Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan overføre filmer fra PC til Ipad?.

NYTT TEMA
AC1988
AC1988Innlegg: 55
19.07.12 23:39

Fant ingen diskusjoner om akkurat det så setter opp en ny tema om det.

Vet noen av dere som driver med sånt åssen man gjør det og eventuelt hvordan?.

Mange som har sagt at jeg skal gjøre det gjennom Itunes men har ikke peiling på akk det. Kjøpte meg akkurat en Ipad 2 så  er helt noob når det kommer til sånt.

Håper på litt hjelp.

Mvh AC1988

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
20.07.12 08:40
AC1988: Mange som har sagt at jeg skal gjøre det gjennom Itunes men har ikke peiling på akk det. Kjøpte meg akkurat en Ipad 2 så er helt noob når det kommer til sånt.

Slapp av, så og si alle som kjøper apple produkter er lite datakyndige.

Torotto
TorottoInnlegg: 4956
20.07.12 09:20
AC1988: Vet noen av dere som driver med sånt åssen man gjør det og eventuelt hvordan?. Mange som har sagt at jeg skal gjøre det gjennom Itunes men har ikke peiling på akk det. Kjøpte meg akkurat en Ipad 2 så er helt noob når det kommer til sånt.

Ja men først må du som regel convertere DVD/Video til Ipad format.

Det finnes flere convertere på markedet.   Blandt annet denne

Ipad Converter Suite

Ute til høyre på siden nederst har du guider på hvordan ulike ting kan gjøres.

Overføring til Ipad kan også skje via Itunes.  Bare husk at skifter du maskin, så slettes alt fra gamle.

colombo
colomboInnlegg: 16839
20.07.12 09:35

La oss begynne med å spørre hva du mener med "filmer fra PC" ?

Har du filmene allerede som filer i PCen? I så fall hadde det vært interessant å vite hvilken filformat de er i. Eller er filmene fortsatt på DVD?

ferrek
ferrekInnlegg: 14397
20.07.12 12:23
Torotto: Ja men først må du som regel convertere DVD/Video til Ipad format.
Det finnes flere convertere på markedet. Blandt annet denne

Dersom man innstallerer VLC Media Player på iPaden er vel det sjelden noe poeng i å konvertere filene? Det gjorde iallfall ikke jeg de 9 dagene jeg hadde iPad.

Torotto
TorottoInnlegg: 4956
20.07.12 13:44
ferrek: Dersom man innstallerer VLC Media Player på iPaden er vel det sjelden noe poeng i å konvertere filene?

Tenke mer på det praktisk i og tilpasse oppløsning og pakkeformat til ett avspillings format, passene for Ipad2

Mulig det er dobbelt arbeide!

(Innlegget ble redigert 20.07.12 13:45)

drillern
drillernInnlegg: 6430
21.07.12 22:35
ferrek: Det gjorde iallfall ikke jeg de 9 dagene jeg hadde iPad.

hehe,9 dager med apple store  klarte seg for å kurere Ipad lysten.Jeg fikk demonstrasjon av ei venninne og avgjorde fort at noe slik skal jeg aldri ha.

ferrek
ferrekInnlegg: 14397
22.07.12 16:04
drillern: Jeg fikk demonstrasjon av ei venninne og avgjorde fort at noe slik skal jeg aldri ha.

Jeg kjøpte den i Amsterdam før den hadde kommet i Norge, hadde det ikke vært fordi jeg visste det ville kreve tilnærmet null innsats å få solgt den ville jeg ikke vurdert den. Etter en times trykking visste jeg ikke hva jeg skulle bruke den til.

Men for all del, er det sikkert noen av alle de som eier en som har bruk for den. :-)

McLovin
McLovinInnlegg: 8593
22.07.12 16:09

Dette fikser appene CineXPlayer eller VLC enkelt for deg. Dersom du vil streame til IPaden for å slippe og overføre så bruker du appen Air Video. 

Man har også appen VLCStreamer som er fin dersom du vil overføre en film fra PC til AppleTV via Ipad dersom den ikke er kjøpt i Apple Store.

(Innlegget ble redigert 22.07.12 16:09)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg