Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Himkok

NYTT TEMA
malacay3
malacay3Innlegg: 16022
07.10.16 12:59

Inne blant verdens 50 beste barer. Nå kan det alltids diskuteres hvor relevant en slik kåring er, men at det er et dritlekkert sted er det ingen tvil om.

Malacay

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42004
07.10.16 15:25

Ja, veldig stilig sted. Har besøkt et par ganger. Dog - var ikke så ekstremt imponert over en anbefalt drink, var en med sitron, som var anbefalt - smakte litt for mye sitronfromasj. Dog et sted jeg helt sikkert kommer til å besøke i løpet av høsten igjen, forhåpentligvis tidlig nok ute til å få plass i baren.

rogerns
rogernsInnlegg: 563
10.10.16 10:30

Utrolig dyktige folk, kreative og nyskapende. Men for en gammel mann som meg blir det til tider for overkill. Hipsterne med eget minidrivhus på disken, selvdyrkete blomster i drinkene, og en del cocktails har endt opp som om det skulle være en hvilerett . Om man får en oppskrift fra en kokk, er det noe som man kan Bryne seg med på eget kjøkken. Man tar en innkjøpsrunde i spesialforretninger og ingrediensene er klare, med den hippe bartrenden så må egne urter ligge flere uker på sprit, krydderet er hjemmelaget, vermouthen har ligget å godgjort seg sammen med selvdyrkete blomster fra et minidrivhus på bardisken osv osv

og, ja jeg har definitivt blitt gammel, og kan bare slå ut med armene og si " ja, slik har det blitt"

quentez
quentezInnlegg: 21071
10.10.16 11:44

Har kun vært der for å klippe meg i barbershopen. Forferdelig opplevelse.

malacay3
21.10.16 21:07

Var innom der i dag og tok 3 coctails. Fortsatt fantastisk flott, ikke galt prisnivå, men bordreservering på en bar ? Unnskyld, det går ikke an. 

Malacay

DrSchwei
22.10.16 10:54
malacay3: Var innom der i dag og tok 3 coctails. Fortsatt fantastisk flott, ikke galt prisnivå, men bordreservering på en bar ? Unnskyld, det går ikke an.

Reservasjon i bar er ikke bra, men regner med det ikke er i selve baren, altså på krakkene?

Apropos krakker, den nye "Pigalle", altså over Lompa, er stilig, men de har ikke barkrakker eller stoler foran baren - er det da en bar? Synes det er et bra sted, var der et par ganger i vår-sommer, første gangen stod det et par stoler foran baren. Andre gangen måtte jeg hente meg en stol, etter oppfordring fra dama bak disken som ønsket meg velkommen tilbake.

Himkokt - satser på en tur etter lutefisken på Engebret om tre uker. Vi har tidlig bordsetting på Engebert så da ville det vel kunne passe med en tidlig tur på Hikok for noen drinker. Blir vel en dyr kveld, men det får gå.

malacay3
24.10.16 19:43
DrSchwei: Blir vel en dyr kveld, men det får gå.

Satt i Coctailbaren, drinkene er solide, de kostet 128 pr stk.Egentlig levelig nivå, tror folk flest ikke går dit for en helaften. Engebret er et sted jeg kun er i julebordsesongen, de leverer veldig bra kvalitet, men gudbedre hvor trangt det er der :)

Malacay

(Innlegget ble redigert 24.10.16 19:44)

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24115
25.10.16 19:22
malacay3: Satt i Coctailbaren, drinkene er solide, de kostet 128 pr stk.Egentlig levelig nivå, tror folk flest ikke går dit for en helaften. Engebret er et sted jeg kun er i julebordsesongen, de leverer veldig bra kvalitet, men gudbedre hvor trangt det er der :) Malacay

Malacay, du har ikke lyst å bli venn på facebook. Jeg har jo vært her i evigheter, og jeg spør et par stykker rundt om. I så fall se profilen.

malacay3
11.01.17 19:28
jeangabin: Malacay, du har ikke lyst å bli venn på facebook. Jeg har jo vært her i evigheter, og jeg spør et par stykker rundt om. I så fall se profilen.

Send meg en mail på malacay33@gmail.com

Malacay

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24115
11.01.17 21:39

Har sendt deg en epost malacay. ps ikke bruk navnet mitt på vgd. Alle vet hva det er pga bloggen, but still...

DrSchwei
11.01.17 21:44

Var innom Himkok i julebordstiden - ikke smart, tjåka fullt ved 1930-tiden. Satser på et nytt besøk onsdag 25. januar, etter Arakataka og Molvær-konsert ;-)

malacay3
11.01.17 21:51

Kanskje ikke verdens beste timing. Men lokalet er suverent.

Malacay

DrSchwei
26.01.17 11:49

Da ble det en rask tur i går. Føles litt for ungt og hipt, miljøet altså, i alle fall på denne onsdagen. God drink med pære - men kanskje noe svak. Synes også de kunne hatt et skikkelig barkart - ikke bare en pekebok med noen fancy drinker uten pris. Var ikke så veldig begeistret denne gangen, må jeg beklage å så.

DrSchwei
23.02.17 11:53

Ny tur på en lørdag 2030. Skulle tro det var godt med plass da - men dengang ei. Virker som en del endring i klientell også - unge og pyntede mennesker hele veien, altfor ensidig klientell - og definitivt ikke noe for en mann i vanlige klær som pusher 50. Litt synd hvis stedet tas over av ungdommer fra Bærum og Oslo Øst som pusher egne grenser ved å bevege seg nesten helt bort til Akerselva. ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg