Har lenge vurdert å lage en slik tråd og tar nå sjansen. Tenkte å ta den på økonomiforumet, men er mer aktivitet på "Mat og Drikke".
Faktisk så trur jeg dette er undervurdert ihft. hva en husholdning kan spare. Greit å ta med seg billig strøm, telefon og lav rente på boliglånet. Men trur man faktisk kan spare betydelig penger pr. år, men litt smart handling.
Dette er altså ment å være en tråd hvor vi kan tipse hverandre om gode tilbud på dagligvarer. Jeg kjøper absolutt litt egne brands som First Price etc., men tenkte at denne tråden først og fremst skulle være typisk merkevarer. Selv med gode tilbud vil det jo som regel være en enda billigere variant av non-brands.
Minimum synes jeg det må være 40% for at det skal være ett gods tips. Gjerne 2-for-en. Også helst varer som man enten kan fryse ned eller hamstre mye av med lang holdbarhetsdato. Altså ikke like interessant hvis butikken har 40% på bananer en uke.
I utgangspunktet er det mat og drikke jeg tenkte på, men man kan jo også ta med gode tilbud på non-food. F.eks. Omo Color og slikt som vi forsøker å bruke muligheten å hamstre når det er tilbud.
Skriv butikk, kampanjeperiode (hvis man har brosjyren foran seg), samt hva tilbudet er og gjerne også hva ordinær pris er.
Mitt første bidrag:
Ica Maxi (30.1-04.02).
Pizza Originale
6 valgfrie for 100 kroner.
Ordinær enhetspris er oppgitt til 34,90-36,90/stk.
Ypperlig måltid for en. Middag til 16,67 kr. er jo absolutt til å leve av, tom. for en fattig student (noe jeg ikke er). Mener forøvrig å huske at Ica Maxi har dette tilbudet med jevne mellomrom. Dvs. mulig det også er andre kjeder som kjører tilsvarende tilbud.