Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kringle med fyll

NYTT TEMA
Aastja43
Aastja43Innlegg: 305
20.12.16 08:18

Når jeg har bakt kringle har det gjerne vært to varianter , en med eplemos eller en med smeltet smør , sukker , kanel og rosiner.

Jeg vil gjerne prøve noe nytt . Spesielt når det gjelder eplefyllet. Har tenkt litt på makronfyll , men syns dette blir litt tamt uten noe annet ekstra. Hva da ?

Er det noen som har forslag til annet fyll jeg kunne prøve i kaka til julaften i år ?

Jeg har kjøpt en liten pakke på Meny med noe de kaller fruktblanding. Vet ikke noe om smaken , men den ser dekorativ ut i allefall.

Aasta.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49163
20.12.16 09:29

Blir det ikke noe av kransen til Paul?

Strandereng
StranderengInnlegg: 6719
20.12.16 19:40
Aastja43: Er det noen som har forslag til annet fyll jeg kunne prøve i kaka til julaften i år ?

Jeg holder meg til den flotte klippekransen (gjør alltid stor lykke) og varierer mellom tre slags fyll : Vaniljekrem, makronfyll eller smør, kanel og sukkerblanding.

Jeg bruker aldri rosiner, ei heller slike fruktblandinger. 
Men det kommer an på smak og behag. Selv avskyr jeg dette i bakst.

(Innlegget ble redigert 20.12.16 19:42)

Aastja43
20.12.16 20:03

Kransen til Paul : norsk deig , Pauls fyll (tilnærmet).

Aastja43
20.12.16 20:04
Strandereng: makronfyll

Høres deilig ut , men trengs det ikke en eller annen tilleggssmak til makronfyllet ? Hva med å blande litt sitron i deigen f.eks. ?

Strandereng
StranderengInnlegg: 6719
20.12.16 20:08
Aastja43: Hva med å blande litt sitron i deigen f.eks. ?

Det har jeg ikke savnet, men kan jo være en ide å prøve for dem som vil. 
Som sagt, jeg er ikke glad i sitrus i noen form for bakst. 
Eple, derimot, synes jeg er godt.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg