Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jägermeister - holdbarhet

NYTT TEMA
Kvernis
KvernisInnlegg: 6695
19.12.17 08:48

Hei, nerder.

Det kommer nå et dumt spørsmål, men fant en uåpnet flaske ligge i skapet som nok er 2-3 år gammel. Hvor lenge holder denne seg egentlig? Rent spontant tenker jeg at siden den er uåpnet så kan ingen bakterier eller lignende kan overleve i et slikt "miljø"? Burde vel være greit å drikke denne? Kan seff åpne og smake på det men stiller spørsmålet likevel.

Fant også en halvåpen flaske med Rom, men den tar jeg ikke sjansen på.

Takker for svar!

(Innlegget ble redigert 19.12.17 08:48)

fargerik
fargerikInnlegg: 47775
19.12.17 08:57

Du må ikke finne på så mye som en gang å åpne korken på dem, du kan bli akutt livstruende skadet av lukten.

Reis umiddelbart til mottaket for spesialavfall i Fredrikstad og lever begge flaskene til dama i vaktbua der.

Hun har mitt telefonnummer.

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 23139
19.12.17 09:03
Kvernis: Hei, nerder. Det kommer nå et dumt spørsmål, men fant en uåpnet flaske ligge i skapet som nok er 2-3 år gammel. Hvor lenge holder denne seg egentlig? Rent spontant tenker jeg at siden den er uåpnet så kan ingen bakterier eller lignende kan overleve i et slikt "miljø"? Burde vel være greit å drikke denne? Kan seff åpne og smake på det men stiller spørsmålet likevel. Fant også en halvåpen flaske med Rom, men den tar jeg ikke sjansen på. Takker for svar!

Hva tror du skjer med Whiskey og Cognac som er lagret i titalls år i fat eller flaske - blir den dårlig?

Det er sprit vi snakker om.....

Kvernis
KvernisInnlegg: 6695
19.12.17 09:05

Nå må ikke dere jenter være så gøyale! Vil være på den sikre siden :-)

(Innlegget ble redigert 19.12.17 09:06)

fargerik
19.12.17 10:09
Kvernis: Nå må ikke dere jenter være så gøyale! Vil være på den sikre siden :-)

Jeg mistenker at du er blitt sikker nå ;-)

Men jeg mener altså selvfølgelig :

Drikk og nyt!!!!!

kytec
kytecInnlegg: 29632
19.12.17 10:11
Kvernis: Det kommer nå et dumt spørsmål, men fant en uåpnet flaske ligge i skapet som nok er 2-3 år gammel. Hvor lenge holder denne seg egentlig?

En 200 - 300 år tipper eg.

Someone
SomeoneInnlegg: 24465
19.12.17 10:52

Sprit skal ligge lenge før den går ut på dato.......

Unntaket er mer spritblandinger med ymse annet, som f.eks Baileys etc. Men en flaske Jäger, for ikke snakke om rom holder i mange år. Smaken blir ikke nødvendigvis bedre, men det er ikke snakk om helsefare

fargerik
19.12.17 11:10
Someone: Sprit skal ligge lenge før den går ut på dato.......

Faren min hadde noe blank sprit høyt oppe i skapet som ble omdannet til vann med en antydning til spritsmak. Tror jeg var ca. 15 år gammel.

(edit: oppgjørets time burde vært filmet og lagt ut på internett)

(Innlegget ble redigert 19.12.17 11:13)

rogerns
rogernsInnlegg: 646
20.12.17 00:33

Det verste som km skje ved langvarig lagring av en åpnet flaske er at alkoholen kan fordampe , og siden det Jaegermeister så vil det i såfall være sirup på flasken side jaeger er en svært søt type

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55856
22.12.17 22:17
fargerik: Faren min hadde noe blank sprit høyt oppe i skapet som ble omdannet til vann med en antydning til spritsmak. Tror jeg var ca. 15 år gammel.
(edit: oppgjørets time burde vært filmet og lagt ut på internett)

Den hørtes kjent ut.....:) Nei, det var ikke meg jeg bare drakk av varene, men naboguttene, og i oppgjørets time måtte både fedre og sønner krype til korset.

Fedrene fordi de hadde blitt avslørt av sine sønner i å ha gjort noe forbudt.

Klikk for å gå tilbake til toppen