Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Wanted - når bøndene skal være kule?

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41398
14.06.16 11:52

Bondeeide Tines datterselskap Diplom-Is forsøker seg på en tilnærmet blåkopi av Ben & Jerry og ymse andre "kule" produsenter...

https://www.diplom-is.no/is-nytt/wanted

Gudbedre, dette var latterlig. Så latterlig at jeg ikke kommer til å teste en gang!

fargerik
fargerikInnlegg: 41445
14.06.16 12:15

humre...humre...

Jeg kommer nok til å teste den med karamell.

Er svak for karamell- is.

DrSchwei
14.06.16 12:38

Den koster 70 kroner, for øvrig, ifølge rapporter.

Jeg er så glad i Kulinaris at jeg hater alle andre produsenter :-)

fargerik
14.06.16 13:02
DrSchwei: en koster 70 kroner, for øvrig, ifølge rapporter.

et var jo småfriskt...er det ikke et lite beger?

Skal sykle en tur etterhvert, når jeg er ferdig med å støpe her.

( puh )

Kan nok smake med en tur til butikken og unne seg en is som belønning uansett.

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8174
14.06.16 13:37

Haha. Så pinlig at det er morsomt.

Everenga
EverengaInnlegg: 3423
14.06.16 14:26

Etter at Royal lakris kom ut ser jeg ingen grunn til noen gang aa proeve noe annet :)

DrSchwei
14.06.16 16:10
Rexwiller: Haha. Så pinlig at det er morsomt.

Ja, godt poeng - dette blir for dumt. Litt rar det kommer nå også, sånn plutselig - har jo ikke vært på noen nylansering.

Ellers er jo det artig at konkurransen i iskremmarkedet ("premium"-delen) er blitt så stor. Husker fortsatt hvor spennende det var når vi fikk Møvenpick på 80-tallet en gang.

sentry4
sentry4Innlegg: 3763
14.06.16 18:22

Jeg ser de har Wanted Douglas "Cookie Doug" Vanilla - litt formildende at de staver det riktig på emballasjen..

Men jeg er enig med deg - ikke særlig imponerende.

Iskrem er forøvrig noe rare greier. Häagen-Dazs er et navn oppfunnet av et par karer i New York og skal visstnok virke eksotisk europeisk. 

Takke meg til Hennig-Olsen! Og Blue Bell.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 37617
14.06.16 23:10

Er glad i salt karamell, men da velger jeg heller B&J

DrSchwei
11.03.17 21:54

Måtte krype til koset i dag - solskinn og iskremvær. Meny skal ha 85 kroner for denne isen (!!!!!), Rema bare 65, så greit å prøve. Ble den med pecan og kramell. Den holder hva den lover. Tilfedsstillende.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 48294
11.03.17 22:19
DrSchwei: Gudbedre, dette var latterlig. Så latterlig at jeg ikke kommer til å teste en gang!

U.G.N.

Det bare må bli bra.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 1320
11.03.17 23:34
DrSchwei: Måtte krype til koset i dag - solskinn og iskremvær. Meny skal ha 85 kroner for denne isen (!!!!!), Rema bare 65, så greit å prøve. Ble den med pecan og kramell. Den holder hva den lover. Tilfedsstillende.

Føles det ikke godt å vike fra et meningsløst prinsipp om å ikke prøve  en nyhet basert på ingen verdens ting, for så å digge produktet når man kryper til korset? 

DrSchwei
12.03.17 10:49

Tja, prinsippet om å ikke kjøpe er kanksje meningsløst, fordi det ikke betyr noe i den store sammenhengen. Men innsigelsen mot valget av navn på produkt og markedsføring synes jeg er høyst betimelig.

Dog kan ting tyde på at jeg ble hørt, det ser ut til at bondeeide Tine nå har valgt en litt annen strategi for årets lansering - de har hentet opp igjen navnet Døla-is! Det må jeg si er å gå til den motsatte ytterlighet.

https://www.diplom-is.no/merker/boksis-desserter/dola-is?nid=69494

(Innlegget ble redigert 12.03.17 10:50)

jonas
jonasInnlegg: 27256
12.03.17 11:01

Men godt gjort å legge skylda på bøndene for dette. Jeg tør vedde på at kulheten stammer fra oslobaserte pr-folk som vet hverken fram, bak, opp eller ned på ei ku.

(Innlegget ble redigert 12.03.17 11:01)

DrSchwei
12.03.17 11:10
jonas: Men godt gjort å legge skylda på bøndene for dette. Jeg tør vedde på at kulheten stammer fra oslobaserte pr-folk som vet hverken fram, bak, opp eller ned på ei ku.

Tja, jeg legger vel ikke skylda på bøndene - men det er nå en gang bøndene som eier Tine, og som eiere bør de vel kunne bestemme litt også. Men mulig noen har sparket PR-folkene i leggen, ettersom de nå lanserer Døla-Is.

jonas
jonasInnlegg: 27256
12.03.17 22:08
DrSchwei: Tja, jeg legger vel ikke skylda på bøndene

Tja, trådtittelen retter nå pekefingeren langt oppi bondenavlen. Menmen. Is er godt.

vanlig_fyr
vanlig_fyrInnlegg: 5385
13.03.17 01:46
DrSchwei: Men innsigelsen mot valget av navn på produkt og markedsføring synes jeg er høyst betimelig.

Har en mistanke om at denne markedsføringen er rettet mot et litt annet segment enn det du tilhører. Ser ut som noe som er rettet mot tiåringer. 

Finnes det en mulighet for at Sofie Elise, Petter Katastrofe, Ørjan Burøe, Vegard Harm, Cir.Cus, og Kong Halvor (har vi blitt infiltert?) sin medvirkning var grunnen til at du endret mening Schwei?

(Innlegget ble redigert 13.03.17 01:48)

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5862
13.03.17 09:23
fargerik: humre...humre... Jeg kommer nok til å teste den med karamell. Er svak for karamell- is.

Oh yeah! :)

DrSchwei
13.03.17 11:26
vanlig_fyr: Finnes det en mulighet for at Sofie Elise, Petter Katastrofe, Ørjan Burøe, Vegard Harm, Cir.Cus, og Kong Halvor (har vi blitt infiltert?) sin medvirkning var grunnen til at du endret mening Schwei?

Alle mine forbilder ! Ikke minst ble jeg veldig stolt da Ørjan Burøe kommenterte et bilde jeg hadde lagt ut på Facebook i en lukket matgruppe en gang.... huff & atter huff.

Jeg er nok mer i Døla-Is-kategorien.

Har forresten av prinsipp sluttet å drikke Farris fordi diverse bloggere, visstnok inkludert type fotballfrue og John Arne Riise er sponset av Farris og at de eksponerer disse flaskene på sine blogger, sånn litt "tilfeldig".

Mvh
Gretten Gammel Doktor Som ikke er doktor.

fargerik
13.03.17 11:39
DrSchwei: Måtte krype til koset i dag - solskinn og iskremvær. Meny skal ha 85 kroner for denne isen (!!!!!), Rema bare 65, så greit å prøve. Ble den med pecan og kramell. Den holder hva den lover. Tilfedsstillende.

Hadde helt glemt dette...men jeg smakte altså på denne isen sist sommer, og ja, den var grei nok.

Men jeg har ikke kjøpt den en gang til.

Dersom skandale fremdeles eksisterer, blir det nok heller å kjøpe en slik iskake neste gang det føles som is-sesong.

Ellers har også Hjem-is, altså isbilen, hatt noen gode is med karamell.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg