Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Telefoner med fysisk qwerty-tastatur

NYTT TEMA
piezo
piezoInnlegg: 5132
01.05.14 23:01

Herregud, jeg savner fysisk tastatur. Jeg klarer fortsatt ikke å venne meg til touchscreen, selv om jeg nå har hatt touchtelefon de siste 2 årene. Å skrive er helt grusomt, selv på nettbrett. Tror derfor ikke at telefon med større skjerm er noen løsning. 

Det som gjorde at jeg kasserte BBen for noen år siden var et utdatert og tregt operativsystem og elendig appsutvalg. Nå har versjon 10 kommet, fått mye skryt, men det virker fortsatt som om utvalget av apper er nokså dårlig. 

Har man noen Android-alternativer med fysisk qwerty, eller må man ta til takke med dårlig app-utvalg og gå for BlackBerry igjen?

bbonga
bbongaInnlegg: 3998
04.05.14 01:50

Dessverre er dette håpløst å få tak i lenger. Det finnes bluetooth løsninger slik som denne

Speciale
SpecialeInnlegg: 4984
05.05.14 13:54
piezo: Har man noen Android-alternativer med fysisk qwerty, eller må man ta til takke med dårlig app-utvalg og gå for BlackBerry igjen?
piezo
05.05.14 20:42

I USA virker det som om qwerty fortsatt er veldig populært. Men jeg tror nok ikke jeg orker å styre med import for å få tak igjen. Uten norske tegn blir det også nokså tungvint. 

Får nok bare vente å se om noe dukker opp! 

ehall
ehallInnlegg: 18878
06.05.14 22:59
piezo: Får nok bare vente å se om noe dukker opp!

Problemet i Norge er at importørene er så ekstremt slaviske til moter. Utvalg er bare tull, kun selg det flest vil ha.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 34813
10.05.14 18:55
piezo: I USA virker det som om qwerty fortsatt er veldig populært. Men jeg tror nok ikke jeg orker å styre med import for å få tak igjen. Uten norske tegn blir det også nokså tungvint.

Nokia ASHA stå på de norske nettsidene. Men jeg kan ikke se ÆØÅ der!

Andropov
AndropovInnlegg: 32813
10.05.14 18:55

God Dagen ja

rosmebraad
10.05.14 18:56
Andropov: God Dagen ja

God _dagen_ med hvesset øks, klar for vedhugning, i god tid før kommende Vinter! 

Geosynchronous_Orbit
Geosynchronous_OrbitInnlegg: 11129
10.05.14 20:02

Halloen og, i lige måte

Her begjæres fysiske tastatur, registrerer jeg. Gå til anskaffelse av et bluetooth-tastatur relativt schnell! Du kan dermed traske rundt med et kogger på ryggen med rom for både det ene og det andre, men primært tastaturet. Dette vil komme til å gjøre hverdagen langt enklere.

Hva tror Dere ?

Andropov
AndropovInnlegg: 32813
10.05.14 22:14

ja, selvsakt

piezo
11.05.14 15:45
rosmebraad: Nokia ASHA stå på de norske nettsidene. Men jeg kan ikke se ÆØÅ der!

Synd telefonen er dum som et brød, men tastaturet er i orden! Kunne de ha lansert en WP-telefon e.l med qwerty kunne jeg vært villig til å prøve. 

rosmebraad
23.05.14 21:48
piezo: alternativer med fysisk qwerty

Hvis man skal "skrote", så er der jo mye rart Kina-skrot på dx.com.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg