Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

overskudd av blåbær og kantarell. Trenger tips

NYTT TEMA
Vattnissen
VattnissenInnlegg: 3115
24.02.17 11:44

Har etter en litt ivrig høst store mengder med frosset kantarell og blåbær i fryseren. Med dagens kosthold går det ikke veldig mye av noen av disse råvarene. Brukstips mottas med takk

fargerik
fargerikInnlegg: 44443
24.02.17 13:07
Vattnissen: Har etter en litt ivrig høst store mengder med frosset kantarell og blåbær i fryseren. Med dagens kosthold går det ikke veldig mye av noen av disse råvarene. Brukstips mottas med takk

Vi plukker masse kantarell og blåbær hver sommer, men gir bort det meste.

Jeg ville gitt bort soppen til noen sopp-elskere og laget blåbærsaft av de frosne bærene.

Blåbær fra skogen har mer antioksidant enn butikk-bær som er hvite inni.

Superbær! Medisin!

(Innlegget ble redigert 24.02.17 13:07)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42001
24.02.17 13:29

Kantareller kan jo fint brukes til smaksforsterker i sauser, supper og lignende, uten om til direkte mat.

Blåbær - kan jo brukes til "alt" - puttes i pannekaker, kaker - man kan lage smoothies, blande i yoghurt, kefir, melk....

Gode og sunne råvarer du har der.

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4423
24.02.17 17:12
Vattnissen: Har etter en litt ivrig høst store mengder med frosset kantarell og blåbær i fryseren. Med dagens kosthold går det ikke veldig mye av noen av disse råvarene. Brukstips mottas med takk

Hva med å selge litt unna til andre ?

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4018
24.02.17 17:21

Kanskje et tips for spesielt interesserte men:

Oppskrift på en meget sunn smoothie:

Ca. 50 gr. blåbær(selvplukket)

1 sp.skje gojibær(bløtlegges 5 min.)

1 stk. skrellet kiwi

1/2 Appelsin i fileter

4 fedd hvitløk

1 sp.skje skrellet hakket ingefær

3 dl. Biola

4 sp.skjeer yoghurt naturell

1 ts.skje kanel

1 stilk stangselleri i småbiter

2-3 skiver paprika i småbiter.

Her får man dagsbehovet av det meste.

Min elskede og jeg har drukket ett glass av denne hver dag i snart 5 år og har i den perioden ikke vært syk en dag.

(Innlegget ble redigert 24.02.17 17:24)

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3751
24.02.17 20:04

Kantarell i stekpanna krydret med litt salt og pepper er jo skikkelig snacks.

Lettsukret blåbær og pannekaker, på havregrynsgrøt, på brødskiva fint i kombinasjon med brunost og gulost. Blåbærvin?

petterG
petterGInnlegg: 9270
24.02.17 20:14

Hjemmelaget blåbæris er snadder!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg