Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kyllingbitene blir tørre :(

NYTT TEMA
Haugen
HaugenInnlegg: 13992
06.08.10 22:21

Hvorfor blir kyllinbitene mine tørre?

Jeg skjerer dem i terninger og steker med mye smør, likevel blir de tørre. Har aldri hatt problemer før, men nå blir de alltid tørre. Bruker frossen kylling kjøpt på Rema. 60,- for 1kg

Someone
SomeoneInnlegg: 23133
06.08.10 22:31
Haugen: Bruker frossen kylling kjøpt på Rema. 60,- for 1kg

Kanskje svaret ligge her.......

Haugen
06.08.10 22:44
Someone: Kanskje svaret ligge her.......

Har aldri blitt tørre før. De siste 4-5 gangene. Men et par ganger har de blitt gode. Er vel ikke så stor forskjell på kyllingene?

Pigvarflesk
PigvarfleskInnlegg: 2
07.08.10 03:01

Det har vel tvilsomt noe med hvor kylling er kjøpt. Det som mest sannsynlig er årsaken til at kyllingen ender opp tørr er vel at du kutter den opp for smått og kanskje steker den for lenge. Prøv heller større biter eller ikke steke den så lenge

Haugen
07.08.10 07:58
Pigvarflesk: Det som mest sannsynlig er årsaken til at kyllingen ender opp tørr er vel at du kutter den opp for smått og kanskje steker den for lenge. Prøv heller større biter eller ikke steke den så lenge

Jeg har prøvd å ikke kutte dem så små, men kanskje jeg er usikker på om de er ferdigstekte og så steker jeg dem lenger likevel... Hvis noen biter ikke er ferdigstekte, vil de bli ferdig dersom de koker litt i saus(har nemlig alltid en saus over når jeg har stekt ferdig). Steketid+koketid=tørre? Prøv å begrense begge deler?

dudo
dudoInnlegg: 17739
07.08.10 14:02
Haugen: Hvis noen biter ikke er ferdigstekte, vil de bli ferdig dersom de koker litt i saus

Ja.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg