Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøkkenulykker

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42813
09.09.17 17:28

Det sies at de fleste ulykker skjer i hjemmet. Og en del skjer på kjøkkenet. Noen som har hatt kjøkkenulykker å fortelle om?

Selv har jeg hatt et par, men ganske udramatiske. En gang jeg skulle lage bacalao hos mine foreldre. Skulle skjære løk med en skarp men tynn kniv med nokså fleksibelt blad. God til filetering, også av negler. En millimeter til og det hadde nok blitt doktoren.

I dag - skulle lage karamell til en eplesirup. Den første ble brent. Ville bruke samme kasserolle på nytt, så slo bort karamellen på et  papir som jeg la i en bolle - ikke mye, bare fra 2-3 spiseskjer.

Så tenkte jeg å være flink med ryddingen i dag - og så tok jeg servietten med karamellen fra hjørnene, uten å tenke på at den fortsatt var godvarm, og så kom karamellen på fingrene! Heldigvis venstre lillefinger verst rammet, og så litt på andre fingrer. Ikke verre enn at det er litt vondt, og smerten blir borte ved kaldt vann. Blir nok dog en solid blemme på lillefingeren.. :-)

Faktisk min nest verste kjøkkenulykke. La oss håpe tråden ikke blir særlig lengre for min del... :-)

fargerik
fargerikInnlegg: 46517
09.09.17 19:51

Jeg startet kaffetrakteren og glemte å sette kanna på plass, slik at kaffen bare rant utover.

Litt trøtt på mårrakvisten.

Det var i forrige århundre, da.

Men jeg skulle prøve en gang til, for kaffe i thermosen var jo et must å ha for en rørlegger, så jeg tørket opp og vasket mokkadingsen og lagde en batch til, og sørget for at kanna var på plass.

Og som vi alle vet, skal man jo varme opp thermosen med varmt vann før man heller i kaffen, slik at den holder seg varm lenge. Så når kaffen var klar, tømte jeg kaffen i kanna over i thermosen, men glemte å tømme ut vannet som var i thermosen, og dermed tømte jeg kaffe utover benken og gulvet, siden thermosen allerede var full av varmt vann.

Det er helt sant, jeg lyver ikke.

Så jeg lagde en ny batch med kaffe, alt gikk bra, jeg tømte ut vannet fra thermosen, helte kaffen fra kaffetrakteren i thermosen....og tømte deretter kaffen som var i thermosen rett i vasken.

Da er du trøtt, da.

Men det går bedre nå, for nå er jeg pensjonist. Men den morgenstunden vil jeg aldri glemme.

(Innlegget ble redigert 09.09.17 19:58)

Strandereng
StranderengInnlegg: 6810
09.09.17 21:31
fargerik: Da er du trøtt, da.

Gubbevaremævæl! 

Kan ikke matche denne, det er vel umulig :-) 

Men en gang samlet jeg åtte gamle venner fra skoletiden fordi noen var på gjennomreise osv. 
Jeg var jo i full jobb og skulle også legge "ørten" barn denne fredagen.
Fikk den glupe ide å kjøpe inn haugevis av reker, loff, majones og sitron. Hvem liker ikke å fråtse i reker?
Bare å sette på bordet og skjenke vin. 

Så kjøpte jeg heldigvis inn flere gode oster til dessert. Rikelig, heldigvis. 
For det viste seg at fire av de åtte ikke spiste reker! To allergikere og to som avskydde reker.

Den ene allerkikeren trakk en filet av røkt makrell opp av lomma, han hadde vært ute en vinternatt før.

Men en tante av meg hadde en skrekkhistorie fra ungdommen. Hennes venninne av handelstanden i byen og venninner hadde fått i oppdrag å servere i et familiebryllupp. 

Da suppen til nattmaten skulle serveres mistet en av dem hele suppegryta utover gulvet. Alle var skrekkslagne, men venninnen kommanderte med fast røst at alle måtte ta en klut å vri opp suppa tilbake i gryta. Det ble gjort, og nattmaten servert :-)

sentry4
sentry4Innlegg: 3987
11.09.17 16:20

Verste var nok en gang vi hadde venner på besøk og skulle servere kalkunmiddag.  Min kamerat tok på seg å skjerpe kniven som skulle brukes til oppskjæring - og han gjorde så god jobb at kniven gled som - ja, varm kniv i smør - og fortsatte inn i fingeren.  Det ble legevakt, med kameraten som sjåfør, og noen sting, men jeg fikk ros for et meget pent snitt. "Som om jeg skulle gjort det selv", sa legen.

Neste gang vi skulle spise middag sammen kom kameraten med en kommentar som er blitt klassisk når vi er sammen: "Skal jeg skjære og du kjøre denne gangen?"

quentez
quentezInnlegg: 21148
12.09.17 12:42

Skulle helle ut pastavann fra en av disse nye fancy kjelene med "innebygd dørslag". Endte opp med å helle vannet over hendene mine i samme slengen. Gikk overraskende bra, tror ikke engang jeg fikk forbrenninger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg