Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Colt 45

NYTT TEMA
NoobSaibot
NoobSaibotInnlegg: 8210
08.07.17 23:54

Hvor får jeg kjøpt Colt 45, a.k.a. Billy Dee, i Norge?

Nå har jeg lett i butikk, søkt på vinmonopolet.no og søkt på nettsidene til Systembolaget i Sverige uten å finne det. Derfor snur jeg meg til dere semi-drankere i håp om hjelp.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55352
13.07.17 01:58
NoobSaibot: Hvor får jeg kjøpt Colt 45, a.k.a. Billy Dee, i Norge?
Nå har jeg lett i butikk, søkt på vinmonopolet.no og søkt på nettsidene til Systembolaget i Sverige uten å finne det. Derfor snur jeg meg til dere semi-drankere i håp om hjelp.

Dersom det er Colt 45 du er ute etter så kan ikke jeg hjelpe deg. Men det høres ut som en trøndersk karsk.

Så dersom du legger ett kronestykke i koppen og fyller på med kaffe til kronestykket er skjult, og så fyller på med Verdalssprit til kronestykket vises, da tror jeg du har en drink som absolutt kan smelle likt en Colt 45.

NoobSaibot
NoobSaibotInnlegg: 8210
15.07.17 19:02

Høres ut som karsk? Det er vel ikke i nærheten av det samme?? Jeg er ikke sikker, men jeg tror Colt 45 er en type øl. "Malt liquor" er beskrivelsen, i hvert fall. Jeg var på vinmonopolet i dag og spurte kassadamen etter det. Hun kjente ikke til produktet, men anbefalte meg å forsøke å bestille direkte fra produsenten i USA, men advarte meg om at jeg i så fall kanskje må være villig til å bestille en hel kasse for at de skal ta seg bryderiet med å sende det (og at jeg dermed må betale fraktkostnader deretter).

Det ser i hvert fall sånn ut.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 14746
28.07.17 08:41
NoobSaibot: Colt 45 er en type øl

Stemmer det. Malt Liquor har fått følgende flotte beskrivelse fra nettstedet Ratebeer: "Strong, alcoholic-tasting, often poorly made strong lagers. Esters, fusels and other products of undiluted high-gravity brewed beers are often commonplace. Properly served in the 40oz bottle with accompanying brown paper bag"

https://www.ratebeer.com/beer/colt-45/5975/

Tror ikke du får tak i noen Malt Liquors i Norge. Det nærmeste du kommer på polet er antagelig Hansa Sterkøl eller Ringnes Extra Gold. Eventuelt en dansk Elefantøl om du er på de kantene. Ikke akkurat noe man drikker for smakens skyld, men funker sikkert til sitt bruk...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg