Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Butter chicken

NYTT TEMA
Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
05.07.17 12:17

Noen som har en god og ukomplisert oppskrift?

Helst uten for mye hvitløk og koriander.

lok1
lok1Innlegg: 3910
05.07.17 16:47
Aurorabliss: Noen som har en god og ukomplisert oppskrift?

De fleste indiske oppskrifter er lite kompliserte, men har mye forskjellige krydder og også flere omganger slik at de kan se mer kompliserte ut enn de er. 

En ekte murgh makhani skal ha mandler i sausen i tillegg til masse smør naturligvis. Ellers er det vel omtrent bare yougurt som er det du MÅ ha i murgh makhani. Ellers ville jeg tittet litt på ulike oppskrifter og ta litt mer av det du liker og litt mindre av det du ikke liker.

I mange oppskrifter står det at du skal lage en puré av hvitløk, og dette gjør at det blir veldig mye hvitløksmak. Bruk heller finhakket hvitløk. Fersk koriander bruker jeg sjeldent, så det er ikke et absolutt krav iallefall. 

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
21.07.17 09:30
lok1: En ekte murgh makhani skal ha mandler i sausen i tillegg til masse smør naturligvis. Ellers er det vel omtrent bare yougurt som er det du MÅ ha i murgh makhani. Ellers ville jeg tittet litt på ulike oppskrifter og ta litt mer av det du liker og litt mindre av det du ikke liker. I mange oppskrifter står det at du skal lage en puré av hvitløk, og dette gjør at det blir veldig mye hvitløksmak. Bruk heller finhakket hvitløk. Fersk koriander bruker jeg sjeldent, så det er ikke et absolutt krav iallefall.

Masse smør er bra!

Foretrekker egentlig kesam fremfor yoghurt, men da blir det vel ikke særlig indisk? Er ikke særlig glad i hvitløk og går nok for din varient. Koriander stinker selleri, og jeg vil ikke ha det i huset. Så det dropper jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg