Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jul med Hellstrøm

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 32146
13.12.09 19:22

http://www.tv3.no/hellstrom/webtv

Dette programmet hygget jeg meg i går! Når Hellstrøm "degraderer" seg selv til å lage svineribbe på TV3, så skjønner man at fokuset ikke har vært på Bagatelle...

Litt kunstig program, og tydelig en billigproduksjon. Men matlagingen var interessant. Ribben hans er omtalt flere ganger her på forumet. Det interessante var at han tok av fettet før han laget saus. Spennende så surkålen ut også. Selv lager jeg rødkål, men må nesten vurdere denne rødkålen i år. Dog synes jeg det hørtes voldsomt ut med 12 einebær!

Vinvalget var også meget interessant, en halvtørr Riesling. Mat- og vinfaglig helt sikkert helt riktig, men hvem er i "hvitvinshumør" på julaften?

Lutefisken så ekstremt fast ut, og 20 minutter i ovnen er fryktelig kort tid. Dessuten synes jeg han var i overkant raus med saus og bacon, men det så ut til at han brukte purè på ferske (frossne) erter, noe som trekker i positiv retning. Men det var litt sånn "lutefisk for folk som ikke liker lutefisk"...

dudo
dudoInnlegg: 17739
13.12.09 21:38

Ja, han skummet skyen før han laget saus? Brukte han fettet noe annet sted? Jeg satt bare og så på med et halvt øye, og det var ingen oppsummering av noe slag, så jeg tror kanskje jeg må se det om igjen på nett.

Lynyrd_Skynyrd
Lynyrd_SkynyrdInnlegg: 2993
13.12.09 22:40

Meget bra program som bringer Jule-Stemningen inn i stuen :=)

Wavy
WavyInnlegg: 11217
13.12.09 23:01

Det er jo alltid gøy å se på når Hellstrøm lager mat. Det kan han jo. Men programledelse er noe han fortsatt kan øve på. Han nøler, fomler og ser veldig ukomfortabel ut når han må snakke om sånn koselige ting som å hente juletre og når han snakker nordnorsk med bikkja. Den duetten med Jørn Hoel på slutten av programmet er vel noe av det pinligste jeg har sett på lenge.

Det ble noe klamt og merkelig over hele opplegget, men som sagt er det jo alltid gøy og interessant å se på når Hellstrøm lager eller snakker om mat.

Studentkokken
StudentkokkenInnlegg: 1479
14.12.09 01:35

Haha, jeg synes samspillet mellom Hellstrøm og Jørn Hoel fikk litt sånn "første date"-spenning over seg. Jeg så bare litt av episoden men fniste godt over tanken på de to ringrevene som et nyforelsket kjærestepar :D

Shangala_9
Shangala_9Innlegg: 1389
14.12.09 05:39

Jeg fikk også med meg omtrent siste halvpart av programmet, og det mest overraskende var Hellstrøms skamrosing av snøvispet Hoeliskrem. Den må ha vært god!!

Det var tøft at eksperten Hellstrøm fikk midt i fleisen at han skulle synge, plutselig var han ikke eksperten, det kan kanskje få ham til å være litt ydmyk. Alle er ikke mateksperter, og alle kan ikke synge.

Pipo
PipoInnlegg: 591
14.12.09 12:25

Har fortsatt ikke sett programmet - men tenkte å se det på WebTv i morgen. Gleder meg!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg