Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny telefon

NYTT TEMA
LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 7402
27.07.16 18:02

Hei!

Nå begynner Galaxy S5en min å gå mot slutten etter å vært trofast i godt over to år, og jeg har vært over gjennomsnittet fornøyd. En nydelig telefon, og jeg har virkelig satt pris på spesielt kameraet på telefonen. I tillegg til at den har holdt gjennom x-antall fall i bakken.

Men nå starter da jakten på arvtageren. Jeg har siden smart-telefonens ankomst holdt meg til Samsung, etter en kort tur hos Sony i første omgang. Har stort sett vært fornøyd med Samsung, etter at de ordnet ladekontakten etter S3en.

Har ikke sånn veldig store preferanser på hva telefonen er god på, annet enn et bra kamera(og greit med lagringsplass). Spiller aldri, og ellers går det kun i face, insta, snap og noen apper som polet sin og untappd.

S7 ville jo da vært et naturlig alternativ, men sitter litt i tenkeboksen, så det er her jeg trenger hjelp. Har sett litt på Huawey P9 og den ser jo interessant ut. Sambo vil helst at jeg anskaffer meg iPhone, noe som kunne vært et greit alternativ, men nå har jeg aldri eid et Appleprodukt før, så jeg er veldig usikker på hva jeg går til.

Har hørt mye forskjellig om Xperian til Sony, så den er lagt litt bort for øyeblikket.

Er det noen her inne som kan hjelpe en stakkars forvirret ungvalp til å finne en riktig arvtager for S5en? Takker for alle tips som man får inn! :-)

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 6315
28.07.16 03:08

Samboeren din har helt rett. For deg så vil iPhone være det beste valget.

fargerik
fargerikInnlegg: 42920
28.07.16 12:29
LaGoeba: Men nå starter da jakten på arvtageren. Jeg har siden smart-telefonens ankomst holdt meg til Samsung, etter en kort tur hos Sony i første omgang. Har stort sett vært fornøyd med Samsung, etter at de ordnet ladekontakten etter S3en.

Kona og jeg hadde begge S2, men hun kjøpte seg en Samsung J7 i vinter når vi var i Bangkok.

Den har vist seg å være såpass grei at jeg også skal kjøpe en slik. Skal uansett tilbake snart, og de er populære og har gått ned i pris siden i februar.

Tror du kan sjekke ut tester på nett og eventuelt bestille på internett dersom de fremdeles ikke selges i Norge.

Trenger selv å fornye meg, og ønsker ikke å bruke tusener av kroner når behovet for HI-END ikke er der.

(Innlegget ble redigert 28.07.16 12:47)

Torotto
TorottoInnlegg: 10906
28.07.16 13:32
LaGoeba: Har hørt mye forskjellig om Xperian til Sony, så den er lagt litt bort for øyeblikket. Er det noen her inne som kan hjelpe en stakkars forvirret ungvalp til å finne en riktig arvtager for S5en? Takker for alle tips som man får inn! :-)

Jeg ville gått for denne! 

Skuffende kamera på Sony sine og skjerm blir ubrukbare når glass sprekker.  Touchskjerm slutter å funke. 

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39501
28.07.16 13:36

Samsung har fått mye skryt av toppmodellene sine. Og bedre kamera enn Sony sine.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 7402
28.07.16 19:55

Så de fleste anbefaler S7?

Ingen som har noen tanker om Huawey? Hvis ikke så blir det vel Samsung igjen, så fort man kommer hjem fra ferie.

Mr.Daddycool
Mr.DaddycoolInnlegg: 4423
29.07.16 16:43
LaGoeba: Så de fleste anbefaler S7? Ingen som har noen tanker om Huawey? Hvis ikke så blir det vel Samsung igjen, så fort man kommer hjem fra ferie.

Huawei er ikke noe dårlig valg, de ligger godt under pris i forhold til andre dyrere modeller. Men jeg har hatt en som bare virket et år, så begynte den å svikte, helt klart et hardware problem som gjorde at telefonen tok kvelden og ikke kunne fikses. Har har hørt flere si det samme, og det er nok byggekvaliteten som det skorter litt på. Men man kan da være heldig at den varer mye lengre.

Ellers ville jeg gått for en av fjorårets modeller fra et anerkjent merke, da får du på tilbud for halve prisen for en meget bra mobil.

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
29.07.16 18:55

Fikk meg nylig Samsung J5 etter at min gamle Note 2 falt i asfalten i tusen knas. Hell i uhell, da jeg fikk J5'en til 1395,- og den er faktisk utrolig kjekk til en så billig penge. Litt lite lagringsplass, men det er mulig å oppgradere noe. Vet ikke om pris er en faktor her, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Har holdt meg til Samsung i årevis selv :)

Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 5601
07.09.16 16:27

Etter å ha holdt meg til Samsung i flere år, byttet jeg til Motorola Pure X(!) for 2 mnd. siden og må si jeg er særdeles fornøyd. Jeg knipser mye, så et godt kamera var en av grunnene til at jeg valgte akkurat den. Kameraet er det beste jeg noengang har hatt på en mobiltelefon, og telefonen har 16 MB lagringsplass men plass til SD kort. Det eneste minus for meg er størrelsen (liker litt mindre telefoner), men Samsungs "flagships" er like store. Minuset er at det kan være noe vanskelig å ta screenshots. Jeg savner slett ikke Samsungtelefonen min!

Jeg fikk den til under halvparten av hva jeg måtte ha betalt for en iPhone eller en S7, og mener den er minst like bra som iPhone eller Samsung. Så dersom man er ute etter en kjempebra telefon men gjerne vil spare noen øre, så er den definitivt et alternativ!

annmag
annmagInnlegg: 6825
07.09.16 17:47
Ale-Jet: For deg så vil iPhone være det beste valget.

Hvorfor det?

Jeg byttet fra Samsung til iPhone og fra win laptop og stasjonær til macbook pro og iMac......hadde aldri gjort det hvis jeg kunne valgt om igjen.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30137
07.09.16 21:49
LaGoeba: Ingen som har noen tanker om Huawey? Hvis ikke så blir det vel Samsung igjen, så fort man kommer hjem fra ferie.

De siste fem årene har jeg hatt Samsung S2, Note 1, Note 2 og Note 3. Har likt Samsung lenge. Det ble litt som Nokia i gamle dager, hvor man følte man "kunne" med en gang man tok de opp av esken fordi menyen var så like. Var på vippen til å kjøpe en Note 5 eller S6 Edge+ tidligere i år, men syns Samsung etter hvert ble så dyre at jeg valgte å droppe det. 

Selv om jeg likte alle Samsung-telefonene mine godt, hadde jeg et bruksmønster som tilsa at de måtte lades gjerne etter allerede halv dag. De ble ladet hjemme, på jobb, i lomma eller i bilen - og det hadde vært digg å slippe det. Prøvde derfor noe helt nytt, og endte opp med en Huawei Mate 8 i stedet.

P9 har jeg bare prøvd såvidt i butikken, men overgangen til Huawei generelt har ikke vært så uvant som fryktet. Menyene er noe annerledes i den forstand at Huawei ikke har en egen app-meny som de fleste andre androidtelefoner. I stedet legger programmene seg på skrivebordet, litt sånn som på Iphone.

Syns dette var noe rotete til å begynne med, men når man organiserer de forskjellige appene i mapper syns jeg faktisk nå at det er en bedre løsning enn den "klassiske" android-måten. Huaweis EMUI, som det heter, blir med andre ord en slags plukk og miks av både iOS og Android, og selv om jeg har fått med meg at mange ikke liker layouten deres syns jeg de har fått det til fint. Hvis man syns det er krise kan man i alle tilfeller legge inn en annen såkalt launcher, og da får man en mer gjenkjennelig meny slik som de fleste andre androidtelefoner har. 

Hvordan en S7 og P9 kan sammenlignes kan jeg ikke hjelpe deg med, siden jeg ikke har særlig erfaring med noen av de, men mitt personlige argument for å velge Huawei framfor Samsung denne gangen var prisen. Jeg syns rett og slett kineserne gir mer for pengene. 

Andropov
AndropovInnlegg: 32729
27.09.16 09:46

Hva slaks telefon kjøpte Den ?

perchri
perchriInnlegg: 6924
19.10.16 09:26
Ale-Jet: For deg så vil iPhone være det beste valget.

Bra telefon...men et krøkkete operativsytem. Du kan prøve å ta bilder deretter få dem ut på PC,en. Så kan du prøve å få lagt inn bilder fra PC,en til iphone. Takk for det. Større mikkmak har jeg ikke opplevd. Andre telefoner er så greie at telefonen oppstår som en hardisk når du koppler til USB. Deretter kan man upploade/downloade som man ønsker,pluss bakckup av andre filer. iphone er sær, men meget solid og bravirkende. Dårlig antenne gjør den heller ikke som jegerens favoritt.  Beste telefon på rekevidde jeg har hatt,og det er ikke få, er Sony Xperia p. Iphone syncroniseres med iTune. Er du heldig å få lagt inn bilder fra PC kan du ikke slette dem uten å syncronisere. Hvor i helvede har Apple klart å selge denne dingsen?

yota
yotaInnlegg: 116
19.10.16 16:28

Samsung S7 er vel jevnt over hakket bedre en Iphone7. Bedre kamera, skarpere skjerm, vanntett, muligheten for SD-kort osv.

prisen på S7 er 5500kr, Iphone7 32 GB koster 7400kr. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg