Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Advarsel: FirstPrice hamburgere

NYTT TEMA
petterG
petterGInnlegg: 8067
14.07.10 00:50

Til den nette pris av 79,90 for en pose med en kilo(ca. 10 stk...?) på tilbud hos Bunnpris.

Verre enn McDonalds
Verre enn Ali Babas smuglerkjøtt-gatekjøkken-burgere i en bakgate i Oslo.
Verre enn noe jeg noensinne har spist.

At det kan finnes så mye seig dritt på ei ku trodde jeg faktisk ikke var mulig. Jeg anbefaler McDonalds foran dette. Og det sier en del.

(Innlegget ble redigert 14.07.10 00:52)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 38177
14.07.10 00:53

Er vel helst mangelen på ku som er problemet med de "burgerne" der. Et skikkelig dårlig blandingsprodukt. Hvor mange % kjøtt er det i dem?

petterG
14.07.10 01:23

Er på jobb, så det får jeg ikke sjekket nå, men tror det stod "med storfekjøtt" på posen. Og det kan jo være fra alt til nesten ingenting.

eagle56
eagle56Innlegg: 1146
14.07.10 08:14

ja, dette er dritt !! En innsjø av "guffe" i steikepanna, sønnen hadde kjøpt med seg til kjapp middag her forleden. Han fikk sjokk da han så gørra i panna, en ubestemmelig fett/væskeansamling.

Men her i Norge selger det i tonnevis !! Helt utrolig, det er ikke engang et alibi at det er billig.

Abernaber
AbernaberInnlegg: 11580
14.07.10 08:18

Ikke er det spesielt billig heller. Er titt å ofte en finner skikkelige burgere for 79.90 i butikkene.

William S
William SInnlegg: 10189
14.07.10 13:31

First Price skal man generelt holde seg langt unna. Finnes ikke kvalitetsprodukter i den gården. 

Larry
LarryInnlegg: 8028
14.07.10 14:51
William S: First Price skal man generelt holde seg langt unna. Finnes ikke kvalitetsprodukter i den gården.

Det er ikke helt riktig.

De har noen dårlig produkter, men de har mange produkter som er like gode som dyrere produkter, og noen som faktisk er bedre.
F.eks er hvitløksbaguettene deres totalt overlegne i smak i forhold til tilsvarende fra andre produsenter.

Når det derimot kommer til kjøttprodukter, er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 32298
14.07.10 19:42
Larry: Når det derimot kommer til kjøttprodukter, er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.

Anbefaler å sjekke nærmere forpakningene med vakuumpakket ytrefilet, entrecote etc. Det står merket opprinnelsesland på kjøttet. Står det Uruguay på, er det som regel bedre enn mye av det norske man får.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 36229
14.07.10 19:57

Hvis man absolutt skal kjøpe burger på junkfoodsteder så vil jeg si at Burger King er milevis foran McD's.

Larry
LarryInnlegg: 8028
14.07.10 21:59
DrSchwei: Anbefaler å sjekke nærmere forpakningene med vakuumpakket ytrefilet, entrecote etc. Det står merket opprinnelsesland på kjøttet. Står det Uruguay på, er det som regel bedre enn mye av det norske man får.

Vel, nå tenkte jeg på bearbeidet kjøttprodukter fra First Price, ikke rent kjøtt.

Er klar over at Norge langt fra har den beste kjøttkvaliteten, med raser som er dårlig egnet.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 32298
14.07.10 22:14

Jepp, det stemmer nok. Prøvde en gang grillpølser fra Euroshopper, disse var grusomme. I tester jeg har sett så er nok bearbeide kjøttprodukter de som skårer dårligst av billigvarene. Tørrvarer etc kan være like bra om de er billige.

Synes dog det var litt rart at hamburgere var dårlig, da det vel er rent storfekjøtt? Finner ikke noe på nettet, men ble fristet til å sjekke i butikken. Det beste er nok likevel å lage burgerne selv. Det er veldig enkelt, bare å lage en burger av kjøtt- eller karbonadedeig og steke. Da kan man også ha den rosa i midten, om man vil. Men, nok om det, det finnes en glimrende tråd om det her inne allerede.

William S
William SInnlegg: 10189
14.07.10 22:20

Norsk kjøttkvalitet er faktisk ganske bra spør du meg. Jeg skjønner ikke all den surmulinga mot norsk mat. Jeg har smakt en del utenlandsk og merker ikke noen stor forskjell. Dette ble mitt innlegg nr 5000. 

(Innlegget ble redigert 14.07.10 22:20)

petterG
15.07.10 00:11
KingKongHalvor: Er vel helst mangelen på ku som er problemet med de "burgerne" der. Et skikkelig dårlig blandingsprodukt. Hvor mange % kjøtt er det i dem?

Det stod faktisk 80 % norsk storfekjøtt på posen...

gogutten38
gogutten38Innlegg: 9274
15.07.10 14:37
William S: First Price skal man generelt holde seg langt unna. Finnes ikke kvalitetsprodukter i den gården. 

First price toalettpapir er helt fint å tørke stumpen med.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg