Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Grilling eller steking av pinnekjøtt

NYTT TEMA
Haugen
HaugenInnlegg: 14058
02.01.11 18:44

Etter damping, hvor lenge, på hvilken funksjon, hvor i ovnen og hvor lenge skal pinnekjøttet stekes/grilles. Skal jeg snu kjøttet etter halvtid?

Hvis stekepanne. Sterk eller middel sterk varme? Hvor lenge?

Jeg finner oppskrifter flere steder, men ingen nevner verken grad eller tid i ovn eller stekepanne.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 33365
02.01.11 19:26
Haugen: Etter damping, hvor lenge, på hvilken funksjon, hvor i ovnen og hvor lenge skal pinnekjøttet stekes/grilles. Skal jeg snu kjøttet etter halvtid? Hvis stekepanne. Sterk eller middel sterk varme? Hvor lenge?

Du kan jo prøve grillen, maks et par minutter. Men du må jo hele tiden følge med. Trenger ikke snu det, det blir jo "grillet" ganske fort rundt det hele.

Sterk varme i stekepanne, til du ser at det endrer litt farge. Er kjøttet varmt og du ikke har for store mengder er vel et minutt (til fettet blir litt sprøtt) nok, vil jeg anta.

Poenget er jo å få "crispet" fettet, og det ser man jo når det skjer.

Haugen
02.01.11 19:37

Takk! :)

Hvor mange grader i grillen?

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 33365
02.01.11 19:45

Pleier å bruke 250 grader

Haugen
02.01.11 22:04

Takker!

SKal forsøke neste gang :)

caliblue
caliblueInnlegg: 5696
04.01.11 00:45

Hvor vanlig er det egentlig å steke/grille pinnekjøttet? Jeg er ikke vant med det, men gjorde det selv en gang da en gjest hardnakket påstod at det blee mye bedre etter noen minutter i ovnen. Kan vel ikke si meg enig.

Jeg har spist pinnekjøtt på en rekke ulike hoteller, restauranter, kroer etc., men kan ikke si at jeg husker av de har servert det "brunet" på denne måten.

Er det en regional greie? Noen steder gjør man det, mens andre steder gjør man det ikke?

Klikk for å gå tilbake til toppen