Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kakekrigen

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 31997
07.10.13 19:28

I fare for å bli sett på som FEMinin, så starter altså Kakekrigen på FEM i dag kl 2030.

Her skal "Hele Norge baker" tydeligvis melkes. Første uka er beheftet med kjendiser.

Ser en anmeldelse som kritiserer dette og dommere uten humør. Jeg så hun ene, matblogger og anna, på TV2 GMN her en dag, og makan til masete kjerring er det lenge jeg har sett.

Nostromo_88
Nostromo_88Innlegg: 79
07.10.13 23:41

Dette hadde jeg også tenkt å lage tråd om.

Men jo, sånn som jeg forstod det så er det "Hele Norge baker" - bare med kjendiser..? Nei, glad jeg ikke har FEM. Venter heller på at TV3 kommer med ny sesong, jeg.

Fy pøken så lei jeg er av de samme avdanka B-kjendisene som dukker opp på hva som helst.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 36187
08.10.13 23:41

Trodde dette var kjendiser, men hvem i all verden er hun blonde deltageren?

DrSchwei
09.10.13 16:22
Johninho2: hun blonde deltageren?

Hun "er" faktisk noe, i motsetning til de andre. Og faktisk med eget show på London Fashion Week.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fam_Irvoll

(Innlegget ble redigert 09.10.13 16:22)

DrSchwei
09.10.13 16:23

Ellers var det noe skuffende at ingen klarte å bake en sjokoladekake på 90 minutter.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 36187
09.10.13 16:46
DrSchwei: Hun "er" faktisk noe, i motsetning til de andre. Og faktisk med eget show på London Fashion Week. http://no.wikipedia.org/wiki/Fam_Irvoll

Haha, nå anerkjenner ikke jeg mote som "noe", men la gå.

DrSchwei
10.10.13 21:34

Fryktelig stram den dommerdama. Ellers brukte jeg 10 min på sendingen i dag, og det så jo ganske bra ut. Skjønt jeg synes Rehman tuller litt med å bruke en vannmelon som kakebunn og hun laget jo en ustekt sjokoladekake også.

DrSchwei
28.10.13 10:48

Siste ukes sendinger gikk unna på en drøy halvtime her i går. Egentlig er det dømmingen som er det interessante.

Litt underlige dommere. Den litt sløve og trøtte Lian og den stramme dama. Synes det var merkelig å si at en kake med smør-sitruskrem så ut som eggesalat.

Verdig vinner. Eller er de pussig at det bare er homsemenn som baker, eller som tør stå fram som kakebakere?! :-D

DrSchwei
29.10.13 21:22

Vanskelig å si Cup Cakes og Cake Pops fort og sammenhengene.

Og mannen snublet ut i det med Cock Pops! :-D

Hufff... stakkars, dommerne hadde problem med å holde seg alvorlig.

(Innlegget ble redigert 29.10.13 21:36)

Dewaz
DewazInnlegg: 17222
29.10.13 21:44

Haha!

Har sett på det to-tre ganger... lager alle cupcakes? 

DrSchwei
29.10.13 21:47
Dewaz: Haha! Har sett på det to-tre ganger... lager alle cupcakes?

Jepp, måtte det i dag. Hun som ikke ville bake slike ting vant.

Den blonde dansken tenkte nok på andre ting, for et latterlig resultat.

Damedommeren nektet å smake på Cake Popsen fordi det var kladdet så mye med. Og de andre ble kalt "såkalte" Cup Cakes.

Men litt morsomt.

Bruker bare 10 min per sending. Litt artig se vanlige folk, mange søte damer der også.

DrSchwei
05.11.13 11:04

Jøss, der kom det en mann som har kone og barn! Og til overmål jobber i Politiet!

Synes dommerne kunne gått grundigere til verks.

Det var f.eks. to gulrotkaker i konkurransen, de så og smakte tydeligvis forskjellig.

Har nettopp laget gulrotkake og så at det var mange ulike oppskrifter, f.eks. noen der man pisket eggedosis, andre der man bare rørte sammen.

Hadde gjerne sett at dommerne kom inn på forskjellene her og kommenterte litt mer enn at "den var tørr" og "var for lite dynka".

Gudfaren
GudfarenInnlegg: 41554
06.11.13 22:10
DrSchwei: I fare for å bli sett på som FEMinin, så starter altså Kakekrigen på FEM i dag kl 2030. Her skal "Hele Norge baker" tydeligvis melkes. Første uka er beheftet med kjendiser. Ser en anmeldelse som kritiserer dette og dommere uten humør. Jeg så hun ene, matblogger og anna, på TV2 GMN her en dag, og makan til masete kjerring er det lenge jeg har sett.

Skyt meg heller! 
Fy faen for noen møkkafolk 

DrSchwei
06.11.13 22:57
Gudfaren: Skyt meg heller!
Fy faen for noen møkkafolk

??? Det er da bare kaker.

DrSchwei
07.11.13 22:49

Fy! Tragisk nivå denne uka. Den siste runden var jo helt tragisk. Alle muligheter til å lage en strålende tiramisu-kake og en ser ut som en trist nøttekake fra 70-tallet og en annen som en stabel tykke sveler med krem!

sanila
sanilaInnlegg: 9013
08.11.13 08:17
DrSchwei: Jepp, måtte det i dag. Hun som ikke ville bake slike ting vant.
Den blonde dansken tenkte nok på andre ting, for et latterlig resultat.
Damedommeren nektet å smake på Cake Popsen fordi det var kladdet så mye med. Og de andre ble kalt "såkalte" Cup Cakes.
Men litt morsomt.

Trivelig egenskap å fryde sig over andre misykkes

DrSchwei
14.01.14 20:30

Det er en ny sesong i gang. Første runde var med Pia Haraldsen, Johanna Grønneberg (har sett henne på en del slike program nå), Finken Jagge (!) og Trim-Kari J.

Haraldsen var ganske flink. Grønneberg er bare ufyselig - jabber hele tiden, prøver hele tiden å "ta" ta de andre og snakke opp seg selv, til tross for at hun mislykkes.

Og kaker pyntet som pupper i en sending og kaker pyntet som peniser i neste sending skaper ikke inntrykk av en person som er intellektuelt oppegående nok for TV i det hele tatt.

Trim Kari-J. laget en god sjokoladekake, men ble ikke ferdig i tide. Finken var også ganske flink.

(Innlegget ble redigert 14.01.14 20:31)

Gudfaren
22.01.14 20:35

Likte dagens oppgave: Lag en kake helt uten elektriske hjelpemidler.
Genialt, helt til tilleggsopplysningen kom: Dere kan så klart bruke komfyr!

DrSchwei
22.01.14 22:06
Gudfaren: Likte dagens oppgave: Lag en kake helt uten elektriske hjelpemidler.
Genialt, helt til tilleggsopplysningen kom: Dere kan så klart bruke komfyr!

Kunne jo laget ostekake uten ovn, ellers litt vanskelig.

Pleier å spole gjennom sendingene å se dommen. Hun med krasjet ble litt sur fordi dommerne ikke likte at paien var søt, og er litt enig med henne der, for den skulle jo være slik. Men det så jo ut som en katastrofe, så det var jo gret at hun røk ut.

Gulrotkaka ble dommerne faktisk virkelig imponert over, men oppskriften ser ganske ordinær ut.

Gudfaren
22.01.14 22:26
DrSchwei: Kunne jo laget ostekake uten ovn, ellers litt vanskelig.

Joda. Men jeg mener bare at da hadde oppgaven vært verre. 
Mindre å velge blant. 

Kona elsker å lage kaker og er utdanna konditor, så hun ser det.
Jeg koser meg med Barhjelpen 

DrSchwei
26.01.14 18:55

Ærlig tilbakemelding: Den kremen smakte rett og slett for jævlig!

Raw-food fantast i bakeprogram, det måtte jo gå galt...

(Innlegget ble redigert 26.01.14 18:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg