Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tilbehør til ribba

NYTT TEMA
Aastja43
Aastja43Innlegg: 299
21.12.16 15:16

I morgen er den dagen vi handler inn resten før jul. Vi har ribbe på julaften hvert år med noenlunde det samme tilbehør : poteter , svisker , blomkål og surkål/rødkål. Før brukte vi også å ha rosenkål , men den har vi ikke lyst på lengre.

Så derfor kunne det være fint om noen hadde forslag til f.eks. andre grønnsaker til ribba. Gulrøtter er også ut.

Nå finns det så mange (nye ?) grønnsaker på markedet. Kanskje dere har forslag på noen av disse ?

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 48534
21.12.16 17:01

Prøv stekt rosenkål med biter av bacon/pancetta, litt kastanjer, og litt revet sitronskal og litt sitronsaft. Det er noe annet enn daff, kokt rosenkål.

Ellers tenker jeg at rødløkskompott kunne gått bra sammen med ribbe.

Aastja43
Aastja43Innlegg: 299
22.12.16 08:57

Utrolig spennende forslag du har , unge mann. Tror jeg vil vente med disse eksperimentene til etter julaftens ribbe.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41595
22.12.16 09:09

Av andre grønne ting finnes jo f.eks. spinat, som kan være friskt om den er fersk og bare stekes opp med litt hvitløk og syre. Varmebehandlede/stekte epler er et bra alternativ.

Selv går jeg alltid for rosenkål. Det er viktig at den er fersk! Frossen rosenkål kan ikke sammenlignes !

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg