Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ungdomsvennlig fiskeretter

NYTT TEMA
ArcticRose
ArcticRoseInnlegg: 161
31.07.17 13:10

Jeg jobber som kokk på en folkehøyskole. Ungdom er ikke de letteste å lage fisk til,men fisk må de jo ha

McLovin
McLovinInnlegg: 10830
31.07.17 15:09

Fish & chips, servert i avispapir

Strandereng
StranderengInnlegg: 6709
31.07.17 15:21

Hjemmelagede fiskepinner.

Fiskegrateng med makaroni.

Mitt inntrykk er at hvis de unge rundt tjue år får nok megahot saus på maten, kan de godt spise skosåler. 

Døyving av smaken av naturlige råvarer er visst i skuddet. Så ha et batteri av de sterkeste asiatiske og meksikanske sauser stående til en hver tid -))

Leffa
LeffaInnlegg: 4799
01.08.17 14:07

Stekt laks som på slutten av steketiden blir glasert i søt chilisaus. Serveres med pasta og rømme.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49156
01.08.17 14:30

Mine barn spiser stort sett all form for fisk bortsett fra den kjedelige varianten kokt torsk med potet og gulrot. Og sånn har jeg det stort sett selv også. Utrolig mange lekre kombinasjoner som er langt mer fristende enn den dritkjedelige kombinasjonen fra min egen barndom.

Vil man gjøre det litt mer ungdomsvennlig kan man feks lage laksewraps, med salat, vårløk, stekte laksebiter og sweet chili.

ArcticRose
01.08.17 16:44

Eg ser at halle innlegget eg skrev ikkje er komt med

Vi lager allerede en del spennende retter som tacotorsk og steikt fisk med chorizo salsa. Den gode gamle fiskegratengen er forsatt en slager,men vanskelig å få de til å spise ren fisk. 

Vi hadde lakswraps en gang.men da som en del av tapas. Det var populært.

Stenia
SteniaInnlegg: 2235
02.08.17 01:52
ArcticRose: Jeg jobber som kokk på en folkehøyskole. Ungdom er ikke de letteste å lage fisk til,men fisk må de jo ha