Du skrev:
"Du kom ikke med noe tips som hadde med temaet å gjøre overhodet. Det du gjorde var å uttale deg over noe du ikke kunne, og hjelper ikke trådstarter med problemet sitt.
Om trådstarter er avhening eller ikke, har ingen ting med saken å gjøre. Tviler på at du går bort til ungdom som røyker og sier at de må slutte?
Å om det ikke interesserer deg hva trådstarter spør om, så er det ikke værre en å la være og svare. "
-----------------
Joda, jeg kom med tips som hadde noe med temaet å gjøre. Temaet var røyking, og jeg kom med et tips angående røyking, og det var å slutte med det. Om trådstarter velger å følge tipset mitt eller ikke er imidlertid opp til ham. De fleste synes det er helt greit å røyke litt sånn i starten, men senere så angrer de, men da er det i mange tilfeller allerede for seint.
Da de begynte å røyke synes de nok også at tips fra andre om å slutte virket tullete.
Du skriver at jeg uttalte meg om noe jeg ikke kunne, men jeg vet da at røyking ert skadelig. Det jeg derimot ikke kan så mye om er hvrdan sigarer skal oppbevares, og derfor har jeg ikek kommet med noen tips om dette. Jeg trodde bare folk hadde dem opp i sigareskene de kom i inntil de ble røykt.
Du skriver at det ikek har noen betydning om trådstarter er blitt avhegig av røyk eller ikke, men det har det. For om han er blittavhengig så er det dfor seint å tenke på å slutte, men om han ikke er det så er det fortsatt mulig. Siden han skriver at han er en nybegyer så betyr det at det ergode sjanser forå klare å slutte å røyke.
Jeg går ikke bort til fremmede ungdommer om ber dem slutte å røyke. Men om noen bekjente lurer på å begynne å røyke og spør meg om de burde det så ville jo svaret være enkelt.
Det er jo sånn at de som allerede har begynt å røyke er de som ikke tarså nøye på risikoen for alle bivirkningen og dermed er de nok ikke så lette å overbevise. Det er jo gjerne folk som ikke er så nøye på om de tar sjanser i diverse sammenehenger.
Og mens jeg skrev dett innlegget så var det faktisk reklame for røykeslutt på tv. Nicorett eller noe sånt.
Og det er da noen som synes første innleget mitt i tråden er bra, for jeg ser jeg har fått en tommel for det, bra at noen er enige med meg. men at det er flertall uenige i denne tråden er forsåvidt ikke så overraskende da denen tråden vel stor sett leses av røykere, og de har jo allerede tatt valget om å røyke, og de som evt har prølvd å slutte har stort sett funnet utat det er vanskelig, og da synes de nok det er enklere å forsvare røykingen enn å prøve enda litt hardere å slutte.