Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Drikke til fiskekabaret?

NYTT TEMA
annmag
annmagInnlegg: 6474
07.03.17 18:19

Noen tips om drikke til fiskekabaret (med fiskepudding)?

Lurer litt på lys lager eller vin....men da hvilken type vin....og er lager ok?

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
07.03.17 19:05

Skulle jeg hatt vin til, så hadde det blitt en fyldig, italiensk. Antinori f.eks. Men hva annet skal du ha til? Loff ? 

Til loff må det alltid være hvitvin eller øl

annmag
07.03.17 19:14

Ja, jeg skal ha loff eller noe lignende til.

I kabareten skal jeg ha: fiskepudding, gulrøtter, grønne erter, mais, egg og reker.  Så skal jeg lage remulade til.

Jeg klarer ikke helt å skjønne hva det er best å drikke til.

bjoro
bjoroInnlegg: 28305
07.03.17 19:49
annmag: Jeg klarer ikke helt å skjønne hva det er best å drikke til.

Tenk som om du serverer reker. Øl eller hvitvin.

annmag
07.03.17 19:53
bjoro: Tenk som om du serverer reker. Øl eller hvitvin.

Ok, er remuladen som gjorde meg litt i tvil.

Da blir det øl. :o) ...tror jeg....eller hvitvin :D :D

Takktakk!!

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41398
07.03.17 22:43

En ganske lett hvitvin, gjerne en tysk Riesling med litt restsødme bør kunne gå bra. Eller kanskje en morsom Sauvignon Blanc fra New Zealand. Ellle Alvarinho fra Portugal.

Greiest å spørre på polet - egentlig. Men kan kanskje være lurt å spørre en person over 50, om tilgjengelig, for ellers kan man komme ut for personer som ikke helt vet hva du snakker om. :-)

bennyen
bennyenInnlegg: 11526
08.03.17 19:13

En lett rosevin ?

annmag
11.03.17 10:35
DrSchwei: Greiest å spørre på polet - egentlig. Men kan kanskje være lurt å spørre en person over 50, om tilgjengelig, for ellers kan man komme ut for personer som ikke helt vet hva du snakker om. :-)

(Hehe....er det 50-årskrisa som har gjort seg gjeldende.....siden den alderen blir nevnt i tråd etter tråd?) ;) ;)

På polet er de så flinke at de nok finner ut av det (uansett alder) hvis jeg nevner ingrediensene. :)

annmag
11.03.17 10:37
bennyen: En lett rosevin ?

Jeg har tenkt litt over forslaget ditt, for rent umiddelbart syntes jeg ikke det ville passe i det hele tatt....men har forsøkt å memorere litt smaker her, og tror kanskje det kunne blitt bra hvis kabareten kun skulle være et lite mellommåltid sommerstid.  

Utradisjonelt, men interessant. :)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41398
12.03.17 11:23
annmag: (Hehe....er det 50-årskrisa som har gjort seg gjeldende.....siden den alderen blir nevnt i tråd etter tråd?) ;) ;) På polet er de så flinke at de nok finner ut av det (uansett alder) hvis jeg nevner ingrediensene. :)

Hehe, ja, kanskje, på en arbeidsplass der kollegene blir stadig yngre, så merkes også dette ved lunsjbordet. Merkelig nok har kantina begynt å servere kabaret - det er rett også slett veldig få som spiser dette, og neppe noen under 35, i hvert fall :-) Søkte jo også litt på nett etter kabaret og vin, men sannelig - det var ikke lett å finne. Men kabaret er kjempegodt. Skal lage det snart !

annmag
12.03.17 22:11
DrSchwei: det er rett også slett veldig få som spiser dette

Det er bare fordi de sikkert ikke lager den så den blir god.

Hermetiserte reker og grønnsaker + for mye aspic er en feil mange gjør....og det blir ikke godt i det hele tatt....bare ekkelt.

Jeg har også utallige søk på drikke til kabaret, men har ikke funnet noen anbefalinger (derfor startet jeg tråden).  Skal snakke med Vinmonpolet mot slutten av uka.

(Hvorfor bryr du deg om hvorvidt du er eldre eller yngre enn andre?    Slutt å bry deg om sånne trivialiteter, gi litt mer f###.....lev litt mer istedenfor). ;o)

jackblack
jackblackInnlegg: 12081
13.03.17 16:59

lettmelk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg