Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ræma 1000?

NYTT TEMA
SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 722
29.12.16 19:57

Hva skjer her egentlig?

Som vi skjer så er det flere Rema butikker som har byttet skilt til "Ræma 1000", uten at kjøpmennene vet hvorfor.. Ledelsen er også svært hemmelighetsfulle, men sier at avsløres 4. Januar. Det skal visstnok skje en endring i kjeden til noe som aldri før har blitt gjort i Norge, og alle kjøpmennene blir kalt inn til møte samme dag.

Er det noen som har noen teorier om hva dette kan handle om, og hvordan det kommer til å påvirke oss forbrukere? Jeg må innrømme at jeg er litt spent.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 40791
29.12.16 20:12

Hehe, tenkte nesten å opprette en tråd på dette - så veldig mye annonser med bare "Æ" her i Oslo i dag.

En eller annen offensiv trenger nok Rema å komme med, de har sakket litt akterut, men spørsmålet er om Æ hjelper.

Vi får se. De har vel snakket om at de skal tilby mer, kanskje et mer differensiert tilbud..

Æ er jo norsk - kanskje noe dær.

SlimWhitman
29.12.16 20:21

At Rema har sakket akterut er vel en sannhet med store modifikasjoner. De har jo aldri hatt større markedsandel enn nå, de har aldri solgt så mange varer som nå, og kjøpmenna har aldri tjent mer.. Derimot så har de kun rundt 2% vekst, som er betydelig mindre enn både norgesgruppen og coop. 

Så får vi se da hva som kommer nå, om det er noe som kan bidra til ytterligere vekst.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 4471
29.12.16 20:29

Er inne på REMA å handler så sjeldent som mulig selv om det er den butikken som ligger nærmest. Bunnpris og Coop Extra ligger ca 100 meter lenger unna. Eg går nesten uten unntak på Coop.

En mye bedre atmosfære der og det finnes betjening i lokalene som en kan spørre om en lurer på noe . På rema er det meste veldig sterilt og ikke er det noe billigere heller . Det eg kjøper iallefall . Heller motsatt. På tilbudsiden konkurerer Coop godt også.

bjoro
bjoroInnlegg: 28248
29.12.16 21:27

Samarbeid med et utenlandsk selskap.  Haugevis med nye produkter. dopapir bleier og annet snaks tenker jeg.  Kjøpmennene har blitt varslet om at de kan gruglde seg. ....forberede seg til mange nye varer 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 27648
29.12.16 21:30

Ingen søknad om varemerke. Nesten så jeg vurderer å slenge inn en søknad, men blir jo ofte så mye oppmerksomhet når noen forsøker å stjele slike navn.

Tviler på navnbytte. Trudde faktisk når jeg så det på tv2-nyhetene at det var en kampanje eller noe sånt f.eks. mot landbruket og at det spilte på "Ræva". Så dette navnet trur jeg er katastrofe....

VivaLV
29.12.16 21:31
bjoro: Samarbeid med et utenlandsk selskap. Haugevis med nye produkter. dopapir bleier og annet snaks tenker jeg. Kjøpmennene har blitt varslet om at de kan gruglde seg. ....forberede seg til mange nye varer

Det vil jo være en slags tilnæring til Europris. De har jo mye non-food og mye utenlandske merker innen mat/drikke. Usikker på om det er veien å gå!

bjoro
bjoroInnlegg: 28248
29.12.16 21:34

Det er nok non food ja. 

Men jeg må  påpeke at jeg ikke vet annet enn hva media skriver. Jeg barespekulerer r

(Innlegget ble redigert 29.12.16 21:36)

Strandereng
StranderengInnlegg: 5974
29.12.16 21:38
bjoro: Jeg barespekulerer

Æ å.

"Æ kan hjælp dæ" "Æ kjem snart".

Tyder på en ny form for hjemmeservice? 

Hjemmebaserte tjenester?

(Innlegget ble redigert 29.12.16 21:38)

SlimWhitman
29.12.16 21:49

Tviler sterkt på at det er non food. Det ville i så fall vært å snu 180 grader vekk fra deres bestselger fokus om å selge mer av det de selger mye av fra før.

eplemosten
eplemostenInnlegg: 1757
29.12.16 23:21

De kjøpte vel opp en matkasseleverandør for en stund tilbake. kolonihagen.no, kan det være noe med det? De skulle vel også rulle ut mer økologiske varer som følge av oppkjøpet. 

Nonfood er ingen dum ide, men tviler på det. 

eplemosten
eplemostenInnlegg: 1757
29.12.16 23:31

Nei selvfølgelig! Remas svar på trumf og Coop.... Æ er kundeklubben til rema. Det må det jo være. 

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47656
29.12.16 23:40

Er litt spent på dette. Ryktene har gått om at Rema skal selges, det tilbakevises, og man skal avsløre "den store nyheten" 4. januar.

Bør være noe som virkelig slår meg som noe nytt og viktig, hvis ikke kan de drite og dra.

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4386
30.12.16 00:33

Det er registrert en søknad om Æ som varemerke her.

madi_balboa
madi_balboaInnlegg: 3800
30.12.16 01:32

Dem kan kan jo snu om M'en i samme slengen.

RÆWA 1000.

SlimWhitman
30.12.16 07:21
madi_balboa: Dem kan kan jo snu om M'en i samme slengen.
RÆWA 1000.

Du må være person nummer 20.000 jeg har sett dra den spøken.. Det var ikke morsomt første gang heller.

SlimWhitman
30.12.16 07:22
KingKongHalvor: Er litt spent på dette. Ryktene har gått om at Rema skal selges, det tilbakevises, og man skal avsløre "den store nyheten" 4. januar.Bør være noe som virkelig slår meg som noe nytt og viktig, hvis ikke kan de drite og dra.

Enig. Med alt det styret de setter i gang nå i form av oppmerksomhet så bør det være noe bra. Hvis ikke legger de bare opp til tidenes anti-klimaks.

DrSchwei
30.12.16 08:41

For øvrig synes jeg Remas logo er veldig utdatert og lite pen. Så litt rart de satser videre på samme fonter og til og med en "Æ".

Mange gode innspill her - synd jeg ikke fikk den Rema-jobben jeg en gang søkte på, skjønt, å jobbe sammen med disse to blonde søstrene hadde nok ikke vært til å holde ut :-D

Strandereng
30.12.16 11:24
SlimWhitman: Så får vi se da hva som kommer nå, om det er noe som kan bidra til ytterligere vekst.

Uansett så er vel dette et gedigent reklamestunt. 
All reklame bygger jo på psykologi, så oppbygging av forventninger blant kundemassene er kanskje verdt pengene?

Kan jo bli en skuffelse også.

Mulig at gamlefar kjeder seg for tiden, og så må noen "fær å finnpå"?

SlimWhitman
30.12.16 11:34
Strandereng: Uansett så er vel dette et gedigent reklamestunt. All reklame bygger jo på psykologi, så oppbygging av forventninger blant kundemassene er kanskje verdt pengene?

Det er et stort stunt ja, med tanke på hvor mye oppmerksomhet de tiltrekker seg.. Men i min mening så er det svært risikofullt, hvis det ikke er så "bra" som det folk kanskje forventer. Hvis det blir et anti-klimaks tror jeg det vil slå ut svært negativt.

DrSchwei
30.12.16 13:49

Hm, lurer på om det kan være snakk om et slags bonusprogram av noe slag. Rema har holdt seg unna dette, men kanksje de ser suksessen de andre kjedene har hatt, og ikke minst som en aktør i en helt annen bransje, nemlig Norwegian med deres bank og kort, samt relativt rause bonussystem.

Kanskje de sågar går sammen om et eller annet? Rema og Norwegian appellerer kanskje litt til de samme gruppene.

Nuvel, det var spekulasjon, altså...

... men når de nylig har startet forsikringsselskap, så kommer det kanskje noe mer i den retning.

Et svært godt bonusprogram (bedre enn Trump) vil kanskje være noe som trekker opp? Personlig vil jeg dog ikke like det.

quentez
quentezInnlegg: 20921
30.12.16 14:06

Som alle andre aktører skal de vel tilby forbrukslån slik at alle får handlet matvarer. Det burde booste veksten ganske dramatisk.

SlimWhitman
30.12.16 15:43
DrSchwei: Hm, lurer på om det kan være snakk om et slags bonusprogram av noe slag. Rema har holdt seg unna dette, men kanksje de ser suksessen de andre kjedene har hatt, og ikke minst som en aktør i en helt annen bransje, nemlig Norwegian med deres bank og kort, samt relativt rause bonussystem.
Kanskje de sågar går sammen om et eller annet? Rema og Norwegian appellerer kanskje litt til de samme gruppene.
Nuvel, det var spekulasjon, altså...
... men når de nylig har startet forsikringsselskap, så kommer det kanskje noe mer i den retning.
Et svært godt bonusprogram (bedre enn Trump) vil kanskje være noe som trekker opp? Personlig vil jeg dog ikke like det.

Grei teori, men i følge Reitan så kommer det jo noe som aldri før har eksistert i norsk dagligvare.. Hvis det stemmer så utelukker jo det bonusprogram.

DrSchwei
30.12.16 18:47
SlimWhitman: Grei teori, men i følge Reitan så kommer det jo noe som aldri før har eksistert i norsk dagligvare.. Hvis det stemmer så utelukker jo det bonusprogram.

Ja, men kanskje i en annen form Æ - jeg - tyder kanskje på at det er noe som går på kunden som person. Noe som er tilpasset hver enkelt kunde...

... skummelt. Nuvel - egentlig irriterer jeg meg mest over å spekulere i dette, og dermed for all verden bevise at man biter på den slags irriterende kampanjer.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 17393
30.12.16 18:59
DrSchwei: egentlig irriterer jeg meg mest over å spekulere i dette, og dermed for all verden bevise at man biter på den slags irriterende kampanjer.

REMA 1000 lykkes vel ganske bra med sin første(?) kampanje også. Der de kuttet strekkoder i to med motorsag.

Selv så ble jeg litt irritert på den, for "verdien" på en strekkode er den samme så lenge man kutter den på tvers.

Tror nok denne kampanjen dreier seg om et fordelsprogram, kredittkort eller noe slikt. Mest trolig sin egen matserie.

I Danmark gjorde jo varekjeden Bilka noe tilsvarende, eller motsatt. De lanserte kjeden A-Z som ikke selger mat, for A-Z er uten det "Danske", altså mat og ÆØÅ.

Kanskje REMA vil starte en kjede uten mat? Men der finnes det jo mange som Nille, Europris(har vel litt mat dog) el.

madi_balboa
madi_balboaInnlegg: 3800
30.12.16 22:54
SlimWhitman: Du må være person nummer 20.000 jeg har sett dra den spøken.. Det var ikke morsomt første gang heller.

Ber om forlatesle for at jeg ikke bruker tiden på å lese meg opp på hva Kent, Bob Kåre og resten av røkla skriver i kommentarfeltene på de ulike nettavisene.

SlimWhitman
31.12.16 00:25
madi_balboa: Ber om forlatesle for at jeg ikke bruker tiden på å lese meg opp på hva Kent, Bob Kåre og resten av røkla skriver i kommentarfeltene på de ulike nettavisene.

Du er unnskyldt. Du kan trøste deg med at dere er like originale alle sammen.

VivaLV
01.01.17 12:11

Det er ihvertfall ikke tilsynelatende noe navnbytte ala Ræma. Men "Æ" virker og være del av kampanje som "Æ kjem snart" osv.

Husker forøvrig godt kuttismen for 25 år siden og reklameplakater uten navn som dukket opp. "Alle" snakket om hva det var for noe.

Men som allrede nevnt på tråden. REMA1000 har lagt liste høyt nå for hva som skal komme og stor fallhøyde.

I 2017 så er man kritisk til slike ting og ting sprer seg på sekunder og man vil ha store ting når de sier det skal skje noe nytt og ikke "småting" som organisatoriske endringer og slikt som "ingen" vil oppdage.

Strandereng
01.01.17 14:36
VivaLV: Æ

Det er vel ingen tvil om at det er "noe" som skal generere (lokke) flere til å handle fast på Rema og gi mer penger i kassa til Rema-Reitan.

Money talks.

kansas00
kansas00Innlegg: 17969
01.01.17 14:45

Hvor lang tid går det egentlig fra man registrerer noe til det dukker opp i offentlige registere ? Finner det litt mistankelig at det pt. ikke er registrert noe som heter Ræma/Ræma1000 eller  lignende hos hos hverken brøynnøsund, norid, patentstyre etc.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg