Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Peiling : Forbrukerrådet

NYTT TEMA
Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 4133
16.08.17 08:42

Ny tjeneste fra Forbrukerrådet for sammenligning av pris på matvarer - først og fremst i app-form. Noen som skal prøve den ut? Peiling.

Ser ut til å være samme gimmick som vel VG og andre har kjørt tidligere - sammenligning av totalprisen på en handlekurv med diverse varer. Man skal kunne finne hva dette vil koste på hver eneste butikk i landet, visst nok.

Selv syns jeg dette virker interessant, selv om jeg skulle ønske det var mulig å tilpasse det mer til eget forbruk. Men, det er jo mulig dette er noe som kommer etter hvert.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42409
17.08.17 20:34

Hm, jeg er meget skeptisk til bruken av disse ressursene. Hele greiene koster jo millioner. Mediene har jo drevet ganske bra prissammenligninger før. Og for bevisste forbrukere er det ganske lett å følge med på prisene ved å følge med i tilbudaviser og å oppsøke butikkene selv.

Ser at Kiwi kommer billigst ut her i nabolaget, men jeg foretrekker Rema, da de har et bedre og mer spennende utvalg. I tillegg er butikken i seg selv å foretrekke framfor en ganske rotete Kiwi. At den lokale Joker er dyr vet jeg også fra før.

McLovin
McLovinInnlegg: 10830
18.08.17 11:42

Det var en utrolig dårlig tjeneste. Et tilfeldig utvalg produkter satt sammen i en handlekurv der kun totalprisen vises og hvor prisene i tillegg er historiske. Mange varer er helt irrelevante for de fleste.

I tillegg hadde de tatt med varer en del kjeder ikke lenger solgte, droppet egne merkevarer fordi de ikke klarte å sammenligne dem med konkurrentenes og tatt med varer som noen kjeder bare solgte i lokalområdet mens andre solgte de i hele landet.

Greit med prisportal, men da må den jo ha en bruksnytte. Synes dette er bortkastede skattepenger enn så lenge.

Uteplass79
Uteplass79Innlegg: 329
23.08.17 08:59

Som ett alternativ vil jeg da heller anbefale shopgun.

En app hvor alle tilbudsaviser ligger tilgjengelig elektronisk, og hvor man enkelt kan søke på enkeltprodukter å få opp tilbud innenfor en valgt radius. Denne bruker jeg selv relativt hyppig.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42409
23.08.17 14:39

Og nå stoppes hele greiene fordi det er for mye feil. Her behøves det nok mange flere millioner og flere byråkrater. Hjelpes.

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/52EM6/Forbrukerradet-stopper-prisportalen-etter-n-uke

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2440
23.08.17 23:19
DrSchwei: Og nå stoppes hele greiene fordi det er for mye feil. Her behøves det nok mange flere millioner og flere byråkrater. Hjelpes. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/52EM6/Forbrukerradet-stopper-prisportalen-etter-n-uke

Konsekvensen av å være en del av et folk som kun bryr seg om pris og ikke utvalg. Skammelig at så mye penger har gått til det rælet her. Hvis pris er så forbanna viktig kan vel hver enkelt gjøre opp en mening om det på egen hånd.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg