Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Iphone vs android

NYTT TEMA
Knane
KnaneInnlegg: 2
18.02.17 18:03

Hei.

Jeg er nå i tenkeboksen angående dette med ny smart telefon. Jeg har nå hatt iphone i flere år, men synes nå den er litt kjedelig.

Det jeg savner er muligheten til å viderekoble bestemte anrop. La meg forklare:

Jeg har firma telefon. Jeg savner det og for eksempel lage to grupper med kontakter, en for jobb og en for privat. Slik at jeg kan viderekoble innkommende anrop fra jobb kontaktene når jeg har fri og motsatt. 

Jeg savner også det å ha muligheten til å viderekoble et anrop når det kommer. For eksempel: Jeg har fri noen timer for å følge en av ungene til tannlegen, så ringer en kunde. Da ønsker jeg å sette han videre til en kollega som er på jobb, men hvis fruen ringer så vil jeg ha mulighet til å svare.....

Ja, jeg vet det er mulig å viderekoble etter så og så mange sekunder osv.... Men jeg ønsker muligheten til å bestemme dette ved hvert enkelt anrop. Dette slik at mine kollegaer skal slippe å prate med mamma, pappa fruen osv hvis jeg ikke rekker å ta telefonen....

Er dette noe som er mulig på android (gjerne huawei), eller finnes det apper eller liknende som kan hjelpe meg med dette?

PS: Jeg er ikke ute etter en lang diskusjon om hva som er best av iphone eller android, men hvis noen har erfaring med huawei som kommenter gjerne....

fargerik
fargerikInnlegg: 44443
19.02.17 22:28
Knane: PS: Jeg er ikke ute etter en lang diskusjon om hva som er best av iphone eller android, men hvis noen har erfaring med huawei som kommenter gjerne....

Det er vel android eller apple som gjelder, jeg vet ikke om noen som bruker huawei-operativsystemet...

Men det funker vel også.

Hva er dine egne grunner for å skippe både android og apple?

Jeg spør bare på grunn av at jeg ikke vet noe særlig og er nysgjerrig.

Nabo
NaboInnlegg: 11054
19.02.17 22:48
Knane: PS: Jeg er ikke ute etter en lang diskusjon om hva som er best av iphone eller android, men hvis noen har erfaring med huawei som kommenter gjerne....

Her er en test av Huawei Mate P9 Pro som er flaggskipet av telefonene deres.

https://www.tek.no/artikler/test-huawei-mate-9-pro/364589

Sjøl kjøpte jeg en Huawei P9 som min første smart-telefon, etter å hatt forskjellige telefoner med vanlig tastatur på, og jeg har gitt den en frist på 2-måneder, enten har jeg lært meg å bruke den til da, eller så går den rett i bosset. Telefonen er fin nok den, men den er mye smartere, enn det jeg er.

Den har kun plass til ett sim-kort og ett minnekort, og koster rundt 4000,-

fargerik
fargerikInnlegg: 44443
19.02.17 23:25
Nabo: Her er en test av Huawei Mate P9 Pro som er flaggskipet av telefonene deres. https://www.tek.no/artikler/test-huawei-mate-9-pro/364589 Sjøl kjøpte jeg en Huawei P9 som min første smart-telefon, etter å hatt forskjellige telefoner med vanlig tastatur på, og jeg har gitt den en frist på 2-måneder, enten har jeg lært meg å bruke den til da, eller så går den rett i bosset. Telefonen er fin nok den, men den er mye smartere, enn det jeg er. Den har kun plass til ett sim-kort og ett minnekort, og koster rundt 4000,-

Kona kjøpte en Samsung Galaxy J7 når vi var i Thailand for et år siden, og den har vært bra.

Så jeg kjøpte en til meg også når jeg var i Bangkok i høst.

Det er en rimelig og traust android-telefon, som er mye smartere enn det vi er.

Lever lenge mellom hver lading, har et midt-på treet kamera, og plass til to sim og et HUGE minnekort.

For de som ikke er jålete og vil ha en grei telefon for under tre tusen, funker denne telefonen ille bra.

(Innlegget ble redigert 19.02.17 23:28)

piezo
piezoInnlegg: 5121
20.02.17 10:48

Jeg holdt nesten på å si at mobilt bedriftsnett fra Telenor har slike muligheter. I appen har man ihvertfall muligheten til å sette videre til kolleger, "sperre" for inkommende anrop hvis man er i et møte, har fri eller lignende. Har man sperret får innringer mulighet til å bryte igjennom allikevel eller bli satt over til sentralbord eller andre man har lagt inn. 

Den er nok ikke drømmeappen til ditt bruk, men den hjelper i det minste et stykke på veien.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1117
20.02.17 13:19

Jeg tror det må styres av operatøren uavhengig av mobil. Ville i alle fall ha begynt der.

Verizon sier f.eks. dette:

Select Call Forwarding (Special) Using Select Call Forwarding, you can program your phone to forward incoming calls from a pre-selected list of numbers to a different number of your choice. The number you choose can be a cellular phone, a pager, or another phone number. Normal local or toll charges may apply to forwarded calls.

Your Select Call Forwarding list is limited to either 6 or 12 numbers, depending on your region. Only calls from your list of numbers will be forwarded; all other calls will ring at your regular number.

You can change, add, or delete the numbers on your list at any time. Also, you can turn your Select Call Forwarding service temporarily off without changing your list.

All calling features are subject to availability and compatibility restrictions.

waingro
waingroInnlegg: 1213
20.02.17 13:27

Vi er litt i samme sko.

Jeg er drita lei av iOS og iPhone. Kjøpte helt tilfeldig en Samsung tablet for et par uker siden og fikk øya opp for Android, har hatt iPhone i sikkert 5-6 år nå.

Jeg sjekka ut Huawei P9 Plus og vanlig P9, men ble så tipset om Xiaomi Mi Mix. Jeg skal bestille denne fra Kina, men den er litt ganske mye dyrere enn Huawei. P9 Plus kommer veldig godt ut av samtlige tester, så du blir sikkert fornøyd med den.

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 4438
02.05.17 22:16
Knane: Jeg savner også det å ha muligheten til å viderekoble et anrop når det kommer. For eksempel: Jeg har fri noen timer for å følge en av ungene til tannlegen, så ringer en kunde. Da ønsker jeg å sette han videre til en kollega som er på jobb, men hvis fruen ringer så vil jeg ha mulighet til å svare

Jeg vet ikke hvordan, men du kan grupere kontakter på Iphonen, og vidre koble noen men ikke alle.

Vi har Iphone på jobben, og der gjøres det. Der kan også selve kontaktene deles med de andre aktuelle mobiler på jobben, og da kan også velges hvem av kontaktene som da skal være tilgjengelig for de andre mobilene.

Selv bruker jeg Samsung privat, så jeg er stor bruker av Samsung og Iphone.

Meg personlig passer samsung uendlig mye bedre en Iphonen. Men bruk, så merker jeg ingen problemer med noen av dem.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4095
28.07.17 09:33

Det er vel ikke i selve iPhonen du kan gruppere kontakter men i en app fra teleselskapet (Telenor) ?

En ting er i alle fall sikkert, iPhone har rævva mottak av wifi-signaler i forhold til andre telefoner. Her vi er nå har jeg tilfredsstillende (halvveis på søyla) signal på Wi-Fi fra en nabo mens de med iPhone ikke får inn nettet hans i det hele tatt. Selv har jeg en Lenovo K10 og er storveis fornøyd med den.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg