Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

søndagsbuffet stavanger

NYTT TEMA
DrBiatch
DrBiatchInnlegg: 7
19.10.08 00:51
søndagsbuffet stavanger

Noen som vet hvem som driver med dette?

Noen erfaringer?

Noen buffeter andre dager?

Jeg har bare prøvd Peppes. Den var kjedelig. Ikke de beste pizzaer på buffet bordet.
TAdams6
TAdams6Innlegg: 26431
19.10.08 02:43
Skal man ha god buffet så går man ivertfall ikke på Pizza buffet. Det finnes veldig mange buffeter i Stavanger om søndagen. Det er bare å sjekke Stavanger Aftenblad, der finner du garanter 10-15 stk som reklamerer.

Selv anbefaler jeg Akropolis. God Gresk mat og god kvalitet på maten til tross for buffet mat. Selv liker jeg best Gresk mat en fredag eller lørdag, men det duger på en søndag og.
Alky
AlkyInnlegg: 1150
19.10.08 10:51
kan støtte meg bak akropolis, buffeten der er veldig god!
tikk
tikkInnlegg: 20725
19.10.08 16:36
Micado. Kinesisk bufet. Terningkast 4.
Spud
SpudInnlegg: 21026
19.10.08 16:44
Er også en restaurant som driver med mongolsk mat som har søndagsbuffet. Der man tar hva man vil ha og gir til kokken som steiker det mens du venter. Veldig bra mat!
Skal se om jeg klarer å finne navnet- husker ikke i farten.

Ellers er jeg helt enig i Akropolis som alternativ. Både i Stavanger og Sandnes.

>>Edit; noe med "Moon" tror jeg. Ligger bak kinoen.
Juliansen
JuliansenInnlegg: 6065
24.10.08 16:56
DrBiatch skrev:
søndagsbuffet stavanger

Noen som vet hvem som driver med dette?

Noen erfaringer?

----------------------

Googlet søndagsbuffet stavanger, fikk denne siden.
Kan selv anbefale Mikados buffét, men kjekt å prøve noe nytt, så vi skal prøve Akropolis' buffét etter å ha lest skryt her (har spist der før, men ikke buffét'en).

http://mm.aftenbladet.no/multimedia/archive/pdf/pdf/STA081004_85.pdf?enkeltside
Bessen
BessenInnlegg: 3852
24.10.08 18:23
Tror ikke det går an å få mat på restaurant i Stavanger på en søndag.
Var der i månedsskiftet mai / juni og da var det ikke engang lunsj å få på SAS Royal lørdag og søndag.
Juliansen
24.10.08 19:17
Du må vite hvor du skal gå, ikke verre enn det...
Bessen
24.10.08 21:50
Skal jeg ha buffét, så skal det ikke være gresk eller italiensk eller pizza eller kebab.
En buffét i Norge skal inneholde alt mulig variert mat, gjerne også kjøttkaker, slik at de fleste kan komponere sin rett. Noe eksotisk skal også høre til + en masse tilbehør.
Og et slik sted finnes ikke i Stavanger.
Tror dere blander sammen ' spis så mye du vil for xxx kr.' og en ekte buffét.
Noen som har vært på Hotell Ullensvang i Hardanger ? Der kan de det !
TAdams6
24.10.08 23:29
Bessen skrev:
Var der i månedsskiftet mai / juni og da var det ikke engang lunsj å få på SAS Royal lørdag og søndag.

-->da tror du feil. Jeg har selv spist ute på en søndag mange ganger både fra meny og buffet. Men ble usikker da du skrev at du ikke hadde funnet noen åpne restauranter. Tok 2-3 søk på restauranter i Stavanger og fant 6-7 som var åpne på de første forsøkene. Endel er stengte, men en god del er også åpne. Du kan ikke ha gått langt hvis du ikke fant noen åpne restauranter.

Angående buffet iforhold til spis hvor mye du vil. Hva er forskjellen? Går du på en Gresk restaurant så har de et rikelig utvalg av sine retter på buffeten og man spiser det man ønsker i den mengde man ønsker. Går du på et hotell, så har de variert mat også der, men man spiser det man ønsker iden mengde man ønsker. Sola Airport Hotell har den beste hotell buffeten jeg har prøvd i Norge. Vanvittig godt utvalg og god kvalitet. Middagsrettene på kvelden holder ikke samme høye standard, men kan absolutt anbefale et besøk der på en lunsj.
TAdams6
24.10.08 23:38
Tok et raskt søk og et utvalg av de første restaurantene jeg søkte på som var åpne; Bevaremegvel, NB Sørensen 1.etg, Philleas Fogg, Nye La Piazza, Sjøhuset Skagen, Bølgen og Moi, Charlottenlund, Hall Toll, Helt Rått, India Tandoori.

Ifølge mitt søk så var disse åpne, jeg sjekket ikke flere da det ikke er noe poeng i det. Jeg har heller ikke besøkt alle disse en søndag, så jeg kan ikke bekrefte at de er åpne annet enn de jeg selv har spist på. Men jeg har aldri hatt problem med å spise ute i Stavanger en søndag, hverken på buffet eller fra meny.
Bessen
25.10.08 00:19
TAdams6 skrev:
Bessen skrev:

-->da tror du feil. Jeg har selv spist ute på en søndag mange ganger både fra meny og buffet. Men ble usikker da du skrev at du ikke hadde funnet noen åpne restauranter. Tok 2-3 søk på restauranter i Stavanger og fant 6-7 som var åpne på de første forsøkene. Endel er stengte, men en god del er også åpne. Du kan ikke ha gått langt hvis du ikke fant noen åpne restauranter.

Angående buffet iforhold til spis hvor mye du vil. Hva er forskjellen? Går du på en Gresk restaurant så har de et rikelig utvalg av sine retter på buffeten og man spiser det man ønsker i den mengde man ønsker. Går du på et hotell, så har de variert mat også der, men man spiser det man ønsker iden mengde man ønsker. Sola Airport Hotell har den beste hotell buffeten jeg har prøvd i Norge. Vanvittig godt utvalg og god kvalitet. Middagsrettene på kvelden holder ikke samme høye standard, men kan absolutt anbefale et besøk der på en lunsj.
----------------------------------
Her er ikke emnet å få seg mat, men å innta en buffét. Da går man ikke på gresk,
eller italiensk, eller mongolsk ( det var vel en spøk ). Er jeg på jakt etter buffét, så går jeg ikke på en a la carte-restaurant.
Sola Airport Hotell ligger ikke i Stavanger, men langt ut på landet.
6 - 7 åpne restauranter og ingen ekte bufféter på en søndag er ikke en by som Stavanger verdig.
Har opplevd så mange ganger på mine mange oppdrag i Stavanger å sitte sulten på hotellrommet om kvelden.
Lurer på hva stavangerfolk gjør om søndagen. Sitter alle hjemme og slafser fårikål for tiden ?
TAdams6
25.10.08 00:43
Det var et kort søk, det var kun 3-4 restauranter av de jeg søkte på som hadde stengt. Jeg og kona tar ofte en gåtur i gatene for å kikke på livet og finne en restaurant som frister, mange er åpne på søndagen.

Sjekk Stavanger Aftenblad neste gang du er i Stavanger, i lørdagsutgaven er det 2-3 sider med restauranter som reklamerer med søndagsåpent og ulike buffeter. Men leter du etter kjøttkaker så er jeg mere usikker, det har jeg ennå tilgode å se andre steder enn på bistroer og lignende et stykke unna Stavanger, men ikke umulig at du finner det der og.

Angående Sola Airport hotell, så var det et eksempel på et utmerket sted å spise buffet akkurat som du nevnte et sted en annen plass i landet. Forøvrig, er du sulten så tar det 15 minutter til det hotellet med bil fra Stavanger sentrum. Fin tur er det også.
Oilskin
OilskinInnlegg: 11173
25.10.08 00:59
TAdams6 skrev:
Bessen skrev:

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Jeg spiste ukentlig over en tre-års periode på Sola Airport hotel, var fornøyd hele tiden og rakk ikke å bli lei av menyen Har de samme standard i weekend'en blir du i alle fall ikke skuffet!
TAdams6
25.10.08 09:09
Jeg har også brukt det hotellet mest i ukedagene. Men svigerforeldrene mine har tatt oss med dit ett par søndager. Det var veldig bra standard også da. Men som jeg nevnte, har også overnattet på hotellet grunnet et intensivt kurs og middagen vi fikk på kvelden var ikke all verden. Det er viktig å påpeke at middagen ikke var buffet, men fra meny.

Men utvalget og kvaliteten på buffeten har vært utrolig god når jeg har vært der og absolutt den beste kvaliteten og beste utvalget jeg har fått på et Norsk hotell.
TAdams6
25.10.08 11:01
Nå må jeg korrigere meg selv litt her. Sjekket dagens Stavanger Aftenblad og det var 2 sider med annonser om søndagsåpne restauranter og buffeter. Men det store flertall var fra utenfor Stavanger og utover jæren. Noen fra Stavanger var der, men flertallet var fra utenfor byen. Så litt hjelp kan du få av SA, men ikke så mye som jeg har fortalt, jeg baklager det.

Forøvrig er det utrolig mange som kjører utover jæren en søndag og spiser på et av de mange spisetilbuda som finnes utover der. Søndagstur med middag. Men er man i Stavanger, så er det bare å ta beina fatt, det er en del som er åpne også der. Forøvrig reklamerte Akropolis for sin buffet, de kaller det Meze fest.
Juliansen
25.10.08 13:03
Fra Wikipedia:
A buffet is a meal serving system where patrons serve themselves. It is a popular method of feeding large numbers of people with minimal staff.

Det står fint lite om at dette skal være norsk mat, for deg som ikke synes at utenlandsk mat er "buffet".
tikk
25.10.08 20:32
Jeg kan legge til at det innen 5 min. gange fra Atlantic ligger minst 12 restauranter som holder åpent på søndager. Deriblant kan man også få en russisk bufet som bør være bondsk nok for "Bessen" også. Norsk bufet kan man få på Sola strand hotel.
Bessen
25.10.08 23:17
Det er visst en del Stavanger-folk som er blitt litt fornærmet her.
Sier bare hvordan jeg opplever Stavanger som matby, og dere kan vel se selv hvor dårlig det er.
Puber er det noen av, så jeg tror at folk spiser hjemme og går ut og pilser seg også lager byen matfestival en gang i året og dett var dett, Har opplevd en pinse at det ikke var mat å få på Atlantic etter frokost, bortsett fra burgere i den møkkete puben opp trappa.
TAdams6
26.10.08 02:45
Tror nok det ligger litt mer i din late interesse i å utforske byen. Tar deg ikke mange minuttene å finne en håndfull restaruranter å spise på en søndag. Kritiser oss gjerne, men du er ikke speiselt troverdig.
Bessen
26.10.08 02:55
TAdams6 skrev:
Tror nok det ligger litt mer i din late interesse i å utforske byen. Tar deg ikke mange minuttene å finne en håndfull restaruranter å spise på en søndag. Kritiser oss gjerne, men du er ikke speiselt troverdig.
---------------------------------------
Sannheten er gjerne vanskelig å svelge. Har vært verden rundt overalt og har aldri opplevd makan til Stavanger. Har alltid fått mat når det passet meg. Har så lang erfaring med Stavanger pga. store prosjekter jeg har hatt der at jeg vet hva jeg snakker om.
Var der forrige gang i 1998 og nå i 2008. Ingenting har forandret seg.

At man må gå lange veier i et bysentrum på 500 x 500 m. for til slutt å møte på et spisested som aller nådigst gir deg et bord gir ikke særlig tillit til byen.

Når du sier at jeg ikke er spesielt troverdig, så sier du dette bare ut fra patriotisme.

Lenge leve Stavanger, men ta med matpakke !
tikk
26.10.08 08:04
Eyvin Hellstrøm og Andreas Viestad har utropt Stavanger til matby nr1 i Norge. Det stemmer nok mer enn disse merkelige erfaringene til denne "bessen".
tikk
26.10.08 08:26
For øvrig får man slik buffet i de fleste bedrftskantiner. Man går ikke på restaurant for å spise slikt som er typisk for en bygde-hotel-restaurant.
TAdams6
26.10.08 11:56
Slik du uttaler deg så virker det ikke som om du har vært i Stavanger. Om jeg sier at du ikke er torverdig på grunnlag av patriotisme eller på grunnlag av fakta blir opp til andre å bedømme.

Men hvis du har bodd på SAS Royal på Løkkeveien så har du kort vei til flere restauranter.

Men på siden av hotellet ligger Peders, gatekjøkken med Kinesisk mat. Andre veien, 50-70 meter ligger Pushkin, russisk restaurant. Går du ned i sentrum, som kun er ned bakken så er det kort avstand til mange restauranter. De aller fleste Gourmet restaurantene er stengte om søndagen, men det er allikevel mange restauranter som er åpne. Jeg søkte på noen av de mest sentrumsnære, ikke på alle for det er så mange og jeg kan faktisk ikke navnet på absolutt alle. Men søket var som forventet, mange søndagsåpne restauranter.

Her er de jeg fant og hvis du spaserer 15 minutter så greier du å gå forbi absolutt alle restaurantene, så tett ligger de.

Pushkin - 14-24
Emilios Tapas Bar - 13-18
Philleas Fogg - åpner kl 15
Bevaremegvel - 14-23
NB Sørensen 1.etg - 13-24
Nye La Piazza - 12-22
Akropolis - åpner kl 11
Mogul India - 14-22 (denne ligger lengst vekke fra hotellet, maks 15 min å gå)
India Tandoori - 14-22
Sjøhuset Skagen - 13-23
Harbour - 13-23.30
Cafe Sting - åpner kl 15
Naree Thai Restaurant - 13-22
Mikado - 12-23
Big Horn Steak House - 14-22
Restaurant Mexico - 13-22

Jeg har som sagt ikke søkt på alle, dette er de jeg kom på i farten. Finner du ikke noe som frister her så er du ekstremt kresen. Kan selv anbefale flere av disse restaurantene. Og som sagt, alle er sentrumsnære og kort avstand å gå fra hotellet.
tussi
tussiInnlegg: 5896
29.10.08 21:32
tikk skrev:
Eyvin Hellstrøm og Andreas Viestad har utropt Stavanger til matby nr1 i Norge. Det stemmer nok mer enn disse merkelige erfaringene til denne "bessen".

PS Tikk
Eyvind Hellstrøm og Andreas viestad henviser til KVALITETEN på maten, her snakker vil vel strengt tatt mer om TILGJENGELIGHET på nevnte.... en lørdags kveld i Stavanger er absolutt å foretrekke, men der er noen i det dem sier her,... søndager er heller stusselige..... :-)
Juliansen
07.02.10 11:27
tussi: Eyvind Hellstrøm og Andreas viestad henviser til KVALITETEN på maten, her snakker vil vel strengt tatt mer om TILGJENGELIGHET på nevnte.... en lørdags kveld i Stavanger er absolutt å foretrekke, men der er noen i det dem sier her,... søndager er heller stusselige..... :-)

Søndager i Stavanger er vel som søndager andre plasser. Stille og rolige, med de fleste resaurantene ÅPNE fordi det er en av de dagene mange ønsker å spise ute.

Men det er klart at det går an å sitte på hotellet og klage på at man ikke kan ta heisen til alle restaurantene...

tussi
09.02.10 20:48

DU, da!! jeg sitter aldeles ikke på hotellet og klager over at jeg ikke kan komme noe steder... det jeg vil frem til er at Søndager er heller stusselige i Stavanger med mindre du vil ha en burger på Burger King og en øl på Beverly... å insinuere at jeg ikke gidder å gå er temmelig teit... jeg har bodd to år på Storhaug, så jeg veit hva det vil si å gå til byen.... noe jeg gjorde mer enn gjerne. men skjelden på en søndag

Juliansen
11.02.10 11:18
tussi: jeg har bodd to år på Storhaug,

Det er mulig at det var få restauranter som var søndagsåpne på midten av sekstitallet... Når var det forresten DU bodde her??   ;-)

tussi
22.03.10 20:39

jeg bodde der fra 97 til 99... og er stadig innom... ettersom jeg jobber i oljebransjen... og er fremdeles ikke imponert over søndags tilbudet... selvfølgelig om man ser på Fhileas fogg og nede på NBsørensen som fantastiske tilbud, så stiller det seg jo litt anderledes

TAdams6
22.03.10 21:06
tussi: jeg bodde der fra 97 til 99... og er stadig innom... ettersom jeg jobber i oljebransjen... og er fremdeles ikke imponert over søndags tilbudet... selvfølgelig om man ser på Fhileas fogg og nede på NBsørensen som fantastiske tilbud, så stiller det seg jo litt anderledes

Du skrev dette:
det jeg vil frem til er at Søndager er heller stusselige i Stavanger med mindre du vil ha en burger på Burger King og en øl på Beverly...

Å gå fra denne karakteristikken til å neven Philleas Fogg eller NB Sørensen er rart. Spesielt når du finner veldig mange restauranter som er åpne. De mest populære restaurantene som Tango, Nero, Hall Toll, Bølgen og Moi m.m har stengt, men du finner fort flere dusin med åpne restauranter hvis du vil ut og spise. Du har nevnt 2, du har sjøhuset Skagen, Emilios, Bevaremegvel, Big Horn, Akropolis, Mogul India osv osv osv.

Vet ikke hva du forventer når du skal gå ut, men det er ingen problem å finne gode, hyggelige restauranter selv på en søndag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg