Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eplerose er tilbake !

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42411
23.08.16 22:04

Sogneprester og andre kan glede seg. Lørdag fra kl 11 er Eplerose, den fantastiske Mozell-kopien fra Brænne i Volda tilbake i butikkene. I første omgang er det Coop på Møre som vil selge disse.

Sognepresten gleder seg stort, allerede:

http://www.vikebladet.no/nyhende/2016/08/18/Soknepresten-jublar-for-favorittbrusen-13203667.ece#.V7coHyHQAA4.facebook

Artig at han også hadde observert opptrinnet på Lidl-butikken på Grønland, der jeg kjøpte min siste Eplerose for mange år siden.

DrSchwei
28.12.16 14:16

Da ble denne testet i jula. Den manglet den siste snerten av smak - de har tidligere brukt en liten andel gjæret eplejuice, noe som ikke står på listen over innhold nå. Mulig det som har gjort at den ikke lenger er så veldig forskjellig fra andre lignende produkter.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34810
31.12.16 03:12
DrSchwei: Da ble denne testet i jula. Den manglet den siste snerten av smak - de har tidligere brukt en liten andel gjæret eplejuice, noe som ikke står på listen over innhold nå.

Ja, den er de-naturalisert. 
Jeg åpnet nettopp en kald 1,5-liters plastflaske. Man syns jo sitt om disse plastflaskene, men det var ganske så godt med kald Eplerose. 

Før i tiden stod der 0,7% alkohol på etiketten. 

Så det er ikke en originalversjon av Eplerose dette, heller en modifisert retroutgave.

DrSchwei
31.12.16 11:35
rosmebraad: Før i tiden stod der 0,7% alkohol på etiketten. Så det er ikke en originalversjon av Eplerose dette, heller en modifisert retroutgave.

Å, sikker, når?

Synes det var rart. Men mulig det var det helt originalt. Det eneste jeg vet er at de brukte også gjæret eple tidligere, og den spesielle smaken der er nå borte.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34810
31.12.16 13:36

Sikkert for 20 år siden. Det stod på etiketten, MED STORE BOKSTAVER.

Så det er en sensurert Eplerose man nå prøver.

DrSchwei
31.12.16 15:00
rosmebraad: Sikkert for 20 år siden. Det stod på etiketten, MED STORE BOKSTAVER. Så det er en sensurert Eplerose man nå prøver.

Godt mulig det, husker det ikke. Men det stod ikke for noen år tilbake, da stod det bare gjæra og ugjæra eplesaft. Og smaken var bedre.

petruspan
petruspanInnlegg: 2031
10.01.17 14:26
DrSchwei: Å, sikker, når?

Bestefaren min kjøpte alltid store mengder brus fra Brænne til famileselskap og vi barna synes alltid det var stor stas å få drikke brus med alkohol i

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg