minutter.
Pizzaen smaker fortreffelig. I en blind test blant pizza elskere ville man slite skikkelig med å skille ut denne kjøpepizzaen fra en laget av en italiensk pizzakokk på direkten.
Høres kanskje litt i overkant ut? Det er det faktisk ikke! Pizzaen kan også fryses, og smaker like godt når den senere tines og tilbederedes.

PS : Smaker enda bedre med litt Knorr pasta og pizzakrydder. Ikke sett dette i Norge men fåes kjøpt i Sverige. Prøv !

Oppsumering :

Produkt : Pizza Fresca Cappricioso/ skinke og champignon fra Staur Foods. Fersk pizza
Kjøpes på : Rema 1000
Pris : 30 kroner
Vekt : 500 gram.
Karakter : 5 / 5 Burde vel ikke overraske noen her nå hva jeg synes :-D

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42827
21.03.08 22:41
Bra initiativ. Men jeg har prøvd "fersk" pizza fra Rema to ganger, og begge ganger har bunnen fått konsistens og smak av "gammal vaskefille". Jeg mener jeg stekte den på rist. Det står ingenting om den skal stekes på rist eller plate.
Apophis
21.03.08 22:47
DrSchwei skrev:
Bra initiativ. Men jeg har prøvd "fersk" pizza fra Rema to ganger, og begge ganger har bunnen fått konsistens og smak av "gammal vaskefille". Jeg mener jeg stekte den på rist. Det står ingenting om den skal stekes på rist eller plate.

Takker for det.
Høres jo ikke som samme produkt? Men det kan jo være du har vært uheldig, men 2 ganger på rad virker jo samtidig snodig! Steker den på rist midt i ovnen jeg.
Har anbefalt og presentert denne for venner og bekjente, og har enda tilgode å få noen dårlige tilbakemeldinger. Men sånn er det jo. Hvilken variant kjøpte du egentlig?
DrSchwei
21.03.08 22:50
Det husker jeg ikke. Men er det slik at bunnen ble sprø i kantene? Den skal jo ikke være helt sprø/hard over alt, men den bør da være litt sprø i kantene... Husker ikke merket, beklager, men det var i hvert fall en fersk pizza hos Rema, og det må nok være denne..
Apophis
21.03.08 22:57
DrSchwei skrev:
Det husker jeg ikke. Men er det slik at bunnen ble sprø i kantene? Den skal jo ikke være helt sprø/hard over alt, men den bør da være litt sprø i kantene... Husker ikke merket, beklager, men det var i hvert fall en fersk pizza hos Rema, og det må nok være denne..

Bunnen blir litt sprø i kantene og ellers har den tynn og mjuk bunn slik skikkelig italiensk pizza skal være. Ble så sulten etter at jeg skrev det innlegget over her at jeg måtte hente meg den sisten biten jeg hadde i kjøleskapet.
Nesten frista til å kjøpe og steke en pizza til deg, hehe.
KunAgue
KunAgueInnlegg: 1477
21.03.08 23:01
Italiensk pizza skal da ikke ha en mjuk bunn?
Apophis
21.03.08 23:07
KunAgue skrev:

Skal det ikke? Sier ikke at jeg kan svare slik en ekspert ville ha gjort, men står da for min mening på dette området likevel..

The perfect pizza is bubbling on top with completely melted (and possibly slightly browned) cheese, has a brown outer crust, and a dark brown bottom. The crust is crunchy on the outside and soft and delicate on the inside. Everything is steaming hot. Throw on some fresh chopped basil and cut your pizza into eight pieces with a pizza wheel. Salute.

Fra : http://www.fornobravo.com/pizza-stone/pizza_stone_pizza.html

Alle pizza elskere burde forøvrig lese litt her.. Man pass på : Man blir fort sulten!

Kom heller med deres favoritter er dere snille!

Apophis
21.03.08 23:21

KunAgue skrev:

_____________________________________________-

A true Italian-style pizza with a delicious golden-browned base, which is not dried out or crispy.

Need I say more?
DrSchwei
21.03.08 23:23
Joda, den skal være myk, nesten seig i midten. Det skal nesten være slik at den kan rulles sammen som en lefse, bortsett fra kantene.

Min favoritt er DrOekter Casa di Mama. Det finnes et par varianter av disse, men husker ikke i farten ikke hvilken som er best. Ellers er Pizza Originale brukbar. Lidl har også et par varianter som er veldig bra, og ikke minst billig.
KunAgue
21.03.08 23:32
Tydeligvis at Romere ikke lager italiensk pizza da.
Apophis
21.03.08 23:50
DrSchwei skrev:
Joda, den skal være myk, nesten seig i midten. Det skal nesten være slik at den kan rulles sammen som en lefse, bortsett fra kantene.

Min favoritt er DrOekter Casa di Mama. Det finnes et par varianter av disse, men husker ikke i farten ikke hvilken som er best. Ellers er Pizza Originale brukbar. Lidl har også et par varianter som er veldig bra, og ikke minst billig.

Gode kandidater det også ja. Glemte og nevne Originale tidligere. Men synes disse blir litt for sprø ofte, men det er jo en smaksak! Har kun testet 2 ferskpizzaer på Lidl, og de var ganske spisbare de. Har sett en del varianter som er spennende der, men ikke prøvd.
Spises jo ikke akkurat bare pizza her i huset! Men godt en gang iblant er det jommen!
Forøvrig virkelig lei at Lidl gir seg, da jeg har funnet mange gode og billige produkter her'!
Men det hører med til en annen historie og en annen tråd!
KunAgue
21.03.08 23:59
Apophis skrev:
KunAgue skrev:

Skal det ikke? Sier ikke at jeg kan svare slik en ekspert ville ha gjort, men står da for min mening på dette området likevel..

The perfect pizza is bubbling on top with completely melted (and possibly slightly browned) cheese, has a brown outer crust, and a dark brown bottom. The crust is crunchy on the outside and soft and delicate on the inside. Everything is steaming hot. Throw on some fresh chopped basil and cut your pizza into eight pieces with a pizza wheel. Salute.

Fra : http://www.fornobravo.com/pizza-stone/pizza_stone_pizza.html

Alle pizza elskere burde forøvrig lese litt her.. Man pass på : Man blir fort sulten!

Kom heller med deres favoritter er dere snille!

------------------------------

Ser mest ut som om det står at bunnen/brødet(kalt crust i flere engelskspråklige land) skal være sprø på utsiden(undersiden og kantene) og myk inni, under tomatsausen. Dette stemmer ihvertfall med Pizzeriane jeg har vært på i Napoli og Roma, bare at den i Roma er mere flattbrødaktig enn den i Napoli.
Apophis
22.03.08 00:16
KunAgue skrev:
Tydeligvis at Romere ikke lager italiensk pizza da.

Nei tydeligvis vet visst du mer enn alle andre.

Når den Europeiske pizza foreningen sier det motsatte av deg, er jeg spent på å se noe gangbar argumentasjon på påstandene dine. Skal vel litt til å være mere ekspert på pizza enn disse gutta her for å si det sånn. Siden du ikke mener romerne lager ordentlig pizza, så vil jeg høre din mening om utsagnet under uttalt av European Union Traditional Pizza Association :

A true Neapolitan pizza must be cooked in a wood-fired oven and the final product must be soft, elastic and easy to fold in two, according to guidelines from the European Union Traditional Pizza Association. It is characterized by its raised, golden crust, soft to the touch and to the lips with the red of the tomato visible through the white spots of the mozzarella – the style found at Fratelli La Bufala.

http://www.quantifiedmarketing.com/press/neapolitan-pizza.php

Men du vet vel bedre enn disse også???
Apophis
22.03.08 00:26
KunAgue skrev:
Ser mest ut som om det står at bunnen/brødet(kalt crust i flere engelskspråklige land) skal være sprø på utsiden(undersiden og kantene) og myk inni, under tomatsausen. Dette stemmer ihvertfall med Pizzeriane jeg har vært på i Napoli og Roma, bare at den i Roma er mere flattbrødaktig enn den i Napoli.

Ja den ekte pizzaen fåes vel ikke noe annet sted enn Napoli. Men nå har vi debattert ut det har vi ikke? Vet at pizzaen vi ellers får kjøpt i Norge ikke er på samme nivå.

Men kan du ikke heller nå komme med ditt forslag til det som er temaet her da?
Nemlig den beste butikk-kjøpte pizzaen i Norge?
MagicPie
MagicPieInnlegg: 28353
22.03.08 08:39
Grandiosa er veldig godt, skjønner ikke hva som ikke smaker godt på den.
Fortuna32
Fortuna32Innlegg: 708
22.03.08 12:38
frossenpizza fra Wagner syns jeg er den beste!
pikachu
pikachuInnlegg: 13730
22.03.08 14:48
Utvilsomt den svært undervurderte Euroshopper pizzaen til kr 13 pr stk. Utsøkt bunn!! Sleng på ekstra ost, fersk basillikum og skinke/kjøttboller... så har man den perfekte kjøpepizza. Den er også produsert i Italia.
Dufsen
DufsenInnlegg: 10332
23.03.08 00:22
Nå har jeg smakt litt av hvert, men Dr Oetkers Ristorante-pizzaer står fram som de beste. Jeg er ikke like glad i pizzaer som f.eks grandis, favoritt osv, da disse pizzaene ikke er gode i utgangspunktet, men må bygges på. (Grandis er uegnet til ekstra ingredienser - alle varianter av Grandiosa smaker like ille, uansett.)

Skikkelig hot pizza og Big One Restaurant (eller hva den nå heter) er gode, men det tar for lang tid å lage dem, og man må samle flere for å spise. Kald pizza er en synd, selv for meg som er ateist.

Jeg foretrekker italienske pizzaer framfor amerikanske; bunnen bør være sprø. Pølse av den typen man forbinder ordet med i det norske språk - røkte kjøttpølser, "pølse og løk", og andre typer, altså ikke pepperoni osv, hører IKKE hjemme på pizza under NOEN omstendigheter.

------------------------
Feminister suger ikke...
De nekter
lassvold
lassvoldInnlegg: 3569
24.03.08 02:41
pikachu skrev:
Utvilsomt den svært undervurderte Euroshopper pizzaen til kr 13 pr stk. Utsøkt bunn!! Sleng på ekstra ost, fersk basillikum og skinke/kjøttboller... så har man den perfekte kjøpepizza. Den er også produsert i Italia.

Støttes. En helt fantastisk pizza i forhold til pris. Bunnen er jo verdensklasse, sausen er også god. Som du påpeker blir den enda bedre når du hiver på egne ingredienser. Er det peppes kjøttbollene/skinken du tenker på eller noen andre produkter?
Lofotr_1
Lofotr_1Innlegg: 1294
24.03.08 11:54
Dr Oetker, Casa di mama

Sprø skorper. AH!
bent-jac
bent-jacInnlegg: 2
24.03.08 13:08
Det er vel strengt tatt en smakssak hvilken pizza en liker best og muligens også tåler å spise. Personlig så mener jeg at alt for mange av butikkpizzaene har paprika på og det er en uting. Veldig mange mennesker er allergiske mot nettopp paprika og da blir en slik debatt som søkes igangsatt her ikke helt objektiv.

Man kan vel si at det er så og si umulig å finne den beste butikkpizzaen som vil falle i smak hos mesteparten av det norske folk.
JackFrost
JackFrostInnlegg: 13897
24.03.08 16:09
Dr.Oetker, den med salami og skinke.
Apophis
24.03.08 23:35
bent-jac skrev:
Det er vel strengt tatt en smakssak hvilken pizza en liker best og muligens også tåler å spise. Personlig så mener jeg at alt for mange av butikkpizzaene har paprika på og det er en uting. Veldig mange mennesker er allergiske mot nettopp paprika og da blir en slik debatt som søkes igangsatt her ikke helt objektiv.

Man kan vel si at det er så og si umulig å finne den beste butikkpizzaen som vil falle i smak hos mesteparten av det norske folk.

Nå er det jo slik at Grandiosa selger over 20 millioner pizzaer i Norge årlig! Og stort sett er det jo paprika på Grandiosaen er det ikke? Og jeg spurte om andre alternativer til denne og hva folk foretrakk. Da forstår jeg ikke hvordan du kan se denne debatten som objektiv!
Du kommer jo heller ikke med egne forslag?

Og du skal vite at jeg heller ikke er glad i paprika på kjøpepizzaen! Derfor jeg startet denne for å høre andres synspunkter og favoritter. Med eller uten paprika!

Og når tydeligvis Grandiosan er den mest selgende pizzaen i Norge, med paprika, som forøvrig jeg ikke liker, så søker jeg etter en ny konge på haugen om du vil.
Så når du ikke kommer med alternativ, hvordan kan du da mene det du skrev?
Ville det ikke hjelpe deg og de som er allergiske mot paprika da?
Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8406
25.03.08 18:30
Pizzaen fra euroshopper er i særklasse den beste.
Apophis
25.03.08 19:10
Rexwiller skrev:
Pizzaen fra euroshopper er i særklasse den beste.

Notert! Siden det nå er flere som sverger til denne, skal denne prøves og sammenlignes med min favoritt hittil, Pizza Fresca skinke/champignon.
Blir spennende!

Men som
pikachu skrev:

.. Her må man altså legge på en del ting som gjør at pizzaen blir god?

I utgangspunktet leter jeg etter en pizza som er ferdig og ikke trenger å slenge noe ekstra ost eller annet innhold.
Så skal man være objektiv her, blir det isåfall uten å slenge på noe mere føre pizzaen fyker inn i ovnen.. Kanskje slenge på litt ekstra paprika? neida, bare spøker !
Apophis
25.03.08 19:17
Dufsen skrev:
Nå har jeg smakt litt av hvert, men Dr Oetkers Ristorante-pizzaer står fram som de beste. Jeg er ikke like glad i pizzaer som f.eks grandis, favoritt osv, da disse pizzaene ikke er gode i utgangspunktet, men må bygges på. (Grandis er uegnet til ekstra ingredienser - alle varianter av Grandiosa smaker like ille, uansett.)

Enig med deg her Dufsen.. Grandiosaen er ikke særlig god i utgangspunktet og ei heller om man slenger noe ekstra på toppen..
unntatt den med kjøttdeig og løk, som kan til nød kalles grei..

Og kjøttpølse og det du nevnte, skal ikke på en pizza nei.

Italiensk eller amerikansk folkens? Jeg velger klart Italiensk!
Johninho2
Johninho2Innlegg: 37638
26.03.08 18:14
Denne Pizza Fresca er da ikke særlig god. Faktisk det verste jeg har smat noensinne. Dr. Oetker er bra, men La Mia er også veldig bra etter min mening.
isboks
isboksInnlegg: 81
26.03.08 18:39
La Mia med kylling og rødløk(?). Hvor ble det av den egentlig?
Johninho2
Johninho2Innlegg: 37638
26.03.08 18:42
Ja, den var god. Husker også en ganske fettete pizza med skinke de hadde for noen år siden. Den de har med skinke i dag er også veldig god.
Apophis
27.03.08 03:03
Johninho2 skrev:
Denne Pizza Fresca er da ikke særlig god. Faktisk det verse jeg har smat noensinne. Dr. Oetker er bra, men La Mia er også veldig bra etter min mening.

Hehe artig kommentar, som dessverre blir poengløs da det finnes flere varianter med helt forskjellige smak, og du klarer ikke å komme frem til noen av dem.

Dr Oetker er bra det, La Mia har ihvertfall en variant jeg likte smaken på men husker ikke hvilken.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg