Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Bessens Store Kaffeslabberas

[ Trådet ] NYTT TEMA
fisto
fistoInnlegg: 14014
28.07.10 23:56
DrSchwei: Edit, skjønt, ikke så mye klær

God, god ferie i Bulgaria da doktores!

Sist jeg dro til Hellas sist tidlighøst la jeg meg ikke:-) Men sov på flyet i stedet. Blandet fornøyelse.

Dårlig erfaring fra året før da jeg hadde forhåndsbestilt taxi til flytoget 04.30. Da sovnet jeg omsider kl.00.00 og våknet av at drosjemannen ringte meg og fortalte at han sto utenfor. Skrekk og gru!!

Heldigvis var alt ferdigpakket, men tannbørste og toalettveske var fremdeles på badet.Liker ikke disse übertidlige flyavgangene, jeg.

Ha det veldig godt:-)

sploinxx
sploinxxInnlegg: 3554
29.07.10 00:04

Hvilken dag er det egentlig??

Er det torsdag?

http://www.oby.no/?p=644

Trykk her og vent noen sekunder.

(Innlegget ble redigert 29.07.10 00:06)

fisto
fistoInnlegg: 14014
29.07.10 00:13
sploinxx: Hvilken dag er det egentlig??

Spiller ingen rolle. Barnetimen kommer:-)) Syns det var herlig at du hører på den. Slike "gamle menn" trenger vi, vet du. Alle har et lekent barn i seg, og mye bra er skrevet for barn(og som vi voksne bør tenke på).

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 14669
29.07.10 00:35
fisto: Ha det veldig godt:-)

Takk for det! Det blir nok utmerket. Enig i at tidlig-tidlig avganger ikke er det beste, men er det før 0600 er det nesten greiest å ikke legge seg. Man blir litt rar i hodet og kroppen av det, men jeg pleier å slappe av et par timer ved ankomst, spise lunsj etc og deretter sove et par-tre timer. Det pleier å funke bra. Rapport kommer etter hvert ! :-D

sploinxx
29.07.10 13:57

I dag trenger vi ikke vanne plenen! Utemøblene vil heller ikke bli utsatt for nevneverdig slitasje i dag.

Fint med litt regn. Lufta blir renset for den skumle pollen, og man trenger ikke poppe allergipiller.

Så da blir det soffan. Har noen maiskolber i kjelen, de skal syde til de er ferdige, og så er det mumsmums.

DrSchwei
29.07.10 19:39

Fyren som kaller seg doktor har kommet ut av badet og sitter på balkongen på Hotel Odessos, Varna. Jeg ser Svartehavet, parken mot havet og gågata. Til utsikten nyter jeg en Zagorka fra minibaren, 8 kr skal de ha for den. Og jaggu har de ikke trådløst nett også, inkludert i den skremmende prisen på 250 kr døgnet. :-D

susilu
susiluInnlegg: 13162
29.07.10 19:42

Hvor heldig kan man bli?  Trær kappet, kvistet, kvisten kjørt bort, plenen supertrimmet, - alt sammen i går.

Det kan bare regne!

Men jeg sitter her med nesa i en klut og suger råmelkstabletter, spiser dispril og slimløsende tabletter.  Samt noen urtebrennevinsdråper med litt sukker på.

Og i morgen skal jeg i begravelse.  Håper jeg ikke snufser, hoster og nyser for mye...

Hjelper kaffe mot forkjølelse, tro?

susilu
29.07.10 19:44
DrSchwei: Jeg ser Svartehavet, parken mot havet og gågata. Til utsikten nyter jeg en Zagorka fra minibaren, 8 kr skal de ha for den. Og jaggu har de ikke trådløst nett også, inkludert i den skremmende prisen på 250 kr døgnet. :-D

Og tempen ute er behagelig også?  Kan du blåse litt kraftig mot nordvest? Ønsker deg en fin ferie!

bjoro
bjoroInnlegg: 11022
29.07.10 21:59
susilu: Håper jeg ikke snufser, hoster og nyser for mye... Hjelper kaffe mot forkjølelse, tro?

Jeg hoster, snufser og nyser masse når jeg er i begravelse. Og øya renner.

Noe av det jeg bruker når jeg en skjelden gang er forkjølet, er whiskey. Gjerne i kaffen. Hell litt raust med whiskey i koppen, putt i noe brunt sukker og topp det hele med litt fløte. Prøv deg fram til du finner dosering som passer deg. Det er det beste av de tingene som ikke virker;-)

sentry4
sentry4Innlegg: 1022
29.07.10 22:15

Og jeg kan bare ønske fyren som kaller seg doktor en fortsatt vidunderlig ferie!

sploinxx
30.07.10 01:01
DrSchwei: Fyren som kaller seg doktor har kommet ut av badet og sitter på balkongen på Hotel Odessos, Varna. Jeg ser Svartehavet, parken mot havet og gågata. Til utsikten nyter jeg en Zagorka fra minibaren, 8 kr skal de ha for den. Og jaggu har de ikke trådløst nett også, inkludert i den skremmende prisen på 250 kr døgnet. :-D

Dæng! Høres ikke så verst ut, selv om det var en frisk pris på nett. Kos deg, du. Jeg skal komme grusomt tilbake til vinteren med solskinnshistorier fra Thailand.

Nå er jeg så heldig å jobbe sammen med Min Lille Hissigpropp på kveldsøkta, så det gjør jo egentlig jobben til en lek. Det ble sent i dag, Hun er som vanlig i dusjen, jeg sitter som vanlig og kåler litt her, og PSSSSST- lyden er det viktige aspektet ved livet når man ramler inn i huset så tidlig. For det er jo VELDIG tidlig når klokka er kvart på ett.

Dagens tysker hadde lekkasje på en dieselkobling, jeg elsker å jable med disse tyskerne, og de er mildt overbærende over min lemfeldige kasusraljering. Fint at de tar det sporty, i Tyskland, på hjemmebane, er de langt mindre tolerante.

Men der slår jeg over til engelsk dersom de er vriene. Og det er de.

Bolla er blitt tammere, jeg godsnakker litt hver dag, og gir ikke melk og mat. Det store mysteriet er nå: liker de å bli strøket med eller mot piggene? Jeg tok røyken min, og satt sammen med Bolla Pinnsvin som slett ikke er redd, og klødde litt på piggene, det virket som det var greit. Kanskje de er som hunder og liker å bli klødd mellom forbeina?

Hunder syns det er sexy å bli strøket i munnvikene, kanskje Bolla også liker det?

Jaja, det er sånn dagan går. Det er kun minutter til Gammel_Mann sover.

bjoro
30.07.10 14:43

Jessss!!

Jeg er invitert ut i kveld av en kamerat. Min kjære fru blir ikke med;-)

Jeg liker godt å gå ut med henne også, men det skal bli deilig med en guttekveld også. Ta etpar pils før vi tusler hjem igjen.

Tre pils kanskje. Problemet er at da begynner jeg å flørte........men jeg vet jo hvor grensene går.

For sikkerhets skyld en liten oppfriskning. Det er jo så skjeldent.

Flørtekurs

bennyen
bennyenInnlegg: 4815
30.07.10 16:06

Vel tilbake etter en svipptur til Kiel.

Der var det 23 grader og sol og utepils i går! Herlig, ca tre og en halv time med sommer!

Synes det er en fin tur, får jo ikke gjort annet enn å slappe av og kose seg...

God tur ut til bjoro og fin ferie til doktoren!

(Innlegget ble redigert 30.07.10 16:07)

sploinxx
30.07.10 16:25
bjoro: For sikkerhets skyld en liten oppfriskning. Det er jo så skjeldent. Flørtekurs

Jævla kødd!

Nå må jeg oppsøke legevakta for å få kjevene tilbake i sine ledd!

Må også sy sting rundt hodet, siden gliset gikk hele veien rundt.

Det er jeg som er matt.

(Innlegget ble redigert 30.07.10 16:30)

bjoro
30.07.10 16:37

;))

sploinxx
30.07.10 19:38

Jeg maler, bjoro, og er imponert over den malingen jeg fikk prakket på meg av min venn Maleren!

Trodde det skulle bli to strøk, derfor sparklet jeg ikke hullene etter spikrene. Bare begynte å male første strøk (har skuret veggene med salmiakk) og det ser ut til at et strøk er nok!!???! Malingen tetter jo alle hull, sparkling er ikke nesse!

Så da tar jeg en psst, og maler videre. ETT STRØK!!

Og går i koma med Santana:

sploinxx
31.07.10 06:53

God morgen!

Da er man oppe og spretter igjen, da!

Det er vel kaffe, vel? Eller kanskje et glass vin?

http://www.youtube.com/watch?v=qs62NOwZv4s

Hvis oppholdsværet holder seg, bærer det rett inn i blåbærskogen.

DJ Friendly skal legge opp, det betyr at tolv år med lørdagsmagi og søndagsmagi blir historie.

Intet varer evig. Takk for alt, Eirik!

gourmande
gourmandeInnlegg: 7935
31.07.10 20:34

Hallo kaffeelskere!

Long time no see, no hear:-)

Ikke altfor glad i friidrett har jeg trukket meg tilbake til pc-rommet, uten psst og uten knirk. Det ble nok i går.

Det har vært en forunderlig sommer, både værmessig og ellers, og disse hersens "meteorolygan" gjør alt de kan for å leve opp til sitt rykte. Min kjære har fått kontakt med en lenge tapt sønn, og vi har plutselig blitt besteforeldre til to! Men... skår i gleden; farfar-benevnelsen var opptatt:-(

Da var det min kjære foreslo at han ville bli kalt "Bessen", til ære for Bessen i dette slabberaset. Det gledet meg stort! (At jeg dermed blir "Bessa" kan jeg leve med:-))

Vi har fartet landet rundt i ny bobil, ikke så primitiv som den forrige, denne har dusj og wc, så jeg har sluppet å gå inn i skogen med papir & spade. Fremskritt!

Nei, jeg tror jeg tar et glass hvitvin likevel, med isbiter, og leker at sommeren kommer tilbake:-)

Varme sommerhilsner til dere alle!

bennyen
31.07.10 21:37
gourmande: . Min kjære har fått kontakt med en lenge tapt sønn, og vi har plutselig blitt besteforeldre til to! Men... skår i gleden; farfar-benevnelsen var opptatt:-( Da var det min kjære foreslo at han ville bli kalt "Bessen", til ære for Bessen i dette slabberaset. Det gledet meg stort! (At jeg dermed blir "Bessa" kan jeg leve med:-))

Velkommen tilbake til slabberaset!

Og barnebarna bare strømmer på, så utrolig gøy!  Gratulerer Bessa ;)

sploinxx
31.07.10 23:45

Long time noo see, Bessa! Det er bra at Bessen er tema i ny og ne, det er snålt å savne en som man aldri har sett.

Det har forøvrig vært thailandsk buffet her i dag, ungdommene spiser veldig mye, og da er MLE fornøyd. Det gir visst en dyp, indre glede for en thaidame å se at folk spiser.

Det er ellers ganske psykedelisk å ha middagsbuffet sammen med en bunt ungdommer, noen ganger er de så barnslige at de blir som barn og regne. Men sånn er også Gammel_Mann, så der er vi kanskje like.

Ja, som vanlig er vi akkurat kommet fra jobb, Bolla Pinnsvin glimret med sitt fravær, men det lå utrolig nok en flat dings ute i veien. Kanskje jeg skulle tatt dyret med hjem allikevel? Her er det lite trafikk.

Damen i den hvite bilen er tilbake. Det er noe jeg lurer på. Hver kveld. Parkerer bak butikken og sover i sovepose i forsetet. Hva er det som skjer? MLE sier at det ikke er vår business, men jeg har fått dama i den hvite bilen på hjernen. Hun har også mange hunder i bilen.

Livet er psykedelisk. MLE er stupt i dusjen, jeg tar en PSSSSSST!!! og leverer uhyggelig historie.

Det er kaffe og DJF klokka seks. Synd at han gir seg etter 12 år. Jeg håper det blir nytt konsept. Gjerne tidlig i helgene.

(Innlegget ble redigert 01.08.10 00:13)

sploinxx
01.08.10 00:31

Og hold dere fast, her er litt mer galskap.

sentry4
sentry4Innlegg: 1022
01.08.10 01:30

Velkommen tilbake og gratulerer med barnebarn. Får sitere en kompis: hadde jeg visst hvor greit det er med barnebarn hadde jeg STARTET med dem i stedet for å få barn først.

Her har det vært en merkelig dag. Vi skulle bare innom en butikk og se om vi fant et alternativ til en Ikea-bokhylle, og da vi tuslet ut igjen hadde vi svidd av noe tilsvarende Namibias nasjonalbudsjett på to madrasser med alskens tilleggsutstyr. Jaja. Så da dro vi like godt og kjøpte et par hummer til middag, og jeg har knirket litt så jeg har noe å kose meg med mens krekene bakser rundt i gryta og aspargesen trekker.

Neida, vi har det ikke vondt. Snarere tvert imot.

bjoro
01.08.10 10:10

Velkommen hjem til slabberaset igjen gourmande, og gratulerer med større familie;-)

Vi hadde grillkveld i går med et voksent par. Perifere slektninger av min fru. Og vi fikk et godt innblikk i problemstillinger vi har sluppet. Barn med ADHD og hvordan kommunenes sparekniv rammer. Sterke historier fortalt av mennesker jeg ikke forstår hvordan klarer å være så sterke. De kjemper virkelig for barnas rettigheter.

Men nå.............kaffe

sploinxx
01.08.10 13:38

Hmmm...eldste sønn i huset fikk ADHD-diagnose som barn, og gikk en tid på Ritalin (tror jeg det het)..men en vakker dag skyllet jeg pillene ned i dass.

Han er fremdeles, i en alder av 26 år, litt hyper, men han har skikket seg godt, og er nå butikksjef i en byggvaresjappe. Det er håp. Han er en strikkball som får ting til å skje :-)

Her står eplekaka ferdig og kjøler seg ned! I koppen er det Neskaffe Gull ( !! ) og jeg skal male den siste veggen når jeg får inspirasjon. Og beliste. Og lakkere litt.

Da er alt klart for trappesnekkeren. En flunkende ny trapp er ferdigprodusert etter mål, og ligger på trappefabrikken klar for montering. Tirsdag! Spennende. En pen trapp er som et møbel å regne, særlig med litt swung i designet. Gleder oss ILLE!

bjoro
01.08.10 19:13
sploinxx: Hmmm...eldste sønn i huset fikk ADHD-diagnose som barn, og gikk en tid på Ritalin (tror jeg det het)..men en vakker dag skyllet jeg pillene ned i dass. Han er fremdeles, i en alder av 26 år, litt hyper, men han har skikket seg godt, og er nå butikksjef i en byggvaresjappe. Det er håp. Han er en strikkball som får ting til å skje :-)

Ja de fleste med diagnosen klarer seg veldig godt......heldigvis.

Denne familien har fire av fem barn med diagnosen. De tre første klarer seg godt, men den yngste er det litt større problemer med.

I dag har jeg bare vært lat. Kjenner det er godt. Huset er tomt og stille og jeg har faktisk sittet en stund i en stol og sovet. Uvanlig, men deilig. Så ble det en runde med målebånd på gjesterommet. Det må fornyes. Gulv, vegger og tak. Og det forstår jeg at bør være ferdig til slutten av måneden.

Starter med endel riving. Lister og gulv.Kanskje legge plater i taket. Miljøtapet pluss maling av vegger. Eller kanskje MDF plater, ferdigmalte. Gulvet må rives ned til furugulvet fra 1954 og males. Så beslutningen er tatt. I Morra tømmes rommet, og riving starter.

TøttTøtt
TøttTøttInnlegg: 19074
01.08.10 21:54

I kveld koker jeg ripssaft. Holdt på å svime av på jobb i dag tidlig, så det ble å gå hjem og bare sove. Tror jeg er noe overarbeida. Safting er rekreasjon.

DrSchwei
01.08.10 22:54

For en hyggelig tråd. Hjertelig velkommen tilbake gourmande! Hygget meg med lesning av denne tråd på restaurant i aften. Men må på PCen (en kjekk sånn liten bærbar en) for å svare.

Nydelig vær i Varna. I dag har jeg spist en suppe med youghurt og agurk, en slags "flytende taziki". Deretter fikk jeg en haug med skjell - type blåskjell som var brune. Fantstisk godt, og enorme mengder - godt over en halv kg. Jeg rakk også å drikke tre halvlitere.

Pris? Godt under 50 kr totalt... Hehe. Jeg klarer ikke å la være å fascineres av de lave prisene. Og ei heller klarer jeg å la være av å fascineres over damene på "catwalken". :-D

sploinxx
02.08.10 00:59
DrSchwei: Hehe. Jeg klarer ikke å la være å fascineres av de lave prisene. Og ei heller klarer jeg å la være av å fascineres over damene på "catwalken". :-D

såsåsåså....bare se, men ikke røre!

Jeg har gitt MLE en fortjent massasje, og hun er lapset, jeg tar en PSSSST, og funderer på damen i den hvite bilen. Med hundene.

Jeg var engstelig for Bolla Pinnsvin, men dyret kom tuslende når jeg satt ute og tok en røyk i kveld. Melk er selvfølgelig ikke lengre tema, laktoseintolerante som disse dyrene er, men hun fikk et vaffelhjerte. Alle liker vaffel. Håper ikke det også er FY.

Men hva var så den flate tingen borte i veien? Jeg måtte av nysgjerrighet gå bort i svingen og ta det inn, og det var grevlingen! En flat grevling! Jaja, uten lesebriller kan jeg ikke lese og uten briller ser jeg ganske lite, men det var sikkert den grevlingen som var sinna på meg her forleden. Rest In Peace.

Noen snakker med hundene sine, det er fordi de ikke skal gjø...

noen snakker med plantene sine, det er fordi de ikke skal dø...

Ungdommene forer meg med rare ting.

Denne typen snakker med selve Satan:

http://www.youtube.com/watch?v=SgDZ9LhZ2_g

Algebra??? Svaret er jo 666!! hehehehehe!!

(Innlegget ble redigert 02.08.10 01:02)

susilu
02.08.10 04:58

Sikkert greit for Bolla med vaffelhjerte hvis det ikke er melk i røra.

Men...jeg syntes bestandig folk drev og satte ut melk og ost til dem før...

Selv er jeg kommet noe tilbake, med mindre nysekuler enn de forgående dagene.  Men jamen ble jeg forkjølet - for en gangs skyld!

Godt at du er tilbake, Gourmande!  Jeg ble litt bekymret.

Sploinxx:  Noen snakker med seg selv også.  Etter min erfaring, er det for å få gode orakelsvar:-)

bennyen
02.08.10 08:47
susilu: Noen snakker med seg selv også

Det er hyggelig å snakke med et fornuftig menneske av og til, vettu ;)

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg