Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor er det best sushi i Oslo?

NYTT TEMA
Don_Johnson
Don_JohnsonInnlegg: 10
23.04.13 19:27

Hei. Jeg skal invitere kjæresten min på middag hjemme i leiligheten min. Hun elsker sushi. Jeg klarer ikke å lage dette selv, men ønsker tips om hvor jeg kan kjøpe god takeaway sushi i Oslo. Jeg bor på Ensjø. 

På forhånd takk for hjelpen. 

CFN
CFNInnlegg: 3803
23.04.13 19:31

Best sushi? Alex...

Ensjø? Jeg bodde på Vålerengen inntil i fjor vår, sushi av god kvalitet på Never Forget i Strømsveien.

Bamse_
Bamse_Innlegg: 7
23.04.13 19:34

Jeg bor på Tøyen, og oppdaget et nytt sted på Tøyen senter. Det heter Wasabi Sushi. Veldig god mat der, og rimelige priser. Anbefales på det varmeste. 

bakemester
bakemesterInnlegg: 12
23.04.13 19:50

Galgeberg Kafé serverer rimelig og veldig god sushi! De har også en meny med utradisjonelle sushivarianter, elsker den menyen selv om den ikke er helt «korrekt». Anbefales.

Ligger et par km forbi der du bor :)

bennyen
bennyenInnlegg: 11802
24.04.13 09:15

Sushihuset på Carl Berners plass har nydelig sushi.

Don_Johnson
25.04.13 20:08

Takk for tipset, Bamse. Jeg hentet takeaway på Wasabi Sushi på Tøyen senter. God service, og veldig rimelig.

Både kjæresten og jeg likte maten veldig godt. Det ble full pakke. ;) 

Lokalet er veldig pent, og jeg kan tenke meg å ta med kjæresten min og spise middag der en dag.

Don_Johnson
22.05.13 21:21

Nå har jeg vært med kjæresten min og spist på Wasabi Sushi. Det ble suksess. ;-)

Vi spiste rett nr 6 og nr 8 fra denne menyen; 

http://www.wasabisushibar.no/

Utrolig bra mat. 

Legolas
LegolasInnlegg: 51
02.06.13 02:42
Don_Johnson: Hei. Jeg skal invitere kjæresten min på middag hjemme i leiligheten min. Hun elsker sushi. Jeg klarer ikke å lage dette selv, men ønsker tips om hvor jeg kan kjøpe god takeaway sushi i Oslo. Jeg bor på Ensjø. På forhånd takk for hjelpen.

Nå er jeg ekstremt kresen på sushi. Anbefaler Alex sushi. Ok priser og bra kvalitet. Jonoe er også bra. Styr unna Art of Sushi og Noodie.

Anomali
AnomaliInnlegg: 41
10.06.13 03:39

Galgeberg kafé

Don_Johnson
12.06.13 20:20

Hei Legolas.

Jeg har testet sushien hos Alex også. Den du får hos Wasabi Sushi er like god. Eneste forskjell er at Alex sushi koster dobbelt så mye for maten. 

McLovin
McLovinInnlegg: 11090
13.06.13 23:06

At sushien på en random billigrestaurant er like bra som på Alex er parodisk.

Forøvrig koster Alex langt mer enn dobbelt så mye, dette lukter et dårlig markedsføringsforsøk.

Smartins
SmartinsInnlegg: 1
16.06.13 21:33

Tja, det har du nok helt rett i. Men eg bur på Tøyen og har byrja å ta turen innom Wasabi på veg heim. Oftare og oftare. Og før oss som bur her på østkanten tvilar eg på at det er nokon plassar i nærleiken som kan by på slik mat til slike prisar. Både råvarane og det dei får ut av det synes eg er uvanleg bra til å vera ei såkalla bllig-sjappe. Dessutan er ho Kesia som jobbar der ei så ven og nydelig jente at ho aleine gjer turen dit verd å ta!

fisto
fistoInnlegg: 28816
16.06.13 21:45

Det slurves mye med renhold og tilfredsstillende  hygiene i sushibransjen (som i andre matbransjer)

Til høyre for artikkelen er mattilsynets liste over "gode og dårlige" sushisteder i Oslo. Mye ekkelt.

Så de må skjerpe seg.

fisto
fistoInnlegg: 28816
16.06.13 22:33
fisto: mattilsynets liste
simon.egeberg
simon.egebergInnlegg: 2
simon.egeberg
simon.egebergInnlegg: 2
17.06.13 22:33

Hei var forleden på wasabi sushi en ny Take away restaurant ved Tøyen , og ble positivt overrasket både på servicen og den hyggelige betjeningen, god mat og fin atmosfære, prisene var overkommelig og maten kjempe god-) tar gjærne turen med venner hilsen ny innflytter fra nord.

McLovin
17.06.13 23:19

Festlig at det er fire stykker i en så kort tråd som alle har en håndfull innlegg men som unisont skryter dette Tøyenstedet opp i skyene.

Av den grunn har jeg bestemt meg for å aldri sette fot innenfor dørene på Wasabi Sushi. Billige markedsføringstriks for en helt vanlig og ordinær sushisjappe biter de færreste på. 

McLovin
17.06.13 23:25

Problemet med Oslos sushisjapper er at det har blitt alt for mange av dem, og rå fisk blir fort råtten fisk.

Jeg har spist sushi i ti-femten år jevnlig, og enten går jeg ut og spiser på akseptable og gode restauranter eller så tar jeg take away fra steder med mange besøkende og høy rullering, selv om det koster litt mer.

Ligger en sushisjappe litt bortgjemt kan man nærmest gå ut ifra at det er noe muffens med fisken, som at den er fryst/kjølt flere ganger.

dannyminhtrann
dannyminhtrannInnlegg: 1
09.01.18 20:07

Ser du etter en sentral plass å spise Sushi. Så anbefaler jeg Sushi City Wok på skippergata 32, i Karl Johan. 150 meter unna Oslo Sentralstasjon. Utmerket Service, Deilig sushi og til en kjempe bra pris

Hjemmesiden deres: https://sushicity.no/

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 50157
09.01.18 20:31
dannyminhtrann: Ser du etter en sentral plass å spise Sushi. Så anbefaler jeg Sushi City Wok på skippergata 32, i Karl Johan. 150 meter unna Oslo Sentralstasjon. Utmerket Service, Deilig sushi og til en kjempe bra pris Hjemmesiden deres: https://sushicity.no/

Hehe

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg