Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye produkter 1. februar

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 14292
23.01.12 12:11

Da er det snart klart for nye produkter. Er vel flere og flere nye produkter som blir introdusert og flere og flere som ikke klarer seg.

Merkelig og fascinerende system med alle disse nye produktene. Kanskje en grunn til at vi blir mer og mer overvektige (inkl. meg selv). Dvs. det kommer hele tiden noe nytt som vi synes er artig å prøve.

fargerik
fargerikInnlegg: 7888
23.01.12 12:59

Det er litt rart at nye produkter ikke klarer seg, egentlig. "Alle" klager jo over at det er dårlig utvalg i norske butikker... får vi til syvende og sist det vi selv velger å handle?

(Innlegget ble redigert 23.01.12 13:00)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 22570
23.01.12 13:03

Ser at Tine kommer med en ny brunost. Ellers er det sjokolade, blant annet Topp Ris i plateutgave. For det meste er det ferdigmat, naturlig nok. Det er sjelden det lanseres nye grønnsaker.

VivaLV
23.01.12 13:35
fargerik: Det er litt rart at nye produkter ikke klarer seg, egentlig. "Alle" klager jo over at det er dårlig utvalg i norske butikker... får vi til syvende og sist det vi selv velger å handle?

Det er vel det som er problemet med Norge. Nordmenn flest er ganske konservative (inkl. meg). Taco på fredag, pizza på lørdag og 10 andre retter man varierer imellom.

I undersøkelser så svarer vi at vi gjerne vil ha økologisk mat, men når vi står i butikken så handler vi det billigste.

Etthvert forsøk (svensk is, LIDL etc.) fra utlandet blir som regel møtt av motstand.

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 8425
23.01.12 15:38

Leste noe et sted om en Grandiosa med nachos. Spent på den!

DrSchwei
23.01.12 15:43
Myggbalsam: Leste noe et sted om en Grandiosa med nachos. Spent på den!

Ja, de har den allerede på Joker, trur eg. Gleder meg også til å prøve den, ja.

VivaLV
23.01.12 15:46
Myggbalsam: Leste noe et sted om en Grandiosa med nachos. Spent på den!

Problemet er jo at også mange av Grandiosa variantene går ut etter en stund og/eller at det ikke er alle butikker som har alle variantene.

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 882
23.01.12 16:56

Topp-ris sjokoladeplaten har jeg allerede kjøpt og smakt, tror det var på Ica. Den var god, men det var mye mindre ris og karamellfyll enn det jeg synes å huske det er i den vanlige utgaven.

Jeg har også kjøpt en rull med "Melkebart" fra Freia, som er sjokolade med melkefyll.

Jeg trodde forresten det var den 01. mars som var den store slippdagen, men jeg kan ta feil. Gleder meg til å smake på de nye produktene.

Myggbalsam
23.01.12 17:10
DrSchwei: Ja, de har den allerede på Joker, trur eg. Gleder meg også til å prøve den, ja.

Stemte bra det, 2-pack til 62,90 er ingen upris, synes jeg. Settes straks i ovnen. I plasten ser pizzaen akkurat ut som du forventer det, saus nederst, taco-kjøttdeig, nachos og ost på toppen. Tror jeg skal prøve med litt ekstra salsa og rømme på toppen! Rapport kommer etterpå.

dudo
dudoInnlegg: 16932
23.01.12 17:13
DrSchwei: Gleder meg også til å prøve den, ja.

Heheh, du var den siste jeg mistenkte at gledet seg til en ny tacovariant! ;)

the_dayman
the_daymanInnlegg: 1208
23.01.12 17:20
Myggbalsam: Stemte bra det, 2-pack til 62,90 er ingen upris, synes jeg. Settes straks i ovnen. I plasten ser pizzaen akkurat ut som du forventer det, saus nederst, taco-kjøttdeig, nachos og ost på toppen. Tror jeg skal prøve med litt ekstra salsa og rømme på toppen! Rapport kommer etterpå.

Hvilken joker?

Myggbalsam
23.01.12 17:42
the_dayman: Hvilken joker?

Briskeby

xnn3882
xnn3882Innlegg: 139
23.01.12 18:28

Den pizzaen der har jeg ikke noe tro på. Husker den taco grandiosaen. Var fæl. Og Big One Hot Mexican som smaker oppvaskmiddel. Siden de kommer med en ny variant går vel en annen ut

KONG_FU
KONG_FUInnlegg: 1614
23.01.12 18:31

Hadde ikke Big One en pizza med nachos for noen år sida? 

VivaLV
23.01.12 18:36
Mindy_4: Jeg trodde forresten det var den 01. mars som var den store slippdagen, men jeg kan ta feil. Gleder meg til å smake på de nye produktene.

Trur det er fast 1. februar. Googlet litt tidligere i dag og kom opp mange datoer fra 01.02.2011. Mulig det også er en slippdato på høsten.

Siden det er vanskelig å være 100% i logistikken så vil det jo alltids være varer som kommer før denne dato og som er i butikken etter de er offisielt er trukket tilbake fra markedet.

Kom akkurat på en forretningside. Mulig det er vanskelig i praksis. Men mange av oss har jo en fast butikk og som sagt er det ofte mange varer den ikke fører. Kanskje man kunne bestilt varer til butikken og så hentet de noen dager senere!!!

Trur nok det er vanskelig som sagt.

Skulle jo også vært ett register hvor man kunne sjekke hvilke butikker som har de forskjellige variantene.

Myggbalsam
23.01.12 18:46

Da er pizzaen spist opp! Det var som forventet. Ingen stor overraskelse, og ikke noe spesielt i det heletatt. Pizzasausen smakte ikke noe spesielt, ellers var det samme ost og taco-kjøttdeig med nachos på. Den ble litt bedre da jeg tok på hvitløksdressing og salsa, men fortsatt ingen høydare. Denne pizzaen er akkurat som du forventer at den smaker.

jonas
jonasInnlegg: 22237
23.01.12 18:51
VivaLV: Merkelig og fascinerende system med alle disse nye produktene. Kanskje en grunn til at vi blir mer og mer overvektige (inkl. meg selv). Dvs. det kommer hele tiden noe nytt som vi synes er artig å prøve.

Så om du ser noe nytt i butikken så spiser du dette i tillegg til det vanlige du hadde tenkt å spise? Ikke i stedet for liksom?

jonas
jonasInnlegg: 22237
23.01.12 18:52
VivaLV: I undersøkelser så svarer vi at vi gjerne vil ha økologisk mat, men når vi står i butikken så handler vi det billigste.

Skulle dette være selvmotsigende eller pussig? Man kan da ha lyst til å spise økologisk men velge det bort pga pris.

VivaLV
23.01.12 18:54
jonas: Så om du ser noe nytt i butikken så spiser du dette i tillegg til det vanlige du hadde tenkt å spise? Ikke i stedet for liksom?

Ikke nødvendigvis. Men jeg har ikke tallet foran meg i farten, men er du klar over hvor mye mer man spiser i 2012 enn i 2002. Det er en enorm økning, og jeg er ganske sikker på at den økningen delvis også har mye med nye varianter/reklame etc. etc. å gjøre.

VivaLV
23.01.12 18:57
jonas: Skulle dette være selvmotsigende eller pussig? Man kan da ha lyst til å spise økologisk men velge det bort pga pris.

Selvsagt. Men det har vært mye fokus (er jo forsåvidt hele tiden) på at økologisk mat sliter. Dette skyldes delvis (mener mange) at vi er veldig positive i markedsundersøkelser, men når vi står i butikken så er man ikke like positiv.

Enten av økonomiske grunner, eller at det kanskje ikke er så viktig allikevel.

Vi snakker tross alt om ett marked som har 1% markedsandel. Hadde man gått rundt på gata og spurt folk så trur jeg de fleste ville sagt ett høyere tall.

sanila
sanilaInnlegg: 807
23.01.12 19:41

Jeg spiser mye økologisk, og når jeg ikke gjør det skyldes det mest manglende tilgjengelighet.

Som det er nå må man handle i ganske mange butikker, både innen byes og uten byes. Nettbutikker både her til lands og utenlands.

Jeg er ganske sikker på at var tilgjengeligheten bedre, ville der være mange flere der handlet økologisk.

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 882
23.01.12 21:32
VivaLV: Kom akkurat på en forretningside. Mulig det er vanskelig i praksis. Men mange av oss har jo en fast butikk og som sagt er det ofte mange varer den ikke fører. Kanskje man kunne bestilt varer til butikken og så hentet de noen dager senere!!!

Jeg har gjort det før. Jeg bestilte Litago bananmelk til butikken jeg vanligvis handlet. De hadde ikke bananmelk i sortimentet, men bestilte en eske til meg. Jeg måtte kjøpe en hel eske med 10 halvlitere da det ikke gikk an å bestille mindre. Det kan hende de var greie og lot meg bestille fordi jeg også jobbet i butikken den gangen, men jeg tror det vil la seg gjøre ellers også. Men man må nok belage seg på å kjøpe en hel eske, altså minste bestillingsenhet for produktet. Altså ikke en pose med f.eks Toro ertesuppe, men en eske med 10 poser Toro ertesuppe. Så da er det kanskje like greit å gå i en annen butikk...

__
__Innlegg: 636
25.01.12 19:53

Er alltid glad i å prøve nye produkter, men har ikke fått sjekket ut hva som er nytt enda. Ser at tine lanserer juice på 1,75L kartong, og det er vel helt sikkert noe nytt potetgull også?

VivaLV
25.01.12 20:02
__: Er alltid glad i å prøve nye produkter, men har ikke fått sjekket ut hva som er nytt enda. Ser at tine lanserer juice på 1,75L kartong, og det er vel helt sikkert noe nytt potetgull også?

Synes disse 1,75L er håpløse. De fungerte sikkert bra i gamledager når hele familien satt samlet og mor og for helte i glasset, men nå er det jo umulig for mindre barn å helle.

Lurer når 2 L. cola evnt. kommer tilbake. Det blir jo bare større og større pakninger. Mener at det for en stund siden var 6-pack med 1,5l, men lenge siden jeg sist så dette.

__
__Innlegg: 636
25.01.12 20:26
VivaLV: Synes disse 1,75L er håpløse. De fungerte sikkert bra i gamledager når hele familien satt samlet og mor og for helte i glasset, men nå er det jo umulig for mindre barn å helle.

Det er kanskje sant, men i motsetning til massevis av andre juicekartonger, har disse "skrå" topp, noe som gjør at juicen ikke skvulper når man heller.

Det er jo umulig å ikke søle på det første glasset i disse flate kartongene. 

dudo
dudoInnlegg: 16932
25.01.12 21:28
__: Det er jo umulig å ikke søle på det første glasset i disse flate kartongene.

Hvis du setter glasset opp ned over helle-hullet og så snur sakte fra vertikal mot horisontal kan du være heldig. Men gjør det over vasken.

VivaLV
25.01.12 21:39
dudo: Hvis du setter glasset opp ned over helle-hullet og så snur sakte fra vertikal mot horisontal kan du være heldig. Men gjør det over vasken.

Alternativt ta å stikk ett par små hull bakerst på juicekartongen. Mener å huske jeg har sett en slik patent engang at man kunne dra av felt bak for å få bort vakumet, men trur den ikke lenger finnes.

Leffa
LeffaInnlegg: 4413
26.01.12 09:15

http://www.kampanje.com/markedsforing/article5896963.ece

Flopp og topp av fjorårets nyheter.

Someone
SomeoneInnlegg: 21087
26.01.12 10:43

"En økende trend i år er hvit sjokolade, ifølge kommunikasjonsrådgiver Marthe Schomacker."

Æsj.....dette landet er håpløst for oss som foretrekker mørk sjokolade, og gjerne med skikkelig kakaofett, istedet for vegetabilsk skitt

DrSchwei
26.01.12 11:43

Skjønner heller ikke vitsen med Stratos med hvit sjokolade - synes de besudler orginalmerkevaren også.

Men når det gjelder Nidar og sjokolade er ikke dette overraskende: "Også Bergene Merk Smørbukk gjorde stor suksess i butikkhyllene etter lansering. "

(Melk). Dette er blitt en favoritt hos meg. Kjøper til en helg hvis jeg ikke finner noe annet spennende. Varierer vel stort sett mellom den og Helnøtt.

Mest overraskende er at Kokkelare supper og frossen potetstappe har gjort det bra! Prøvde stappa, den var ok. Men det er egentlig sjelden jeg beveger meg i fryseomårdet.

Doc Stærk er god, men vanlig Doc er bedre. At Walters med chili forsvinner er ikke det minste rart, chilismak kom bare i ettersmaken. 

Da har jeg større tro på Toppris-plate, som jeg skal teste i helgen.. :-)

Siste innlegg