Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mobiltelefon med DAB - noen vits i det?

NYTT TEMA
FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 286
13.10.16 09:41

Jeg vet LG Stylus 2 har DAB. Meningsløst spør du meg. Men det er markedet som avgjør. Er det noen som vet noe om dette produktet slår an eller flopper?

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6459
13.10.16 09:45
FjodorDVD: Er det noen som vet noe om dette produktet slår an eller flopper?

Om det slår an eller floppar er vel avhengig av heilt andre faktorar enn om den har DAB. iPhone har jo for eksempel (så vidt eg har kunna observera) klart seg rimelig bra uten radio.

FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 286
13.10.16 13:39
InnocentBystander: Om det slår an eller floppar er vel avhengig av heilt andre faktorar enn om den har DAB.

Det gikk vel ikke tydelig fram at jeg er DAB-motstander og derfor har jeg en forestilling om at salgstallene for denne mobilen blir en indikator på DAB`s levetid og radioens framtid.

Og derfor var jeg også og snakket med selgere på den lokale Expert butikk. De kule selgerne hadde ikke hørt om den mobilen og den fantes heller ikke på hovedlageret. Dessuten var jeg den første kunden ever som hadde nevnt DAB  på mobil.

Ved korrekturlesing  ser jeg at jeg skriver DAB-motstander. Det er riktigere å si likegyldig, men jeg er mest oppriktig lei meg for at radioen går i graven sammen med FM.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 6459
13.10.16 15:12
FjodorDVD: Det gikk vel ikke tydelig fram at jeg er DAB-motstander og derfor har jeg en forestilling om at salgstallene for denne mobilen blir en indikator på DAB`s levetid og radioens framtid.

Dersom radio i mobil skulle vera eit viktig kriterium for modellvalg, så ville Apple hatt store problemer.

Alle mine radioar utanom bil er DAB. På mobil brukar eg NRK sin app.

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13110
14.10.16 23:15

DAB eter batterier - mange ganger så mye som FM.  I en telefon er dette ikke noe godt valg.

perchri
perchriInnlegg: 6691
19.10.16 09:18
FjodorDVD: Ved korrekturlesing  ser jeg at jeg skriver DAB-motstander. Det er riktigere å si likegyldig, men jeg er mest oppriktig lei meg for at radioen går i graven sammen med FM.

Lytter du bare på NRK?  Ellers vil FM være mer eller mindre som før med nærstasjoner . Sågar de store er både på FM og DAB. Bare sære NRK relaterte sendere som "slukker" som de alfor lenge har kallt det. FM båndet slukker ikke. Mye fin musikk fra nærradioene. Lev vel med FM. Svina har i 2 år kjørt feil reklame "Husk I 2017 slukker FM båndet"

Dette har myndighetene tillatt ...de er noen nokksakter...disse politikerene. Jeg liker dem ikke lenger.

Klikk for å gå tilbake til toppen