Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lettvint saus til fisk?

NYTT TEMA
Perbu
PerbuInnlegg: 3545
03.03.17 23:02

Bruker ofte lettrømme som "saus" til fisk, men trenger tips til å piffe den opp med noe annet enn gressløk og/eller dill, gjerne noe som gjør den mindre meieri-aktig. Andre forslag til enkle fiskesauser, som kan mikses sammen på et par minutter og ikke trenger koking med melk etc, mottas også med takk.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 54752
04.03.17 01:15

Ettersom du ikke vil ha noe meieriaktig som smeltet eller hardt meierismør til, så kan jeg anbefale stekt bacon eller stekt lettsaltet flesk til. Med baconfettet eller fleskefettet.

Det enkle er som regel det beste. Hvit saus går også bra.

Men om du ønsker en saus som skjuler at det er gammel fisk, så kan jeg ikke hjelpe.

Stenia
SteniaInnlegg: 2094
04.03.17 01:35
Perbu: Andre forslag til enkle fiskesauser, som kan mikses sammen på et par minutter og ikke trenger koking med melk etc, mottas også med takk.

Fisk trenger bare smeltet smør eller sky etter min smak. Men hva med å steke tomater eller løk på svak varme i pannen ? Det blir sausaktig og godt på fisk. Gjort på null komma niks.

nadajan
nadajanInnlegg: 9894
04.03.17 03:47

Bruker selvfølgelig ekte rømme og ikke den jeg kaller "falsk". Gir den litt futt med finhakket løk.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 48503
04.03.17 07:25

Brunet smør er veldig godt til fisk. Og det litt morsomme trikset med å koke opp bittelitt vann og så røre inn smørklumoer gir et overraskende resultat. Her er litt finhakket grønt også veldig bra. 

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41577
04.03.17 11:21

Lettbrunet smør tilsatt litt soyasaus (jeg bruker den lettsalta til dette) og finhakket ingefær, hvitløk og lime gir en fin asiatisk vri.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg