Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hellstrøm rydder opp hjemme

NYTT TEMA
Wavy
WavyInnlegg: 10925
16.02.11 22:35

Ny serie hvor Hellstrøm drar hjem til folk i stedet for å rydde opp i restaurantverden.

Jeg kjenner ikke til hvorvidt dette også er et innkjøpt konsept eller om TV3 faktisk videreutvikler "rydder opp"-konseptet på egen hånd inn i de private sfærer. Sistnevnte alternativ er jo faktisk veldig sjelden vare blant de kommersielle kanalene, så i så fall er det jo faktisk veldig spesielt.

De føler vel at med en fagperson som Hellstrøm kan man tørre å kjøre et eget løp da han er så stødig på sitt fag, men hvordan dette kommer til å arte seg blir interessant å følge. Det første som slår meg er at dette kan få fokuset litt vekk fra restaurantregnskap og bed-øk og mer over på mat. DET liker jeg.

På den annen side er jeg ikke sikker på om familieterapeutrollen helt kler godeste Eivind Hellstrøm. Skal han liksom være messias ved å tre inn i et hvilket som helst kjøkken og så VOILA er alt bra??

Jeg vil tro det kanskje tar litt samme form som juleprogrammene han har hatt med mer kos og småprat rundt mat og mindre kjefting og smelling. Uansett er det alltid gøy å se og høre Hellstrøm holde på med mat, så noe blir det jo alltids å glede seg over.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 21439
17.02.11 11:42
Wavy: På den annen side er jeg ikke sikker på om familieterapeutrollen helt kler godeste Eivind Hellstrøm. Skal han liksom være messias ved å tre inn i et hvilket som helst kjøkken og så VOILA er alt bra?? Jeg vil tro det kanskje tar litt samme form som juleprogrammene han har hatt med mer kos og småprat rundt mat og mindre kjefting og smelling. Uansett er det alltid gøy å se og høre Hellstrøm holde på med mat, så noe blir det jo alltids å glede seg over.

Spennende konsept. Jeg håper programmene vil bidra til å få folk interressert i å lage mat på en enkel og god måte. Han lover iallefall at han skal holde seg til enkle og rimelige råvarer og ut fra det lage hverdagsmat.

Men som familieterapeut tror jeg ikke han vil lykkes, men hvem vet?

mzzlfbs
mzzlfbsInnlegg: 14833
17.02.11 11:44
Wavy: På den annen side er jeg ikke sikker på om familieterapeutrollen helt kler godeste Eivind Hellstrøm.

Hehe. Den usikkerheten deler jeg.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 22570
17.02.11 14:52

En som har vært sklit minst en gang, ikke har barn og i sin kokebok kommenter at lærlingen Lise Finckenhagen kom til Bagatelle som 15-åring og hadde "fin kropp", så kan han vel neppe være en svært familievennlig kar, nei. Men han har visst hund. :-D

DrSchwei
17.02.11 14:53

For øvrig tror jeg kanskje dette blir litt "i overkant". Han får jo da lenger ikke  "tøffheten" å spille på, så det kan fort bli litt - ja, hva er det ungdommen sier: "kleint". :-D

Johnny-come-lately3
Johnny-come-lately3Innlegg: 21272
17.02.11 14:53
DrSchwei: og i sin kokebok kommenter at lærlingen Lise Finckenhagen kom til Bagatelle som 15-åring og hadde "fin kropp",

Fin fyr. Nei, sorry. Idiot var ordet jeg lette etter.

torestre
torestreInnlegg: 2055
17.02.11 15:01

Har veldig sansen for den godeste Hellstrøm, men noen typisk familiemann er han jo ikke.

En ting er sikkert. Programmet skal ses.

gourmande
gourmandeInnlegg: 10138
17.02.11 15:07

At god mat kan redde forhold er jo en morsom idé. "Veien til alles hjerter går via magen", må det i så fall omdøpes:-)

Men jeg tror ikke vi skal undervurdere Hellstrøms "omsorgs-gen".

Jeg mener å huske at han var bekymret over en gresk restauranteier som var iferd med å slite seg ihjel, ja han så faktisk  syk ut.  Hellstrøm gjorde noe jeg opplevde som litt brutalt, dro karen med seg til en kistemaker og spurte hvilken type kiste grekeren ville velge... Men han mennesket og så hvor sliten han var, og ville hjelpe ham til en enklere drift og et bedre familieliv.

Blir artig å se hva han kan utrette i private hjem:-)

(Innlegget ble redigert 17.02.11 15:09)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 21439
17.02.11 21:27
DrSchwei: For øvrig tror jeg kanskje dette blir litt "i overkant". Han får jo da lenger ikke  "tøffheten" å spille på, så det kan fort bli litt - ja, hva er det ungdommen sier: "kleint". :-D

Okey, han skal ikke hjem til meg, og det er fordi jeg har ketchup i kjøleskapet og Toro-poser i matskapet. Og ikke fa.. om noen fikk meg til å kaste mat, ikke en mesterkokk som Hellstrøm en gang.

Familieterapaut trenger jeg heller ikke :)

baldviking
baldvikingInnlegg: 20201
17.02.11 22:54
Wavy: Jeg kjenner ikke til hvorvidt dette også er et innkjøpt konsept eller om TV3 faktisk videreutvikler "rydder opp"-konseptet på egen hånd inn i de private sfærer.

Jeg har sett program hvor proffe kokker besøker folk hjemme og lager mat med det som finnes i skuffer og skap og gir råd. Det var tilbake den gangen NRK hadde monopol. Så ideen er i alle fall ikke ny, om konseptet er det.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 22857
17.02.11 23:05
baldviking: Jeg har sett program hvor proffe kokker besøker folk hjemme og lager mat med det som finnes i skuffer og skap og gir råd. Det var tilbake den gangen NRK hadde monopol. Så ideen er i alle fall ikke ny, om konseptet er det.

Serien "Vis meg dit kjøleskap" gikk på NRK 1996-98, og det var faktisk Ole Martin Alfsen som var kokken.

Men det har kanskje vært på tv tidligere enn det også? Husker det ikke selv.

baldviking
baldvikingInnlegg: 20201
17.02.11 23:09
KingKongHalvor: Serien "Vis meg dit kjøleskap" gikk på NRK 1996-98

Såpass sent. Vel, min mormor hadde kun NRK, mens jeg ikke hadde TV hjemme på hybelen på 90-tallet, så i hodet mitt hadde vel NRK "monopol" til inn på 2000-tallet...

fisto
fistoInnlegg: 19888
17.02.11 23:12

Hellstrøm har jo klar tale og kan lage god mat av enkle råvarer, så han er jo grei.

Er mer spent på hva slags "klienter" som har meldt seg på, og hvilke kriterier de er plukket ut etter:-)

Regner med at det er mange som gjerne vil på TV med kjøkkenet sitt:-)

Skal han redde folk fra begynnende fedme pga. av fastfood i farta, småbarnsforeldre i tidsklemma med kresne barn osv osv....?

Kainun_kieli
Kainun_kieliInnlegg: 1298
25.02.11 01:58

Koffor har ingen laga parodi på den fyren? Bare vente på det

Johninho2
Johninho2Innlegg: 27275
25.02.11 02:11
Kainun_kieli: Koffor har ingen laga parodi på den fyren? Bare vente på det

Rune Andersen har i hvert fall parodiert ham.

apples
applesInnlegg: 6046
25.02.11 13:50

Det gikk et program for tre-fire år siden, "Du er hva du spiser", basert på den engelske versjonen. Bare at dama var snill, programmet varte en time i stedet for en halv, sjokk-faktoren var mindre, mer fokus på å lære, og som alltid: en fordel med norske matvarer som vi selv kjøper - på det området er jo disse britiske ganske bortkastet å se på.

Jeg likte det, men det gjorde tydeligvis ikke resten av Norge for det forsvant ganske kjapt.

Jeg ser for meg at Hellstrøms program kan bli noe av det samme, bortsett fra at man får kjeft av en eldre mann i stedet for oppmuntring av en snill dame. Jeg takler bare ikke sånne typer som skal kjefte og smelle hele tiden... selv om det bare er en rolle de spiller.

Skal absolutt se en episode... så får vi håpe jeg blir positivt overrasket :)

edit: starter det ikke før til høsten? Jeg kommer jo til å ha glemt hele greia til den tid...

(Innlegget ble redigert 25.02.11 13:51)

apples
25.02.11 13:55

Jeg synes forresten Hellstrøm har et godt poeng i at maten skal være et samlingspunkt for familien. Det er kanskje der det glir ut litt... man orker ikke stå i timevis på kjøkkenet når maten er fortært på ti-femten minutter. Jeg synes ihvertfall at det er rimelig kjipt når det blir sånn, selv om jeg liker å lage mat.

Michael-Knight
Michael-KnightInnlegg: 10657
30.08.11 16:15

Jaja, folkens. Denne uka begynner det. Jeg har store forventninger.

bennyen
bennyenInnlegg: 7793
30.08.11 16:59
DrSchwei: . Men han har visst hund. :-D

Den er etter sigende død, boxeren Maurice. Men han kan jo ha anskaffet en ny-

bennyen
30.08.11 17:02
gourmande: dro karen med seg til en kistemaker og spurte hvilken type kiste grekeren ville velge... Men

Sjokkterapi-

Ikke den mest skånsomme og omtenksomme måten å hjelpe folk på.

Fyren kunne jo knekt totalt.

DrSchwei
30.08.11 17:39

Gleder meg til denne seansen nå, faktisk. Ser fram til første program.

bennyen
30.08.11 20:22
DrSchwei: . Ser fram til første program.

Vet du når det begynner og på hvilken kanal?

Fant det:

Torsdag kl.20 på TV3 :)

(Innlegget ble redigert 30.08.11 20:25)

Stenia
SteniaInnlegg: 417
31.08.11 23:01
Wavy: På den annen side er jeg ikke sikker på om familieterapeutrollen helt kler godeste Eivind Hellstrøm. Skal han liksom være messias ved å tre inn i et hvilket som helst kjøkken og så VOILA er alt bra??

Mitt inntrykk så langt er at Hellstrøm er rene psykologen der han ferdes, i tillegg til det med maten.

Så, dette blir spennende :)

TURBRA
TURBRAInnlegg: 29676
01.09.11 00:11

Gleder meg til dette programmet. Hadde blitt kjedelig hvis han skulle ha opptrådt som forståelsesfull famileteraput vel?... Han kler bedre rollen som streng "kjøkkensjef" og superkokk..

TURBRA
01.09.11 00:13
GARDSDATTRA: han skal ikke hjem til meg, og det er fordi jeg har ketchup i kjøleskapet og Toro-poser i matskapet. Og ikke

Tror ikke det er mange husholdninger i Norge som lager ketchupen sin sjøl nei.. :)

TURBRA
01.09.11 00:19
apples: synes forresten Hellstrøm har et godt poeng i at maten skal være et samlingspunkt for familien. Det er kanskje der det glir ut litt... man orker ikke stå i timevis på kjøkkenet når maten er fortært på ti-femten minutter. Jeg synes ihvertfall at det er rimelig kjipt når det blir sånn, selv om jeg liker å lage mat.

Helt enig. Mange familier er så opptatt med alt mulig annet, at de knapt nok har tid til hverandre lenger. Noe som er trist..

apples
01.09.11 14:50
TURBRA: Gleder meg til dette programmet. Hadde blitt kjedelig hvis han skulle ha opptrådt som forståelsesfull famileteraput vel?... Han kler bedre rollen som streng "kjøkkensjef" og superkokk..

Det kommer vel an på om man liker krangleprogrammer eller ikke... Jeg takler ikke å se på folk som skal skjenne, syte og rope seg gjennom programmet - ikke at Hellstrøm er sånn hele tiden, men jeg går rimelig fort lei sånt.

Samtidig hadde det jo vært rimelig sært å se ham spille rollen som koselig gammel gubbe da.. :)

TURBRA
01.09.11 14:56
apples: Det kommer vel an på om man liker krangleprogrammer eller ikke... Jeg takler ikke å se på folk som skal skjenne, syte og rope seg gjennom programmet - ikke at Hellstrøm er sånn hele tiden, men jeg går rimelig fort lei sånt.
Samtidig hadde det jo vært rimelig sært å se ham spille rollen som koselig gammel gubbe da.. :)

Det er jo  mulig at han er litt "rundere i kanten" i dette programmet da, men jeg tror ikke alle tar denne skjenningen helt alvorlig, men forstår at det er en del av programkonseptet?.. :)

apples
01.09.11 15:05
TURBRA: Det er jo mulig at han er litt "rundere i kanten" i dette programmet da, men jeg tror ikke alle tar denne skjenningen helt alvorlig, men forstår at det er en del av programkonseptet?.. :)

Joda, det blir jo som Hells Kitchen der sjefen er helt dust i programmet og ikke kunne vært greiere når det er "ut på tur" med de som vinner et eller annet :)

Allikevel - jeg takler bare ikke krangling, enten der på tv eller 'live'. Hvem gidder vel sitte å høre på folk kjefte på hverandre?
(svaret er selvsagt veeeelig mange! - det vises jo igjen i hva som sendes på tv :)

TURBRA
01.09.11 15:07
apples: å høre på folk kjefte på hverandre?
(svaret er selvsagt veeeelig mange! - det vises jo igjen i hva som sendes på tv :)

Ja ikke sant. :) På samme måte som folk ofte blir "nedgratert" i Idol og lignende programmer

Siste innlegg