Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

God helg hos KIWI

NYTT TEMA
fisto
fistoInnlegg: 27665
11.06.09 23:20
Oilskin: Denne helgen har de ødelagt noen nakkefileter av svin ved å krydre dem. Og disse er felles for hele landet. Det var visst ikke noen stor stemning for dem her på tråden da de hadde dem forrige gang.

Hmm... Smakte ikke disse sist, men det høres ille ut at de er ødelagt av krydder. Vi kunne kanskje konkurrere litt om hvem som greier å lage en god rett av disse med enkle hjelpemidler. Tror akkurat nå at jeg vil skjære dem i strimler og woke dem med grønnsaker. Til slutt en god dæsj med creme freche og serveres med f. eks Cæsarsalat?

Sikle.

(Innlegget ble redigert 11.06.09 23:30)

aegi2
aegi2Innlegg: 27704
11.06.09 23:45
Jan2: Eg vart ganske overraska då eg kom til butikken klokka 1500 fredag og det var allerede utseld. Med ein så stor kampanje ville eg trudd Kiwi hadde berekna mengdene betre.

Juks kaller jeg det..

Samme ica og 10 kronersmarked , avr innom oslo kl 1030  en dag ( mnd siden )og leverpostei utsolg , skinke utsolg , + 3 produkter til som jeg tenkte å ta med meg når det først var tilbud... beklager men det gikk så fort , blir fyllt opp senere idag , senere idag ? ja har ikke tid å gå ut på lagret no sa den ene som jobba der.. TAKK TAKK TAKK sa jeg ,glem meg heretter som kunde .... skal nevnes at de var en dame der som holdt på å fylle opp varer men ikek tilbudsvarene.. Slikt gir jeg opp , det blir for dumt

(Innlegget ble redigert 11.06.09 23:46)

Oilskin
OilskinInnlegg: 11173
11.06.09 23:48
fisto: Hmm... Smakte ikke disse sist, men det høres ille ut at de er ødelagt av krydder. Vi kunne kanskje konkurrere litt om hvem som greier å lage en god rett av disse med enkle hjelpemidler. Tror akkurat nå at jeg vil skjære dem i strimler og woke dem med grønnsaker. Til slutt en god dæsj med creme freche og serveres med f. eks Cæsarsalat? Sikle.

Min erfaring med svinefilet er at de er svært tørre. Tror jeg ville prøve å lage en falsk Cordon Bleu.

Vaske vekk krydderet. Banke den ut til passe størrelse. Dekke halvparten med Jarlsbergost. Dekke osten med noen skiver med bacon uten svor og en ny osteskive på toppen før man bretter sammen og panerer med egg og kavring. Stekes på middels varme og serveres med selskapserter og mandelpoteter.

fisto
11.06.09 23:58
Oilskin: Vaske vekk krydderet. Banke den ut til passe størrelse. Dekke halvparten med Jarlsbergost. Dekke osten med noen skiver med bacon uten svor og en ny osteskive på toppen før man bretter sammen og panerer med egg og kavring. Stekes på middels varme og serveres med selskapserter og mandelpoteter.

Ja, dette kan bli utrolig godt! Og det er lov å vaske vekk krydderet. Tror du er på god vei til å vinne :-)

Zombiedead
ZombiedeadInnlegg: 3294
13.06.09 19:04

Kjøpte krydra nakkefileet av svin her på tøyen på fredag, tok den nå med stekt løk bla, og det smakte ganske så bra faktisk....

Ikke alltid vært fornøyd med tingene der på fredagene, men dette var godt og mørt ihvertfall

Oilskin
13.06.09 19:39
fisto: Ja, dette kan bli utrolig godt! Og det er lov å vaske vekk krydderet. Tror du er på god vei til å vinne :-)

Jeg klarte ikke å dy meg og prøvde en av disse filetene til den "falske" Cordon Bleu'en. Resultatet ble bra bortsett fra at den forb...... smaken av krydder/marinade skar igjennom! Hvor har disse kjøttleverandørene fått den ufyselige marinadeoppskriften med 28 forskjellige krydder fra? Og de bruker alle den samme! Dessuten, er det for å skjule en eller annen defekt ved kjøttet?

Dette ble i hvert fall saftig. Men nå gir jeg opp å eksperimentere med marinert/ferdig krydret kjøtt. Kun "rene" varer fra nå av.

fisto
13.06.09 21:59
Oilskin: Dette ble i hvert fall saftig. Men nå gir jeg opp å eksperimentere med marinert/ferdig krydret kjøtt. Kun "rene" varer fra nå av.

Her er jeg helt enig, derfor kjøpte jeg heller ingen av dem. Skal det marineres, gjør jeg det selv. Sist jeg hadde svinesnitzel blandet jeg bare Coleman Savora (som en forandring fra dijonen) sennep i litt olivenolje og smurte dem med en stund før steking. Det ble kjempegodt. Av og til bruker jeg bare litt frisk sitronsaft sammen med grovmalt pepper og havsalt. Sånne allkryddere fins ikke hos meg.

Husker de grillete "kyllingene" som var ødelagt av paprikapulver:-)

Oilskin
13.06.09 22:53
fisto: Her er jeg helt enig, derfor kjøpte jeg heller ingen av dem. Skal det marineres, gjør jeg det selv. Sist jeg hadde svinesnitzel blandet jeg bare Coleman Savora (som en forandring fra dijonen) sennep i litt olivenolje og smurte dem med en stund før steking. Det ble kjempegodt. Av og til bruker jeg bare litt frisk sitronsaft sammen med grovmalt pepper og havsalt. Sånne allkryddere fins ikke hos meg. Husker de grillete "kyllingene" som var ødelagt av paprikapulver:-)

Det enkle er som oftest det beste. Det har ikke disse marinererne forstått.

Siterer fra ingredienser på ukens tilbud: Salt, rosmarin, paprika, løk, rosepepper, koriander, gurkemeie, bukkehornkløver, ingefær, chili, kardemomme, karve, løpstikke, allehånde, spisskummin, hvitløk, muskatnøtt, selleri, einerbær, merian, timian, paprika, sukrose, persille, pepper, sitron, appelsin og sennep. Puh!

Allkrydder forsvant fra mitt krydderskap for ca. 15 år siden da jeg ble bevisst MSG.

fisto
13.06.09 23:44
Oilskin: Siterer fra ingredienser på ukens tilbud: Salt, rosmarin, paprika, løk, rosepepper, koriander, gurkemeie, bukkehornkløver, ingefær, chili, kardemomme, karve, løpstikke, allehånde, spisskummin, hvitløk, muskatnøtt, selleri, einerbær, merian, timian, paprika, sukrose, persille, pepper, sitron, appelsin og sennep. Puh!

Det er egentlig helt surrealistisk og blande alt dette sammen til en grøt. Tenk hvor mange av disse krydderne som er gode nok i seg selv.

Oilskin
18.06.09 11:25

Denne uken er tilbudet fersk ytrefilet av storfe i 150 grams pakker. Det kan jo kanskje bli en godbit.

Northridge
NorthridgeInnlegg: 2885
20.06.09 16:18

Ikke dum denne, saftge og gode.

Litt for tynne etter min smak...

Polarbear83
Polarbear83Innlegg: 92
22.06.09 07:39

Kjøpte inn 20 pakker, så da er jo frokosten klar de neste 2 ukene klar. Får håpe på noe laks til helgen. Disse svinekjøtt  tilbudene er ikke noe særlig for min smak.

(Innlegget ble redigert 22.06.09 07:39)

Oilskin
22.06.09 11:29
Polarbear83: Kjøpte inn 20 pakker, så da er jo frokosten klar de neste 2 ukene klar.

Ytrefilet til frokost:-))

Polarbear83
Polarbear83Innlegg: 92
22.06.09 15:32
Oilskin: Ytrefilet til frokost:-))

Liker og ha en stor og god frokost, resten av dagen salat.

Northridge
03.07.09 15:07

Denne helgen er det pepperbiff av storfe.

Northridge
10.07.09 15:22

Denne helgen er det 200g kreolsk-marinert laksefilet.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 32717
10.07.09 17:54

Hm. Har vært på ferie og rent glemt disse tilbudene. Nå har jeg fått en Rema-butikk som er nærmere enn den nærmeste Kiwi, så det blir mer Rema enn Kiwi framover, bortsett fra de dagene jeg handler på Meny, som vel er de fleste.

Skulle ikke ha det i går, men gikk forbi biffhylla på Rema og der lå det to ytrefileter fra NK. Disse to hadde en fettmarmorering jeg ikke har sett maken til på norsk kjøtt, så dermed havnet de i handlekurven. Lang holdbarhet, så de skal spises senere. :-)

Northridge
10.07.09 21:31

Du har ikke gått glipp av noe DrSchwei. Pepperbiffen synes jeg var litt seig, tror også han som pepra var veldig glad i pepper..

Dufs1
Dufs1Innlegg: 496
11.07.09 00:55

Snålt at det er så tomt. Her i 30 000 innbyggere-byen Hamar har vi fått klemt inn 4 Kiwibutikker, og alle har store lagre av "God Helg"-produkter, faktisk så man får kjøpt uken igjennom. Greit nok, synes jeg, de få gangene jeg faktisk må lage maten selv.

gammel_mann
gammel_mannInnlegg: 9977
24.07.09 09:41

Jeg slengte innom butikken på vei hjem, i dag er det ytrefilet av svin. Tok fire pakker og la de i fryseren, kjekt å ha. Den ene fryseren er nå helt full, men den andre er bare halvfull.

Kjekt å ha litt på lur!

(Innlegget ble redigert 24.07.09 09:42)

Armais
ArmaisInnlegg: 2672
24.07.09 11:27

I hele landet?

DrSchwei
31.07.09 23:10

Jaha. På vei hjem i halvfylla. Stakk innom en Kiwi. Masse kyllingfilet der i kveld. 160 gram skal pakkene være. Luringer. Sist gang var de over 200. Så! Sjekket litt i boksen, og plukket ut noen fine bryster. To stykk. Begge ble veid hjemme, og begge var over 220 gram. Bryster til 15 kr stykket. Ikke verst.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12136
01.08.09 01:18
DrSchwei: Bryster til 15 kr stykket. Ikke verst.

Hehe:-) Litt av en fangst, dottore!

Skal du ta de med hjem til øya?

:-)

susilu
susiluInnlegg: 35125
01.08.09 19:17

Åpnet en av disse kyllingfiletene nå for å steke den i vann (koke den) til hunden min.  Men jeg får så dårlig samvittighet hvis jeg gir ham noe som ikke lukter helt friskt.  Disse God-helg-produktene bli jo semre og semre.  Denne kyllingfileten lukter som råtne egg.  Og den er holdbar til 11/8...!

sugenstubbe
sugenstubbeInnlegg: 110
05.08.09 17:38

Tror lassvold og Jan2 jobber for prix eller meny hehe

SirOwen
SirOwenInnlegg: 42617
05.08.09 17:41
DrSchwei: Bryster til 15 kr stykket. Ikke verst.

Var det Karl Johans gate du hadde vært på, sa du...? :)

dudo
dudoInnlegg: 17740
05.08.09 17:57
susilu: Disse God-helg-produktene bli jo semre og semre.  Denne kyllingfileten lukter som råtne egg.  Og den er holdbar til 11/8...!

Send Kiwi en mail (ev sjekk om de har et skjema på nettsiden sin), og alt løser seg. Og mer til, forsåvidt.

susilu
susiluInnlegg: 35125
05.08.09 19:16

Jeg måtte altså kaste den ene kylligfileten fordi den luktet råtne egg.  Også som stekt!  Den andre, med samme holdbarhetsdato, kjøpt samme dag, var helt OK, og de så ganske like ut.

DrSchwei
11.08.09 14:40
susilu: Åpnet en av disse kyllingfiletene nå for å steke den i vann (koke den) til hunden min.  Men jeg får så dårlig samvittighet hvis jeg gir ham noe som ikke lukter helt friskt.  Disse God-helg-produktene bli jo semre og semre.  Denne kyllingfileten lukter som råtne egg.  Og den er holdbar til 11/8...!

Skjønner hva du mener. Kjøpte to stk, og spiste ett i går. Dynket det med soyasaus og krydder. For den luktet ikke helt friskt - men ikke surt eller direkte vondt, bare en litt ekkel lukt som det kan være av slike produkter. Spiste det fordi jeg ellers hadde tomt kjøleskap, og har ikke tatt skade av det.

I dag åpnet jeg den andre pakken, men den luktet enda mer utpreget "ekkelt" - og denne går i søpla. Hadde tenkt å ha den til pastasalat, men dropper det hele.

Dette er meget dårlig av Kiwi. Tydeligvis er det for dårlig kvalitet på produktene. I det siste har det dessuten vært mye svinefilet til en pris som ikke er sensasjonelt lavt.

bennyen
bennyenInnlegg: 10350
22.08.09 21:08

Synes så tydelig jeg hørte de sa på P4 at ukens tilbud var fersk entrecote, men da jeg kom i butikken var det krydret storfebiff? Grei nok den, lagde den Vietnamesiske wok'en som det sto oppskrift på i   A-magasinet i går til lunsj i dag av en pakke. Men det hadde vært godt  med entrecote. Krydderbiffen er veldig rart stykket og bør kanskje brukes til andre ting enn det man ser for seg som  biff.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg