Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oslos beste kebab

NYTT TEMA
evgyrt
evgyrtInnlegg: 6457
01.12.05 16:12
Kriteriene for beste kebab bør være pris og smak.

Min favoritt må være den som ligger i Kirkeristen ved siden av Dronningens Kebab. Husker ikke helt hva den heter. Der har de en nydelig kalkunkebab. Dronningens Kebab er også god, men du får utrolig lite for pengene.
Andre favoritter er Brugata - kebab og Dennis' Grill. Når det gjelder farse-kebab, så foretrekker jeg New Beirut Kebab og Vinnys Kebab ved Gunerius.

Har dere noen hotte kebabtips?

Evgyrt
Jazzeron
JazzeronInnlegg: 6955
01.12.05 16:15
Bislett Kebab!!!!!!!
tkm
tkmInnlegg: 13169
01.12.05 20:43
En like ved sas scandinavia (tror jeg det heter)

Beste kebaben jeg har smakt. Til og med Grobbelaar likte den
Rawien
RawienInnlegg: 4588
01.12.05 21:08
Jazzeron skrev:
Bislett Kebab!!!!!!!

- Haha, dit ble jeg dratt med av en kompis sist jeg var i Oslo. Han mente også dette var beste kebabplassen. Og han hadde visst vært over hele Oslo.

Of all the things I ever lost, I think I miss my mind the most.
DaRs
DaRsInnlegg: 262
01.12.05 22:26
BIIIIIISLEEEEEEEEEEEEEEEET ER BEEEEEEEEEEESSSSSST!!!!
Patri0t
Patri0tInnlegg: 7157
01.12.05 22:28
Det er for lengst opplest og vedtatt at Bislett Kebab er byens beste. Stor kebab (de kaller den vanlig) og 0,8 liter drikke for femtilappen er så godt som gratis.

Ellers liker jeg også New Beirut ved Eldorado.

- Patriot
evgyrt
01.12.05 22:36
--------------------->Patri0t

Det var det veldig mye fuzz rundt Bislett da. Har aldri prøvd den. Har bare lagt merke til den fra trikken. Det virker alltid tomt der, og det ser ut som lokalet er overdimensjonert. Men nå fikk jeg lyst til å ta meg en tur. Hva slags kebab fører de der? Og 50kr var mistenkelig billig.

Evgyrt
Patri0t
01.12.05 22:39
" Det virker alltid tomt der, og det ser ut som lokalet er overdimensjonert."

Huh!? Da har du vært "uheldig" med trikketidene. Jeg har alltid måttet stå i kø der, og på det verste (ofte etter Vålerenga-kamper) er det kø ut på gata og rundt hjørnet. De har til og med åpnet et Bislett Kebab til, ca. 200 meter lenger ned i gata.
Uansett; det jobber alltid minst 4-5 stykker der av gangen, så maten serveres superraskt. Ikke spesielt store lokaler.

Vanlig kebab med kjøtt, mais, salat, agurk, tomat, saus og det du vil ha.

De holder forresten åpent til 04.00 på natten.
DaRs
DaRsInnlegg: 262
01.12.05 22:43
Bare spør om litt ekstra saus, og den er super!=D

EDIT: Til kebaben fra New Beirut ved Eldorado..
Shimon
ShimonInnlegg: 8906
01.12.05 22:58
evgyrt skrev:

Hva slags kebab fører de der? Og 50kr var mistenkelig billig.

----------------

Det er nok mer enn mistenkelig billig. Stor kebab og en gedigen cola til 50 kroner, ja for å si hva jeg tror, så driver de med magi, hvis de driver lovlig......
Bjarild
BjarildInnlegg: 3500
01.12.05 23:00
Balkan Kebab i Drøbak eller Ski er bedre enn Bislett.
Det kan dere alle få min garanti på...
Patri0t
01.12.05 23:22
"Det er nok mer enn mistenkelig billig. Stor kebab og en gedigen cola til 50 kroner, ja for å si hva jeg tror, så driver de med magi, hvis de driver lovlig......"

Årsaken til at det er så billig har sikkert noe å gjøre med at det alltid er kunder der. Tipper de håver inn over en halv million i uka.

- Patriot
Shimon
01.12.05 23:24
hehehe, det er volumet som skal gjøre det sa mannen som solgte svinekjøtt med tap...
Patri0t
01.12.05 23:50
Hva babler du om?
ZyberZone
ZyberZoneInnlegg: 1854
02.12.05 11:03
Spiser bare kebab på Grytelokket, i Storgata jeg.
Der vet de hva jeg vil ha, så når jeg kommer krabbende inn der på en lørdagsnatt (har vært der ved 05.30, og de hadde fortsatt åpent.. men tror egentlig de stenger 5...) så legger jeg bare 50-lappen på bordet, og får en kebab med drikke. I det siste har kebaben til meg vært klar, før jeg er kommet frem til kassa... he he.

Har forøvrig aldri spist kebab edru.

zyberzone(a)gmail.com
evgyrt
02.12.05 11:11
------------------->Patri0t

>>>>>>
Huh!? Da har du vært "uheldig" med trikketidene. Jeg har alltid måttet stå i kø der, og på det verste (ofte etter Vålerenga-kamper) er det kø ut på gata og rundt hjørnet. De har til og med åpnet et Bislett Kebab til, ca. 200 meter lenger ned i gata.
Uansett; det jobber alltid minst 4-5 stykker der av gangen, så maten serveres superraskt. Ikke spesielt store lokaler.

Vanlig kebab med kjøtt, mais, salat, agurk, tomat, saus og det du vil ha.
<<<<<

Hmm...tror nesten jeg må ta meg en tur dit i helga. Kan komme med en endelig dom da. Det er vel sitteplasser der? Jeg mener også å huske at det er en utendørs pizza/kebab - sjappe like nedenfor Bislett Video. Med vanlig kebab så mener du vel "farsekebab". Liker egentlig best rent kjøtt, men farse går greit det også. Den er ofte større, og du får mer mat for pengene.

Bruker dere forresten de rullene kebabkioskene? Rundt fredag og lørdag midnatt så steller de seg opp på Jernbanetorget, Egertorget og Nationaltheatret. Har aldri turt å prøve en av dem. Der tror jeg det er mye rart. Og fulle mennesker spiser jo hva som helst.

Evgyrt
evgyrt
02.12.05 11:12
-------------------->Bjarild

>>>
Balkan Kebab i Drøbak eller Ski er bedre enn Bislett.
Det kan dere alle få min garanti på...
<<<

Har hørt gjettord om Balkan Kebab. En jeg kjenner kommer fra Ski, og den kebaben han fikk der var den beste han hadde smakt. Men den var visst grisedyr i forhold til det man får i Oslo.

Evgyrt
Patri0t
02.12.05 11:31
"Hmm...tror nesten jeg må ta meg en tur dit i helga. Kan komme med en endelig dom da. Det er vel sitteplasser der? "

Gjør det :-) Er der stort sett hver lørdag og søndag selv. Det er vel ca. 10 sitteplasser der i form av høye barkrakker, så ikke forvent deg restaurantomgivelser. Det er vel farsekebab, ja. Har ikke prøvd annet, jeg.

" Bruker dere forresten de rullene kebabkioskene?"

Ja, har spist mat derfra 4-5 sene kvelder. Ikke så verst i fylla, men jeg ville neppe spist der på dagtid.

- Patriot
14tizz
14tizzInnlegg: 2568
02.12.05 13:36
Drittsekker, nå ble jeg sulten.
Narawen
NarawenInnlegg: 71
02.12.05 14:58
There's no kebab like Bari kebab!! :D Torggata er generelt stjerne nårre kommer til bab!! Nesten skuffet over at du ikke nevner det Rawien, må vite du har jo hengt over den babdisken opptil flere gang bedritings på dine helgelige visitter hit til tigerstaden! ;) De har det forøvrig vært for få av i det siste...må bli fler etter jul!!:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rehab is for quitters.
Rawien
RawienInnlegg: 4588
02.12.05 18:17
Hehe. Jau. Men jeg kjøper meg alltid pizza på Bari, ikke kebab. Lover å være flinkere til å komme over jul :))
evgyrt
05.12.05 11:24
---------------------->Patri0t

Ja, da tok jeg en tur til Bislett Kebab på lørdag. Prøvde meg på den vanlige kebaben. Ble veldig fornøyd. Her fikk man mye mat for pengene. Droppa brusen, så det blei 40kr. Hadde med en vannflaske. God smak og mye saus. En annen ting som trakk opp var at jeg fikk kebaben 2 sekunder etter at jeg betalte. Rykende varm.
Jeg ble nesten sjokkert over hvor mange kunder som var der. Det var en jevn tilstrømming hele tida, og jeg var heldig som fikk meg sitteplass. Var jo også nesten et helt fotballlag bak disken som stod i kassa og ordnet kebaben.
Så også at de hadde et utklipp av en kåring fra kebabguiden.no hvor de kom på førsteplass. Men den må være litt utdatert, for på den kåringen som ligger på nettet nå, så er de på en tredjeplass. Er litt skuffet over at min favoritt "Carmel Grill" havnet på en 8.plass. Den hadde fortjent bedre.

Men dette er definitivt et sted jeg vil besøke igjen. Et minus er kanskje at lokale er ganske lite (det så større ut fra trikken). Kunne ha vært bord og stoler.
Men jeg skal prøve kyllingkebaben neste gang. DA kan jeg avsi en endelig dom.

Evgyrt
jahngunnar
jahngunnarInnlegg: 277
05.12.05 16:15
Skal dere ha god kebab??? Kom dere til Trondheim, dra til Samfundet, stikk inn på Sesam runde hjørne og bestill kebab. de har både lam, kjøttdeig, kylling og biff... ikke no sånn farsedritt. I tilegg lager de pitabrødet selv. Her har de forreste også de beste burgerne i norge!!!
evgyrt
05.12.05 16:25
------------------->jahngunnar

Høres fristende ut. Bare så synd den ligger i Trondheim da.

Evgyrt
eiramy
eiramyInnlegg: 7011
05.12.05 21:37
evgyrt skrev:
Men jeg skal prøve kyllingkebaben neste gang. DA kan jeg avsi en endelig dom.
---
Har spist på Bislett siden -93, før de ville køene ..Syns nok maten var bedre før, den ble liksom laget med litt mer følelse. Nå er det jo masseprod:) Men ære være han som har startet opp og som sitter på oppskriften til de gode sausene, og flott at det går så bra at de har måttet åpne en filial;) Vel fortjent etter menge år med hardt arbeid.
Til evgyrt; kyllingkebaben er fantastisk god;)

Bor dessverrre ikke i Oslo lenger, men er jeg i Oslo besøkes ALLTID Bislett Kebab House.

Kan også anbefale Kababina (tror det skrives sånn) på Brobekk:)
Vil til Oslo og spise kebab!!!
Shimon
05.12.05 22:58
jahngunnar skrev:
Skal dere ha god kebab??? Kom dere til Trondheim, dra til Samfundet, stikk inn på Sesam runde hjørne og bestill kebab. de har både lam, kjøttdeig, kylling og biff... ikke no sånn farsedritt. I tilegg lager de pitabrødet selv. Her har de forreste også de beste burgerne i norge!!!

---------------------

Jeg var ikke klar over at de solgte kebab på Sesam, vel jeg skal forsøke den en dertil egnet kveld, men jeg forventer ikke stort, for kebab, ja det er et sørgelig kapittel her i byen.

Hmmm, hva med en aldri så liten brannfakkel? Jeg har liksom ikke helt forstått dette med at denne burgeren på Sesam skal være så fantastisk. Er det en hype skapt av studenter som ellers har et labert kosthold? For hva er det egentlig? Ikke noe annet enn en frossen!!! skive med tvilsom kjøttdeig ispedd litt ekstra fett. Enkel salat, det er ei tomatskive, og ellers ikke noe uvanlig i forhold til mange andre steder som selger hamburger. Altså, brødet, den frosne kjøttblandingen, slataten, tomaten, dressingen osv er likt veldig mange andre steder som selger hamburger.

Sist jeg var der, så jeg, oj, salsaburger. Sesam har et godt ord på seg, så den må jeg prøve. Hva fikk jeg, jo, vanlig hamburger og salsaen var fra ei flaske fra Idun!

For all del, dra til Sesam, syng halleluja og spis burger!
aaaa2
aaaa2Innlegg: 8579
06.12.05 13:12
Husker ikke hva sjappa heter, men den ligger i Trondheimsveien rett nedenfor Konghellegata.
aaaa2
aaaa2Innlegg: 8579
06.12.05 13:15
Ligger en nesten på St. Olavsplass også, er åpnetil 0600 i helgene tror jeg.
Sinnsyk god.....i fylla :-)
Daisychain
DaisychainInnlegg: 644
06.12.05 14:42
den lista på kebabguiden er desverre okkupert av enkelte eiere som skryter av sin egen kebab. Spesielt la jeg merke til Sofienberg Grill...Jeg bor rett ved siden av og kjøpte en kebab der for å teste.Dette var nitriste saker. For det første blir du møtt av verdens sureste trynet når du bestiller. Hvis han i det hele tatt gidder å legge fra seg avisen for å ta imot bestillingen.
Det er mye farse i Oslo, og jeg skulle sett at flere solgte ekte kjøtt. Dronningens har jo veldig bra kjøtt, men lite for pengene. Vinnys ved spektrum er en sikker vinner etter en tur på byen, men også der kunne de smilt litt til kundene! Alle som starter opp kebabsjappe bør legge turen til Bislet kebab og se bra kundebehandlig i praksis!
Og ja, jeg ville ha betalt en femmer ekstra hvis folka bak kunne lært av f.eks Subway som bruker hansker når de ordner mat!!!
evgyrt
06.12.05 20:31
-------------------------------->DaisyChain

>>>
den lista på kebabguiden er desverre okkupert av enkelte eiere som skryter av sin egen kebab. Spesielt la jeg merke til Sofienberg Grill...Jeg bor rett ved siden av og kjøpte en kebab der for å teste.Dette var nitriste saker. For det første blir du møtt av verdens sureste trynet når du bestiller. Hvis han i det hele tatt gidder å legge fra seg avisen for å ta imot bestillingen.
<<<

Ja, det er nok mye manipulering der ja. Skal vel ta det med en klype salt. Det var en nettside som het "eller.no" som hadde en egen kebabguide, hvor de ga karakterene selv (Carmel Grill vant!). Kanskje Kebabguiden.no skulle gå over til noe sånt. Da skal jeg ihvertfall styre unna Sofienberg Grill.

>>>
Det er mye farse i Oslo, og jeg skulle sett at flere solgte ekte kjøtt. Dronningens har jo veldig bra kjøtt, men lite for pengene. Vinnys ved spektrum er en sikker vinner etter en tur på byen, men også der kunne de smilt litt til kundene! Alle som starter opp kebabsjappe bør legge turen til Bislet kebab og se bra kundebehandlig i praksis!
<<<

Det er en del farse ja. Men Brugata-kebab var muligens den beste i byen på ekte kjøtt. Fikk faktisk skryt av Mattilsynet der også. En fantastisk kebab. Vinnys ved Spektrum er en vinner ja. Men jeg er ikke helt trygg på de som jobber der. Jeg husker rundt 1999/2000 så fikk man Oslos største kebab der, til en meget billig penge. I dag har de redusert størrelsen betraktelig, men du blir fortsatt mett. Kjøttet er av labreste farsekvalitet, men den smaker ikke så verst. Jeg er ikke så kresen på kjøttet. Vinnys har generelt veldig dårlig kjøtt i sine filialer.

>>>
Og ja, jeg ville ha betalt en femmer ekstra hvis folka bak kunne lært av f.eks Subway som bruker hansker når de ordner mat!!!
<<<

Ja, det er mye griseri. Men i Subway så tar de jo i råvarene med henda hele tiden. Er jo tross alt et annet system i en kebab-kiosk.
Jeg håper derimot de er kvitt problemet med råttekjøtt og sæd i sausen. Og angående det med sausen. Hvilken syk syk fyr runker i sausen som han skal selge til kundene. En syk spøk ihvertfall. Og drepende reklame i ettertid.

Evgyrt

Siste innlegg