Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjekoteletter

NYTT TEMA
Someone
SomeoneInnlegg: 23301
28.11.11 12:16

Nytt bekjentskap i matveien i helgen. Har tidligere smakt helstekt lår av kje, men koteletter fra samme dyret kan anbefales også. De er relativt små, så fant ut at det å steke noen minutter på hver side i stekepannen var det mest ideelle.

Smaken kan minne litt om lam, bare litt mer intent og mer viltsmak

Shimon
ShimonInnlegg: 10059
28.11.11 12:54

Har bestilt noen kilo med lår av kje til jul, det vet jeg er godt av erfaring. Hvor fikk du tak i koteletter av kje? Bestilling?

Someone
28.11.11 13:04
Shimon: Hvor fikk du tak i koteletter av kje?

Utsalget til Moahaugen gård i Valdres. Var innom for å hente noe pinnekjøtt som var bestilt der, og kjøpte endel annet mens jeg var innom

Everenga
EverengaInnlegg: 2428
29.11.11 14:38

Noen som har gode tips til tilbehør? Har lagd mye kje curry men kunne vært interessant å prøve litt andre varianter.

bjoro
bjoroInnlegg: 24568
30.11.11 09:53
Everenga: Noen som har gode tips til tilbehør

Sopp. Kantareller og steinsopp.

Jeg er også glad i rosenkål ved siden av. Og gode poteter. Hiv Beate i komposthaugen og prøv Gulløye eller Mandelpoteter.

Someone
30.11.11 09:56
bjoro: Og gode poteter. Hiv Beate i komposthaugen og prøv Gulløye eller Mandelpoteter.

Vi droppet poterer og lagde istedet en rotmos som vi ofte gjør

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg