Hei!
Undertegnende er en matkjenner av de sjeldne. Spiser mat stort sett hver eneste dag, og har spist mye forskjellig opp gjennom årene. Favorittmaten er biff, lammelår, pizza og taco. Burger er også godt. Her i denne tråden vil jeg dele anmeldelser av de restaurantene jeg har vært på de siste årene. Kommer til å legge ut cirka en i uka. Dersom noen skulle ha ønsker for hvilke restauranter som skal smakes på av min sylskarpe tunge, er det bare å melde fra, såfremt plassen befinner seg i Trøndelag. Begynner med en internasjonalt velkjent restaurant som jeg var på i sommer.
ANMELDELSE: LA BOMBA RESTAURANT, Østersund, Sverige
Dato: 4. juli, ettermiddag
MAT:
Altså: hvor skal man begynne? La oss starte med det "beste": Ronny og Roy (fiktive navn) gikk for "restaurantens" kebabtallerken. Det de ble servert var gråe/gule syltynne kjøtt"skiver" som (i følge dem) smakte ufyselig. Smørja var toppet med en saus som mildt sagt så helt åndssvak ut, og hele pakken medførte at duoen ble sprintende på toalettet uten stans i tre dager. Ronny blødde også neseblod i flere dager etter denne middagen. Katt, hund, hvem vet. Mange av de andre kjøpte en kebab i pita, og "kjøttet" var det samme der. Grå/gult og nitrist. Undertegnende og Raymond (fiktivt navn) gikk for pizza, en pizza hvor kjøttdeigen smakte oppvarmet og eldgammel. Jeg holdt på å glemme krydderet Johnny skulle toppe maten sin i håp om å få vekk litt av smaken: han stoppet da han så utløpsdatoen: en eller annen dag - i 2009... Vi hørte også lyder av mikrobølgeovn og antar egentlig at kjøttet var smågammelt og bare ble hevet inni mikro'n.
KLIENTELL:
Et par-tre stk hvorav en satt i rullestol og et par andre pratet uforståelig. Det vites ikke om rullestolbruken og den uforståelige snakkingen hadde noe med matens kvalitet å gjøre, men det antas på det sterkeste. Ellers var det folketomt. Noe vi forstår.
SERVICE/MILJØ:
Da vi kom, pratet ingen til oss. Etter ca 5 minutter hvor de gjorde ingenting, begynte en i kassa å prate til oss på et språk ingen av oss kjenner til hvertfall. Bestillingene ble notert ned ved krusseduller, og klientellet virket rett og slett tvilsomt. På inngangsdøra hang en falsk avisartikkel der "restauranten" ble hyllet av "Lotta" på 250 kg og noen andre lett retarderte gjengangere som ble betalt (og truet med at de måtte spise på restauranten) for å stille opp og skryte møkka opp i skyene. Kjøkkenet så, eh, "moderne" ut og luktet, ja, nei, det egner seg ikke på trykk. En nedlagt spillehall for automatavhengige trygdesnyltere innerst i lokalet.
HØYDEPUNKTET:
Da alle bare begynte å le synkront, samtidig, av kvaliteten på denne plassen.
KONKLUSJON:
Jeg var faktisk på restauranten for noen år siden. Da var den faktisk bra. Nå stinket hele pakka. Det var rett og slett ikke måte på hvordan udugeligheten lå i lufta og trengte seg inn i kropp, sinn og sjel allerede fra vi åpnet døra og pustet inn lufta og lot sansene våre bearbeide plassen - og den ville ingen ende ta: Matforgiftning, kjøtt utgått på dato og av tvilsomt opphav med rar farge, mikrobølgeovn, betjening på et merkelig språk, krydder utgått for 3 år siden og falsk avisartikkel med trusler involvert... Beklager, La Bomba, jeg har ikke noe valg. Om du fortsatt ikke har fått det trykket langt nok inn: IKKE SPIS HER! PS! Da jeg spiste der tidligere, hadde restauranten en eier på minimum 250 kg som frekventerte den daglig. Han så vi ikke til. Om han har tatt av 150 kg grunnet at maten ble så forferdelig at han ikke maktet å spise der mer, eller om han har gått under (grunnet maten der), vites ikke.
Karakter (max 5): 0