Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

App-tips til iPod Touch?

NYTT TEMA
svenna99
svenna99Innlegg: 5905
18.07.09 14:48

Gått til anskaffelse av en slik en iPod Touch, så lurte jeg på: Er det noen der ute som vil komme med noen anbefalinger til apps jeg kan laste ned? Kan være hva som helst, både betal og gratis, spill eller mer nyttige ting, men fint om det fulgte med en liten beskrivelse... alle tips mottas med stor takk!

Conoscenza
ConoscenzaInnlegg: 2258
18.07.09 19:36

Å ja,, men det er mye.

Hvilke interesser har du bortsett fra Fotball ( avatar ) dessuten er det mye bra apps til business og diverse ting du aldri tenker på at en ipod kan gjøre.....

Skal romstere litt i fotball appene mine først og så poker kanskje, og noen bra spill....

Conoscenza
18.07.09 19:43

Fotball apper som er bra :

isoccer fra ESTR

iscore fra Polleo limited

My Football fra supportware

odds calculator fra CC development

Conoscenza
18.07.09 19:56

Helse-Fitness-Medisin.

Fitness Builder fra Pumpone

ifitness fra medical productions

muscle gainer fra nanobit software

natural cures fra plum amazing

vitamate fra cirrostratus

phone aid fra entanke

first aid pocket guide fra lol software

isurvive fra DMCB- militær survival -- complett.

Conoscenza
18.07.09 20:03

Beskrivelse og hjemmesider finner du i itunes, du søker opp appen i appstore og så leser du der samt besøker hjemmesiden. Ikke alle har like bra hjemmesider men noen har veldig fine.

Fitnessbuilder er en av mine absolutte favoritter, den er et eget treningsleksikon samt privat trainer i en applikasjon.

Poolshot88
Poolshot88Innlegg: 301
19.07.09 10:16
Conoscenza: Fotball apper som er bra :

For ikke å glemme iFooty..gratis og veldig bra

svenna99
19.07.09 14:23
Conoscenza: Å ja,, men det er mye.

Er klar over at det var en ganske vag forespørsel, håpet på litt forskjellig så jeg kunne titte gjennom, er første Touch'en jeg har så veit jo ærlig talt ikke så mye om muligheter og begrensninger som hører med til disse appsene.

Tittet på de du hadde, mye interessant, skal ihvertfall kjøpe et par av fotball-appsene.

Av andre ting jeg kan tenke meg kunne vært apps er tv-program, omregning valuta/vekt/distanse osv., poker-kalkulator, wikipedia (?), et sånt program som var på diverse SE-telefoner en stung, der man kunne la telefonen "lytte" til en sang, så slo den opp på nettet og fant ut hva sangen heter og sånt, livescore for amerikansk fotball og baseball.

Noen som har erfaring med noen apps innen dette kanskje? =)

Poolshot88
Poolshot88Innlegg: 301
19.07.09 14:37
svenna99: et sånt program som var på diverse SE-telefoner en stung, der man kunne la telefonen "lytte" til en sang, så slo den opp på nettet og fant ut hva sangen heter og sånt

Shazam heter den :o) finnes i appstore...

Flere av de andre du spurte etter ligger på topp 50 listen i appstore.

Conoscenza
19.07.09 19:14
svenna99: Av andre ting jeg kan tenke meg kunne vært apps er tv-program, omregning valuta/vekt/distanse osv., poker-kalkulator, wikipedia (?), et sånt program som var på diverse SE-telefoner en stung, der man kunne la telefonen "lytte" til en sang, så slo den opp på nettet og fant ut hva sangen heter og sånt, livescore for amerikansk fotball og baseball.

Ja, har apps til alt jeg..... hehe....

Men mange av de jeg har er dyre... skal komme med noen tips snart.

I mellomtiden, ta deg tid til å se denne introen på starmap pro. Kanskje litt nerdete for de fleste å være himmeltitter men fy fasan hva du får for en drøy hundrings....knuser alle bøkene jeg har i bokhylla...

Sier litt om hva softwaren i disse er god for hvis programutviklerene vil....

http://www.star-map.fr/starmapProFilm.html

Skulle den ikke virke ved første last så bare reload, sårr er quicktime innimellom.

svenna99
19.07.09 19:23
Conoscenza: Men mange av de jeg har er dyre... skal komme med noen tips snart.

Hva mener du med dyre?

De jeg har titta på har alle vært under eller rundt 30kr. Er det det du mener når du sier dyrt, så tar jeg meg nok råd til en del sånne, må jo bruke denna dingsen jeg betalte 3000kr for =)

Conoscenza
19.07.09 19:26

Nei jeg har endel som koster fra 100 opp mot 600 kr

En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å kunne ha en annen telefon enn iphone.

Den er så bra at du liksom går å venter på en dørselger som vil selge deg en...... hehehhe...

(Innlegget ble redigert 19.07.09 19:29)

svenna99
19.07.09 19:51
Conoscenza: En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å kunne ha en annen telefon enn iphone.

Tenkte på å kjøpe en jeg også, men siden jeg er 8mdn i året i USA og 4 i Norge så blir det vanskelig med abbonementer og sånt. Blir nok iPhone når jeg flytter hjem for godt =)

Conoscenza
19.07.09 21:32

Da har du jo en like god løsning i Ipod + en billig telefon i hvert land. det gjør samme nytta.

svenna99
19.07.09 23:39
Conoscenza: Da har du jo en like god løsning i Ipod + en billig telefon i hvert land. det gjør samme nytta.

Det jeg også tenkte, er jo sånn det blir nå. Eneste som er kjipt er at jeg ikke får 3G, så må finne et nettverk om jeg skal på nettet. Men men, myyyyyyye bedre enn ingenting!

Conoscenza
20.07.09 00:41
svenna99: Det jeg også tenkte, er jo sånn det blir nå. Eneste som er kjipt er at jeg ikke får 3G, så må finne et nettverk om jeg skal på nettet. Men men, myyyyyyye bedre enn ingenting!

Da har jeg en fin app som du må ha.

WifiTrac fra Bitrino...

Den finner trådløst nett overalt.

Du blir overasket over hvor mage nett du kan bruke. Veldig...veldig mange..

Og dette er den beste jeg har brukt til dette.  6 kr bare...

svenna99
20.07.09 01:08
Conoscenza: Da har jeg en fin app som du må ha. WifiTrac fra Bitrino... Den finner trådløst nett overalt. Du blir overasket over hvor mage nett du kan bruke. Veldig...veldig mange.. Og dette er den beste jeg har brukt til dette.  6 kr bare...

Fantastisk! Denne skal lastes ned ja!

Har du tilfeldigvis no erfaring med sms-apps? Gjerne en som funker både til norske og amerikanske telefoner, og som er som en slags chat så man kan motta svar også. Noe liknende denne (som desverre ikke funker da den er flash-basert) hadde vært helt konge.

Sett på iText fra BoCoSoft, den ser ut som akkurat det jeg trenger men har bare én stjerne på 4 reviews.

Conoscenza
20.07.09 01:40
svenna99: Har du tilfeldigvis no erfaring med sms-apps? Gjerne en som funker både til norske og amerikanske telefoner, og som er som en slags chat så man kan motta svar også. Noe liknende denne (som desverre ikke funker da den er flash-basert) hadde vært helt konge.

Ja det finnes mengder av dem men er ikke sikker på hva du mener.

Du vil ha en som kan nå alle telefoner som har sms enten de er i norge eller sydafrika og enten det er en iphone eller en nokia. Noe som ikke går da du har en ipod.

Eller du vil ha en til din ipod ?

Jeg vil anbefale skype.   skype i appstore og skype.com på nett for pc/mac

Da når du alle iphone/ipod og pc/mac i verden som er på nett når du er på nett

Sammen med wifi trac er den suveren, bare pass på at alle vennene dine legger inn skype på sin pc/mac eller iphone/ipod.

Den er gratis og gratis å bruke... det er veldig bra... og du chatter i konferanse om du vil med mange på en gang.

Eller snakker faktisk.... gratis det også...

Den har tekst chat som du snakker om men du må ha mic for at du selv skal kunne snakke til andre, de kan dog snakke til deg.

(Innlegget ble redigert 20.07.09 01:48)

svenna99
20.07.09 02:33
Conoscenza: Du vil ha en som kan nå alle telefoner som har sms enten de er i norge eller sydafrika og enten det er en iphone eller en nokia. Noe som ikke går da du har en ipod. Eller du vil ha en til din ipod ?

Skype er jeg veldig godt kjent med.

Det jeg mener er en app der jeg på min iPod Touch, gjennom et trådløst nettverk, kan sende og motta sms til og fra vanlige telefoner andre steder. Sjekk ut iText som jeg nevnte eller linken jeg viste til, så tror jeg du skjønner hva jeg mener.

Conoscenza
20.07.09 04:52
svenna99: Skype er jeg veldig godt kjent med. Det jeg mener er en app der jeg på min iPod Touch, gjennom et trådløst nettverk, kan sende og motta sms til og fra vanlige telefoner andre steder. Sjekk ut iText som jeg nevnte eller linken jeg viste til, så tror jeg du skjønner hva jeg mener.

Ja, men med ipod så har du jo ikke noe tlf abbonnement og kan ikke sende sms er inn i tele eller mobilnettet uten avgift.

Jeg mener skype er den beste til dette også, men du må da ha noen kroner på kontoen.

svenna99
20.07.09 11:11
Conoscenza: Ja, men med ipod så har du jo ikke noe tlf abbonnement og kan ikke sende sms er inn i tele eller mobilnettet uten avgift. Jeg mener skype er den beste til dette også, men du må da ha noen kroner på kontoen.

Joda, det går. Med iText sender man ihvertfall igjennom en epost-klient. Prøvde den, men den vil ikke fungere som den skal. Jeg får sendt sms, men da min venninne svarte meg havna svaret hennes i gmail-inboxen min (som jeg brukte som en videresender nettopp for å kunne sende sms til et mobilnett). Så er ikke så langt unna!

Problemet med Skype er at jeg kan sende sms til folk men de kan ikke svare med mindre de også er på Skype.

svenna99
20.07.09 21:37
Conoscenza: Da har jeg en fin app som du må ha. WifiTrac fra Bitrino...

Av en eller annen grunn ville ikke denne funke hos meg. I tillegg så stengte den for tilkoblinga gjennom instillinger, så fikk ikke loggå på åpne nett før jeg fjerna WifiTrac...

Conoscenza
20.07.09 22:04
svenna99: Av en eller annen grunn ville ikke denne funke hos meg. I tillegg så stengte den for tilkoblinga gjennom instillinger, så fikk ikke loggå på åpne nett før jeg fjerna WifiTrac...

Hmmm.

Har du sjekket at softwaren er riktig i ipoden.

Du har lastet ned en 3.0 software app.

svenna99
20.07.09 22:28
Conoscenza: Hmmm. Har du sjekket at softwaren er riktig i ipoden. Du har lastet ned en 3.0 software app.

Hmm, mulig du er inne på noe der. Jeg lasta ned den før jeg oppdaterte til 3.0. Får prøve å legge den inn på nytt senere.

Conoscenza
21.07.09 18:18

Du spurte etter noe om wikipedia også.

Jeg bruker wikipanion ( gratis ) fra Robert Chin ( wikipanion.net ), det er nok antagelig den beste wikipedia app for Ipod/iphone, de har også en pluss versjon som jeg ikke har. Den koster 29 kr ser jeg.

Med det samme kan jeg nevne dictionary.com fra dictionary.com faktisk. Det er en app som faktisk er like bra eller bedre enn andre apper jeg har til flere hundre kroner. Den er gratis og virker bra.

Du trenger ikke de fra oxford eller andre, denne er bra nok.

Se dictionary.com på nett de har bra hjemmeside.

svenna99
23.07.09 01:23
Conoscenza: Jeg bruker wikipanion ( gratis ) fra Robert Chin ( wikipanion.net ), det er nok antagelig den beste wikipedia app for Ipod/iphone, de har også en pluss versjon som jeg ikke har. Den koster 29 kr ser jeg.

Jeg slo til og satsa på plus-versjonen, og den er rå! Er en genial kø-løsning, så når du trykker på linker i artikkelen du leser, så legger de seg i kø istedenfor å hoppe rett til den.

Conoscenza
23.07.09 20:23
svenna99: Jeg slo til og satsa på plus-versjonen, og den er rå! Er en genial kø-løsning, så når du trykker på linker i artikkelen du leser, så legger de seg i kø istedenfor å hoppe rett til den.

Det var bra, jeg oppgraderer nok selv etterhvert også. Gratisversjonen er god nok inntill videre.

Fikk du styr på WiFi tracen...

Conoscenza
23.07.09 20:53

Du spurte etter Omregnere også, der har jeg prøvd mange men har liksom ikke funnet en som er like god som Master Converter for PC...fra savage software. det er forresten en usperret shareware. Som funker rått.

Samme er det med fysikk, kjemi og matteformel apper. har prøvd mange men bare funnet sånn passe bra.

Men poker apper har jeg bra av.

Poker Pocket Knife fra High Stakes Technology koster 29 kr men er til gjengjeld laget av personer som kan poker og som er mer enn en calculator. Den er veldig bra, Men du må velge kort fra hjul når du stiller inn og det tar mer tid enn å trykke et kort fra et bilde med alle kortene på..... ulempe...

En som heter Poker Odds Calculator fra Edwurtle software liker jeg, den  koster 6 kr. Der velger du kort raskt fra fullt valg av kort og du kan velge 4 kort farger som jeg liker å bruke på stars. 

Ellers liker jeg Texas hold`em odds calculator fra Miclos Kekecs, den koster 11 kr. Den er faktisk veldig bra men har bare rød og svarte kort og kortbildene er svære. men den er superrask å bruke.

Den jeg liker best av alle er Texas Holdèm poker shark fra Krueger Systems til 29 kr. Flott grensesnitt og flotte kort og gir den infoen jeg trenger.

svenna99
24.07.09 20:54
Conoscenza: Fikk du styr på WiFi tracen...

Jepp, tror rett og slett det var et noe ustabilt nett som sto bak, da det visstnok har skjedd andre som har brukt det samme nettet. Satt og koste meg med en kebab i Oslo tidligere idag og tenkte jeg skulle prøve den, fant ikke mindre enn 13 nettverk, hvorav 2 var åpne og funket som bare det =)

Conoscenza
24.07.09 22:23
svenna99: Jepp, tror rett og slett det var et noe ustabilt nett som sto bak, da det visstnok har skjedd andre som har brukt det samme nettet. Satt og koste meg med en kebab i Oslo tidligere idag og tenkte jeg skulle prøve den, fant ikke mindre enn 13 nettverk, hvorav 2 var åpne og funket som bare det =)

Kjempe.....

Ville bare sørge for at jeg ikke gav dårlige tips...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg