Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Statsministerens tvilsomme kjøttkaker

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42825
13.09.17 19:16

Kjøttkaker er godt. Og det høres jo trivelig ut at selveste statsministeren laget kjøttkaker i dag, men, her må jeg virkelig innrømme, at jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg hadde takket ja til en middagsinvitasjon til Inkognitogata 18 i dag....

http://www.godt.no/#!/oppskrift/8192/Erna+Solbergs+seiers-kj%C3%B8ttkaker&xtor=CS1-2-8192%5BErna+Solbergs+seiers-kj%C3%B8ttkaker%5D

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 6835
14.09.17 02:10
DrSchwei: Kjøttkaker er godt. Og det høres jo trivelig ut at selveste statsministeren laget kjøttkaker i dag, men, her må jeg virkelig innrømme, at jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg hadde takket ja til en middagsinvitasjon til Inkognitogata 18 i dag....

Dette så da ikke så gale ut...

Hadde dog droppet løken, og servert med en brun peppersaus.

DrSchwei
14.09.17 11:21
Gunstein12: Dette så da ikke så gale ut... Hadde dog droppet løken, og servert med en brun peppersaus.

Ja, mitt største ankepunkt er at det ikke er brun saus der. Det er jo hele definisjonen på (norske) kjøttkaker, etter min mening. Det heter karbonader om det er løk til.

Dette må kanskje tilskrives kategorien "rare familieoppskrifter". Husker at vi hos noen slektninger en gang fikk servert "risotto". Det var bare det at de hadde byttet ut risen med pasta, men like fullt kalte de det for "risotto".

fargerik
fargerikInnlegg: 46575
14.09.17 13:16
DrSchwei: Husker at vi hos noen slektninger en gang fikk servert "risotto". Det var bare det at de hadde byttet ut risen med pasta, men like fullt kalte de det for "risotto".

:-)))

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4228
16.09.17 11:05

Løk til kjøttkaker er godt om det gjøres på denne måten:

Stek løken i smør til den begynner å bli brun.

Ha i ca. 1 desiliter varmt vann og la det surre i noen minutter.

Hell deretter løken opp i den ferdige brune sausen og la det småputre mens du steker kjøttkakene.

Legg de ferdigstekte kjøttkakene opp i løksausen etter hvert.

La deretter kjøttkakene kose seg 10-15 minutter på lav varme.

Nammm..

DrSchwei
16.09.17 19:23

Løk er godt i saus og i kjøttkaker.

Reportasje med mer matlaging med statsministeren på Lørdagsrevyen i dag. Torsk, type stekt. Ser ut til at de drikker gul saft til. Og margarin bruker hun...

Ellers stusser jeg litt på at hun sier at det er enten hun eller Sindre som må lage middag. Datteren hennes er jo stor, så hun kunne jo prøve seg litt?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg