Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får man kjøpt ferdig gazpacho i norge?

NYTT TEMA
Olberg
OlbergInnlegg: 2
13.03.17 17:11

Hei, var i Spania i sommer, også fikk jeg noe som var nesten som kald tomatsuppe, som het gazpacho. Får man kjøpt ferdig gazpacho i Norge? Veit man kan lage det men det er over mine kunnskaper og interesser innenfor matlaging.

lok1
lok1Innlegg: 3910
13.03.17 18:10

Sjekk Knorr, for de er vel omtrent de eneste som har ferdiglags suppe på pose?

Og ja, man kan lage. Og nei det er ikke over dine kunnskaper. Du må bare ha ingredienser og en blender/kjøkkenmaskin. 

Olberg
OlbergInnlegg: 2
13.03.17 18:32

Takk, men er knorr i de fleste matbutikker eller må du bestille?

lok1
lok1Innlegg: 3910
13.03.17 18:44

Ja, men prøv på Meny eller Obs først da vett

Speciale
SpecialeInnlegg: 5114
14.03.17 13:02
Olberg: Takk, men er knorr i de fleste matbutikker eller må du bestille?

Du vil bli så skuffet. En autentisk gazpacho sammenlignet med posegazpacho er sånn smaksmessig omtrent like langt fra hverandre som en dinosaurus er i slekt med elg.

Lag det selv, er masse gode oppskrifter kun ett googlesøk unna.

missChance
missChanceInnlegg: 45724
14.03.17 14:08

Tror du får det i Meny-butikker, men på flaske og dritdyrt :) (Import)

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
14.03.17 14:22
Speciale: like langt fra hverandre som en dinosaurus er i slekt med elg.

De kan være nærmere i slekt enn du tror.

Neida, fra spøk til gjøk:

Friske grønnsaker er selvsagt uovertrufne - og du slipper alle supplementene.

Så vidt jeg husker er det finskårne grønnsaker av dette slaget:

Squash

Tomat

Paprika

Purre

Løk

Hvitløk

Og så provencalsk krydder - som timian, basilikum, merian, oregano, rosmarin og fennikel.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42815
14.03.17 15:55

Jacobs i Oslo, altså på Holtet eller på Majorstua har i alle fall hatt - har kjøpt på tilbud, helt greit - selges på glassflasker.

For øvrig er det noe som ikke er så veldig lett å få til selv - det er noe med smaken. Har prøvd selv, men fikk ikke den rette balansen.

Stenia
SteniaInnlegg: 2301
15.03.17 01:14
Olberg: Veit man kan lage det men det er over mine kunnskaper og interesser innenfor matlaging.

En blender kan du få billig. Tomater, agurk, urter/krydder. Billige ting, så det blir ikke katastrofe om du feiler. Noen bruker en blanding av ferske og hermetiske tomater. Men norske tomater blir aldri så gode som du får i syden. Kanskje du skal reise til syden oftere ?

quentez
quentezInnlegg: 21148
15.03.17 09:13
DrSchwei: For øvrig er det noe som ikke er så veldig lett å få til selv - det er noe med smaken.

Ja, det smaker høgg!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg