Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Føler meg lurt av selgeren!

NYTT TEMA
Marie786
Marie786Innlegg: 9
11.12.16 20:52

Hei, 

Jeg var innom en mobilbutikk og kjøpte en iphone 7 (har vært kunde hos dem i 1 år snart).

Under salget ved ny iphone spurte jeg selgeren hva vil skje med min gamle iphone 6 som jeg har fortsatt to mnd igjen av mitt abn? Da fikk jeg beskjed om at dette skulle de ordne og jeg skulle ikke tenke på dette. 

Jeg pantet derfor min gamle tlf for å kjøpe min nye, slik at det ble reduksjon av prisen på den nye iphonen.

Under salget spurte jeg flere ganger den totale mnds prisen vil vær og jeg fikk i svar at det var den mnd abn til den nye iphonen og den gjenstående prisen jeg har etter pantet min gamle iphone hos dem. (12 mnd binding)

Helt tilfeldig noen dager senere gikk jeg inn på appen deres og der stod det en regning på 1500kr! jeg fikk litt sjokk, der stod det at jeg hadde en gjenstående betaling fra forrige abn også.

Etter flere mailer/tlf/ besøk til butikken sier dem at de kan bare kompensere 299;- og restn av to mnd som er igjen fra gamle abn må jeg betale selv.

Jeg synes det var veldig rart ettersom butikksjefen var enig med meg om at her var det skjedd en glibb fra vår side og vi ser at det ikke fremkommer på kvitteringen at du hadde igjenstående beløp på mitt gamle abn.

Kundeservice sier at jeg må enten akseptere tilbudet deres eller klage videre til brukerklagenemd.

Så det jeg lurer på er hva er lurt i dette tilfellet? har jeg god nok sak til å klage videre eller akseptere deres 299 kr som kompensasjon?

Setter pris på all råd :) 

G0oner
G0onerInnlegg: 9715
12.12.16 13:36

Nå har jeg aldri benyttet meg av slike byttetilbud, men synes jo dette hørtes merkelig ut. I utgangspunktet så betaler du jo for en vare du ikke har lenger, og med tanke på samme butikk/leverandør tok den gamle mobilen (og avtalen) i innbytte så burde det selvfølgelig gått mot hverandre. 

Jeg hadde iallefall gått videre med saken til jeg fikk en bedre avklaring på hvorfor de opererer slikt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg