Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Firestjerners middag

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41098
09.01.17 19:01

Klart for enda en runde - TVNorge i kveld fra 1930.

Starter med en såkalt Hollywood-kjerring.

Stenia
SteniaInnlegg: 2039
09.01.17 20:38

Stylist Erlend Elias (har stor sans for han) med tidenes? gave til vertinnen:  en drite-kasse. Det er et penere ord på det, men det for å sitte med beina høyt så man får klemt ut alt fra tarmen mens man sitter på do.

DrSchwei
09.01.17 20:49

Hehe, måtte spole fram til den - orket ikke samtalen rundt borde der...  Håper de kommer tilbake til Norge og har litt mer seriøse gjester snart.

DrSchwei
12.01.17 20:58

Hm, denne Skau hadde jo litt peiling, men snublet en del. Å ta av skinnet på kyllingbryst er helligbrøde, selvsagt...

Mer spennende aktører neste uke - som Ari Behn og Bård Hoksrud. Jøye meg..

DrSchwei
16.01.17 18:29

Denne uken altså både Behn og Hoxrud - ser at VG annonserer at vi får se hvordan Ari har det hjemme. Morsomst blir kanskje å se Hoxrud lage mat.

DrSchwei
17.01.17 21:52

Bare 1 som ser på denne runden?

Trist hos Kåss - åpenbart glad i mat (og sjokolade), men det var absolutt ingen inspirasjon ved grytene, ei heller hos opphavet, kunne det virke som. Skikkelig elendig og fortjent terningkast TRE fra Behn. Greit han sa fra om fordrinken også.

Hoxrud smiler, ler og humrer hele tiden - en positiv fyr. Får satse på at han ikke begynner å lage slankemat i morgen, men en vakker dag bør han gjøre det.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47957
17.01.17 22:18
DrSchwei: Bare 1 som ser på denne runden?

Har ikke sett noe av denne sesongen, begynner å bli litt lei av disse kjendisene. Behn og Kåss er totalt uinteressante for meg, da er det lett å stå over.

Stenia
SteniaInnlegg: 2039
17.01.17 23:38
DrSchwei: Trist hos Kåss - åpenbart glad i mat (og sjokolade), men det var absolutt ingen inspirasjon ved grytene,

Hun er ikke den første som ikke kan lage mat. Hun lovet jo ikke noe gormet på forhånd heller.

Vi husker vel Dekk-Sharif med tomatsuppen. Ellers husker jeg Great Garlic-Terje, med egen proff-kokk som lagde asiatisk. Silje Torp med barnemenyen pølser og gele. Lisa Tønne med proff indisk kokk. Og sikkert flere.

lok1
lok1Innlegg: 3360
18.01.17 02:19

Selv om det er åttende sesong eller noe syns jeg det er godt gjort å komme opp med så "kjente" kjendiser som Behn og Kåss tross alt er. Også forrige og neste uke bra på dette.

DrSchwei
18.01.17 09:13
Stenia: Hun er ikke den første som ikke kan lage mat. Hun lovet jo ikke noe gormet på forhånd heller.

Det jeg tenkte (men som jeg ikke skrev) var jo at hun kommer fra en dannet/utdannet familie. Og da synes jeg det er litt rart at de ikke omsetter en interesse for mat til aktiv matlaging... Men hun sa vel for så vidt at det var latskap som gjorde at hun ikke laget mat i særlig grad. Litt uforståelig for oss som egentlig er ganske lat, men som elsker å lage mat (gjerne lenge).

DrSchwei
18.01.17 09:16
KingKongHalvor: Behn og Kåss er totalt uinteressante for meg,

Ja, Aylar er jo mye mer oppegående enn disse ! ;-) Behn er tross alt forfatter og kunstner, og den ene boka hans var ganske bra, synes jeg. Kåss kan vel være småmorsom innimellom, men har ikke fulgt så nøye med på, selv hun er i slekt med en kompis av meg ...

... synes det er litt artig å se hvordan Behn er, sånn "egentlig", han virker rett og slett veldig rar. Kunstig, på sett og vis. Hoxrud er også en person som må anses som "rar". De to andre er jo mer vanlige. Nelvik framstår som meg som mindre sympatisk fordi faren vel er en av de fæleste personene i Norge, i alle fall i yrkeslivet.

KingKongHalvor
18.01.17 16:23

Haha, og nå er Linni Meister med også! 

Poenget er vel at neste uke er det en ny konkurranse med 4 helt nye deltakere. I Farmen er det de samme. Lettere å droppe en uke med 4 stjerners. 

Uinteressante er en ting, Kåss er i tillegg slitsom og masete. Behn er kanskje kunstner, men hele fyren er en vandrende floskel, og ganske uspiselig. Leste et sted at dette programmet var den perfekte kuren mot tristessen etter skilsmissen. Så han har det sikkert hyggelig, men det blir uten mitt selskap. Kan han lage mat da? Regner med rapporter her. 

(Innlegget ble redigert 18.01.17 16:23)

bennyen
bennyenInnlegg: 11496
18.01.17 19:02
DrSchwei: ... synes det er litt artig å se hvordan Behn er, sånn "egentlig",

Syns han er liten Morten Harketaktig, skjønner ikke greia, jeg...

Det virker som folk som er "komikere" ikke kan være seg selv, men prøver å være morsomme på tørre møkka, og det er langt fra morsomt.

DrSchwei
18.01.17 21:01

Linni er jo tross alt dum og blond, men hun der fra Møre som er "negledesigner" og er gift med en enda mer talentløs komiker klarer jeg virkelig ikke...

Hoxrud vartet opp med Pepsi Max som aperitif i dag, sammen med potetgull og melkesjokolade.... Men han skal ha for at han er hjertelig og ville gjestene det aller beste - til og med kaffemaskin hadde han kjøpt inn.

Men Ari er rart, grapsete retter og bleike fløtegratinerte var han veldig fornøyd med, mens Nelvik var mer saklig og ærlig.

Fikk ikke helt med meg om Hoxrud ikke drakk alkohol i det hele tatt, ikke kaffe i hvert fall.. Lite moden fyr, som en stor baby.

Ari i morgen. Blir sikkert noe eksotisk.

KingKongHalvor
18.01.17 22:48
DrSchwei: Linni er jo tross alt dum og blond,

Det morsomme her er at hun slett ikke er blond, og egentlig ikke så dum som hun ser ut til og spiller hardt på.

Jeg sier ikke at hun er kandidat til Nobelprisen i fysikk, men hun er ikke helt blåst. Selvom det virker sånn.

kytec
kytecInnlegg: 23521
18.01.17 22:51
KingKongHalvor: hele fyren er en vandrende floskel, og ganske uspiselig.

At prinsessen holdt ut med floskelen så lenge må bety at han har noen andre betydelige kvaliteter.

Eg hadde klikka etter 30 minutter. 

DrSchwei
19.01.17 14:33
KingKongHalvor: Det morsomme her er at hun slett ikke er blond, og egentlig ikke så dum som hun ser ut til og spiller hardt på. Jeg sier ikke at hun er kandidat til Nobelprisen i fysikk, men hun er ikke helt blåst. Selvom det virker sånn.

Ok - bra at det finnes et opplysningsprogram på fjernsynet som kan vise dette da. Den eneste befatningen jeg har hatt med dama var at hun ropte "Hei, du mann!" da jeg gikk forbi Lompa/Pigalle en ettermiddag for noen år siden... Jeg svarte ikke, for jeg var jo ikke orientert om at hun ikke var dum.

Ellers er det Behn i aften. Venter i spenning - kanskje man kan lære noen triks. Men er redd for at det blir mye sexfikserte dikt.

KingKongHalvor
19.01.17 14:35
DrSchwei: Den eneste befatningen jeg har hatt med dama var at hun ropte "Hei, du mann!" da jeg gikk forbi Lompa/Pigalle en ettermiddag for noen år siden... Jeg svarte ikke, for jeg var jo ikke orientert om at hun ikke var dum.

Der ser du, hun gjenkjente deg som mann, var sikkert ikke i tvil engang. Trengs vel ikke mer bevis enn det? :-D

Barbosa
BarbosaInnlegg: 1832
20.01.17 08:45
DrSchwei: Fikk ikke helt med meg om Hoxrud ikke drakk alkohol i det hele tatt

Mener jeg så han tok seg et glass rødvin til hovedretten.

DrSchwei
20.01.17 11:29
Barbosa: Mener jeg så han tok seg et glass rødvin til hovedretten.

Ja, det så slik ut.

Det er vel ganske typisk at det finnes en del "underutviklede" personer som ikke har lært seg å like verken kaffe, vin, whisky eller fisk. Tydeligvis en som er vant til å få det som han vil, og spiser og drikker "barnemat" selv i voksen alder. Synes dette alltid er litt umodent...

... nuvel. Ellers observerte jeg at Behn hadde lagt seg til dyre handlevaner - en type som kjøper godt over dobbelt så mye i forhold til det han trenger. Spørsmålet er om det er til fest han gjør det, eller om det er noe han holder på med hele tiden.

Imidlertid tolker jeg det som et uttrykk for raushet - noe som også ble gjenspeilet i hvordan gjetene ble traktert.

Dog så er jo Alfsen (og andre kokker) veldig forsiktige når et kommer til utregning av porsjoner. Det irriterer meg litt - man kan godt spise mer enn 180 gram fisk, for å si det slik...

....og denne gnålingen hans om "krønsj" begynner å bli svært irriterende. Man kan da forsyne meg servere en suppe eller en bløt dessert uten å måtte ha noe å knaske på!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
20.01.17 14:39

Tråden for sladre kjerringer M/K ser jeg,

Det er akkurat stor kokekunst, eller spesielt begavet utsendelse,  Skal for ordens skyld si a jeg kun har sett et program av disse.  Ikke en kanal jeg bruker penge på.

KingKongHalvor
20.01.17 21:54

Ganske utrolig, du ser ikke på programmet, men en mening skal du ha, og i tillegg en mening om de som diskuterer dette, noe som bryter med reglene her på VGD, men det virker som om du ikke er underlagt samme regler som oss andre. 

sanila
20.01.17 21:59
KingKongHalvor: underlagt samme regler som oss andre

Det er bemerkelses verdig så oppsatt man blir på at henvise til reglene når det passer.  Men selv har drevet med gruppe hets og langt tid av andre debattanter,

Skal jeg finne frem dine ønsker for meg.,  jeg tror de står der i nå. Med mindre noen andre har klaget de inn.

KingKongHalvor
20.01.17 22:16

Jupp, men jeg ble kastet ut. Det blir ikke du. 

sanila
20.01.17 22:20
KingKongHalvor: Jupp, men jeg ble kastet ut. Det blir ikke du

Nei da du har samme nick. -

Jeg kommer heller ikke med slike ønsker som du, eller bruker direkte eller indirekte gruppe hets. 

sanila
20.01.17 22:23
KingKongHalvor: Ganske utrolig, du ser ikke på programmet

Nei det holdt med smakebiten.-  og de åpne program.

sentry4
sentry4Innlegg: 3748
21.01.17 03:59

Sanila skrev "Tråden for sladre kjerringer M/K ser jeg,"

Du er en skikkelig solstråle, du! Godt å ha noen som deg til å løfte stemningen dersom det skulle bli for mye alvor. 

sanila
21.01.17 05:29
sentry4: Tråden for sladre kjerringer M/K ser jeg,"

Bare en spøk vet du så vi alle kan ha det moro, kjæreste sentry'

Det er viktig i all alvoren, på andres bekostning.

sanila
21.01.17 05:53
sentry4: Du er en skikkelig solstråle

Månestråle takk, Solstråler  er der så rikelig av her.

bennyen
bennyenInnlegg: 11496
21.01.17 17:00
DrSchwei: Nelvik var mer saklig

Når det er sagt, så har jeg ikke lyst til å ha Live som gjest. Det blir heldigvis ikke aktuelt heller :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg