Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fjordland risgrøt

NYTT TEMA
cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 1311
07.12.16 22:42

Hei

Skal følge tradisjonen og feire jul i England og i den forbindelse har jeg alltid reist fra Rygge med mine 2 pakker Fjordland risgrøt for ikke noe slår den som riskrem.

Men ha med slik vakuumpakket grøt var aldri ett problem på Rygge men etter at Ryanair byttet flyplass til Gardermoen så lurer jeg på om det går greit ha med 2 pakker grøt sammen med resten av håndbagasjen?

Har desperat forsøkt finne noe om dette på nettet men finner ikke en dritt

Strandereng
StranderengInnlegg: 5834
07.12.16 23:29
cruisecontrol: så lurer jeg på om det går greit ha med 2 pakker grøt sammen med resten av håndbagasjen?

Selv ville jeg lagt det i kofferten, men du har kanskje bare håndbagasje?

Spør de reisevante på Reisetipsforumet. De vet sikkert litt om mat-reiser:-)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 40534
07.12.16 23:50

Det er nok for flytende til at du kan ha forpakninger på over 1 dl...

http://luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/V%C3%A6skeforbud_taxfreevarer_barnemat_og_flytende_medisi                                         ner

Så enklest å pakke ned. Men vel aller enklest å bare koke grøten der borte (?) med Toro grøtris pose (som er god og smaker litt søtt) og så koke med fet melk.

(Innlegget ble redigert 07.12.16 23:52)

cruisecontrol
09.12.16 07:27

Thank you

cruisecontrol
09.12.16 07:28

Reiser kun med håndbagasje

Stenia
SteniaInnlegg: 1977
10.12.16 00:31
cruisecontrol: Skal følge tradisjonen og feire jul i England og i den forbindelse har jeg alltid reist fra Rygge med mine 2 pakker Fjordland risgrøt for ikke noe slår den som riskrem.

Er enig i at Fjordland risgrøt er veldig god. Like god som den man måtte finne på å lage selv (og det tar tid). Jeg smakte Toro sin ferdiggrøt nylig og den smakte ingenting, selv ikke med ekstra salt, sukker og kanel.

Har du vurdert å sende de grøtpakkene som pakke på forhånd ? (selv om det blir ekstra dyrt da).

Klikk for å gå tilbake til toppen