Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Garanti / Reklamasjon på en fuktig mobil.

NYTT TEMA
G0oner
G0onerInnlegg: 10382
08.01.15 15:07

Hei! Var ute å gikk en tur med bikkja i går. Plantet earpluggsa godt i øret og la mobilen i lomma og trakk glidlåsen igjen. Når jeg kom hjem var mobilen relativt fuktig, og når jeg åpnet dekslet og tok ut batteriet, så var det også vått inni mobilen. 

Jeg får slått på mobilen, men skjermen flimrer og jeg som regel ser jeg ingenting som helst.

Det er en Samsung Galaxy Note 3, og ble kjøpt 27.12.13 hos Lefdal.com 

Jeg har forsøkt å tørke den, og skal prøve litt til. Men om dette ikke går, kan jeg ta dette på en garanti/reklamasjon? 

Evt, går det under en reiseforsikring? 

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
08.01.15 15:13
G0oner: Jeg har forsøkt å tørke den, og skal prøve litt til. Men om dette ikke går, kan jeg ta dette på en garanti/reklamasjon?

Vet du hva garanti og reklamasjon egentlig betyr? En garanti er en lovnad fra produsenten over hvor lenge produktet skal vare under normal bruk. En reklamasjon er når du klager over at produktet ikke holder den lovnaden. At telefonen har blitt gjennomvåt er ikke produsentens skyld.

Du kan prøve reiseforsikringen, men da må du se gjennom avtalen din om den dekker slikt.

Er ikke for å være kjip, jeg knuste halve skjermen på min 1 måned gamle iPhone 6 i går kveld etter den falt ut av lommen min, traff foten min og landet på en sammenkrølla t-skjorte på baderomsgulvet. Nesten så man har lyst til å ta det til Forbrukerrådet hvor lite skjermen på en bruksgjenstand tåler, men det er nok til ingen nytte. Så nå blir det 1700 kr på ny skjerm etter å ha betalt 6700 kr for den i desember. Great!

G0oner
08.01.15 15:24

Takker for svar. Mistenker ingen for å være kjip ;) Grunnen jeg spør er fordi jeg lurer. Prøvde å søke meg opp, og det virker som om det er delte meninger. Flere plasser står det at det er forventet at en telefon skal kunne tåle vestlandsværet, mens jeg i tillegg skjønner at det blir vanskelig å erstatte alt slikt. 

Men det føles jo veldig idiotisk at jeg ikke kan ha den med meg på tur når den ligger i lomma? Ja, jeg vet at jeg kunne og kanskje burde brukt en plastlomme utenom. 

Her står det feks om en fuktskade på mobil, hvor eier fikk medhold.

solimor
solimorInnlegg: 2769
08.01.15 19:39
G0oner: Her står det feks om en fuktskade på mobil, hvor eier fikk medhold.

problem ditt der er at nemda sitt hovedpunk der er plutselig mens du var ute i et være du viste om med en jakke som ikke var tett nok, tro ikke du får igjen for den

G0oner
08.01.15 22:40
solimor: problem ditt der er at nemda sitt hovedpunk der er plutselig mens du var ute i et være du viste om med en jakke som ikke var tett nok, tro ikke du får igjen for den

Jeg ser helt klart den. 

Kjipern.. Har tørket den enda mer idag, pluss har den i en pose med ris over natten. Er den fortsatt dø, får jeg prøve forsikringa. 

OwnGoal7
OwnGoal7Innlegg: 1459
09.01.15 19:32
G0oner: Her står det feks om en fuktskade på mobil, hvor eier fikk medhold.

Dette var en sak mot ett forsikringsselskap. altså om forsikringen dekker det. Da må du nesten sjekke vilkårene for reiseforsikringen om den dekker dettte.

Er som minikongen sier at det ikke dekkes av garanti/reklamasjon når telefonen er fuktskadet.

Håper reiseforsikringen dekker det :)

Torotto
TorottoInnlegg: 11644
09.01.15 22:48

Hårføner gjorde susen på min Samsung galaxy s3,  etter at jeg hadde ramlet i en bekk. 

Holdt på ca.i 45minutter før siste duggen, var borte fra linseglass. 

MladenMikic
MladenMikicInnlegg: 3
30.03.17 00:01

Lurer på om reise plus forsikring fra gjensidige dekker...hadde vært på ferie i utlande(hjemmelandet). Har vært på sykling sammen med en venn og i sekken hadde to telefoner (pga jobben må svare uanset jeg er på ferie), og det skjedde at han kjørte i meg og begge har falt og begge ble ødelagt, den ene fungerer men skjarm er helt ødelagt og den andre fungerer ikke i det hele tat.) Kan det fås dekket av forsikring eller ikke, noen som vet?

G0oner
30.03.17 18:51

Ut av egen erfaring så er mobiler blitt ekstremt vanskelig å få noe igjen på pga høyt forsøk på svindel. Det koster ingenting å sende inn en skademelding. I verste fall så får du avslag.  

Klikk for å gå tilbake til toppen