Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vann sitter fast inni termokoppen

NYTT TEMA
Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3192
03.03.17 09:09

Når dama var innom hadde hun satt termokoppen min i oppvaskmaskinen og det har nå kommet vann inni veggene, man hører at det er noe der når man rister den. Problemet er at jeg ikke forstår hvordan vannet har kommet inn, fordi jeg får ikke åpnet den på noen måte. Det eneste jeg ser er en liten skjøt øverst, der indre og ytre del tilsynelatende deles, men det er jo umulig å åpne! Tips?!

fargerik
fargerikInnlegg: 42024
03.03.17 09:16

Kast den og kjøp en ny.

Trolljegern
03.03.17 09:42

:-(

fargerik
fargerikInnlegg: 42024
03.03.17 10:37
Trolljegern: :-(

Jeg har opplevd det samme, prøvd å få det fra hverandre og gjøre rent og lime sammen igjen, men det ble ingen suksess.

Uansett, koppen din er nå en bakteriebombe, og ingen fin ting å ha. Det er ikke verd bryet, kast den og kjøp en ny.

Her er en test av slike :-)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 48493
03.03.17 11:19

Derfor man ikke skal kjøre disse koppene i maskin, bare å kjøpe ny, dessverre.

Forfun
ForfunInnlegg: 4921
03.03.17 11:20

Hiv den noen timer i steikovnen på 120 grader. Da bør alt vannet være ute. Vil tro koppen tåler det, men garanterer ingenting

Torotto
TorottoInnlegg: 10752
03.03.17 15:35

Bor ett lite hul i bunn og tørk den i ovn.  Forsegle hullet med aralditt eller termolim. 

Trolljegern
03.03.17 17:22

Hvorfor er den nå en bakteriebombe...? Tror jeg har forstått hvor det kommer vann inn, for når jeg rister på den kommer det vanndråper ut av skumgummien under. Skal prøve å ta den av og se om jeg får ut alt først. Er en Batman-kopp, så har ikke lyst til å kaste den før jeg må :)

Trolljegern
23.03.17 20:30

Kan du utdype hvorfor koppen nå er en bakteriebombe?

Lot forøvrig koppen stå på en rist i en uke, nå har alt vannet rent ut på undersiden uten at jeg måtte gjøre noen modifiseringer! :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg