Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Folk som filmer på høykant !!!

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4359
06.04.17 14:38

Noe som irriterer meg grenseløst er alle dem som, med mobiltelefonen, tar bilder, og ikke minst filmer på høykant !

Jeg lurer på om de har PC-skjermer som også står på høykant ?

Et skrekkens eksempel:

http://www.vgtv.no/#!/video/118107/her-slaar-monsterboelgen-over-fiskebaaten-i-nordland

Tenk så mye bedre det hadde sett ut om fyren hadde holdt telefonen vannrett.
At ikke folk kan lære seg det.
Man holder da ikke et fotoapparat i 90 graders vinkel....
Håpløst !

(Innlegget ble redigert 06.04.17 14:41)

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11148
07.04.17 23:03

Helt enig med deg. Irriterer meg grenseløst over dette tragiske fenomenet. 

annmag
annmagInnlegg: 7244
11.04.17 22:56
xpoolman: Noe som irriterer meg grenseløst er alle dem som, med mobiltelefonen, tar bilder, og ikke minst filmer på høykant !

Er sjelden folk bryr seg om å ta gode bilder (filmer) nå.

De suser rundt med mobiltelefoner og selfiestenger med et fokus for øye.....å dokumentere på facebook at de har gjort et eller annet.

Så tømmer de bare telefonen/kameraet ukritisk på facebook....sånn at det da blir postet haugevis av bilder av det samme motivet....dem selv foran et eller annet x 15.  Jeg gidder ikke å se på den møkka.  Jeg avfølger glatt de som poster på den måten.

Jeg synes til og med det er rimelig respektløst å ikke en gang gå gjennom og legge ut bilder med nogenlunde kvalitet på nett.  

Nå skal det sies at heller ikke media er veldig kvalitetskritisk når det gjelder hvilke bilder de setter på trykk.....av en eller annen grunn.

madigan
madiganInnlegg: 9205
15.04.17 03:25
xpoolman: Man holder da ikke et fotoapparat i 90 graders vinkel....
Håpløst !

Det er jo bare å rotere bildene i windows på PC,da blir det fullskjærm,eller snu telefonen vannrett når man ser på filmene.

(Innlegget ble redigert 15.04.17 03:26)

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2260
16.04.17 10:00

Jeg har prøvd å snu PCen på høykant for å se på noen av de mobilvideoene som legges ut, men jeg synes ikke det ble så mye bedre.

petterG
petterGInnlegg: 9297
16.04.17 12:17
madigan: Det er jo bare å rotere bildene i windows på PC,da blir det fullskjærm,eller snu telefonen vannrett når man ser på filmene.

Du endre ikke formatet til liggende med å snu telefonen...

Faquarl
FaquarlInnlegg: 11093
16.04.17 12:22

Trodde tråden handla om (fotball)spillere som filmet sjukt mye.

Igrunn, så gjør den jo fortsatt det. Tror dere Messi har videokamera? Han virker som typen til å filme på høykant ihvertfall.

Torotto
TorottoInnlegg: 11645
16.04.17 12:34
petterG: Du endre ikke formatet til liggende med å snu telefonen...

Samme tenke jeg!

Du filmer i høyden og legger dette ned

fargerik
fargerikInnlegg: 45122
16.04.17 17:13
petterG: Du endre ikke formatet til liggende med å snu telefonen...

Jo. Når du filmer eller tar bilder med telefonen liggende, blir det widescreen. Ihvertfall på min Samsung.

Tar jeg bilder eller filmer på høykant, blir det høyscreen.

petterG
petterGInnlegg: 9297
16.04.17 19:09
fargerik: Jo. Når du filmer eller tar bilder med telefonen liggende, blir det widescreen. Ihvertfall på min Samsung.

Selvsagt, det jeg mente var at man endrer ikke formatet etter man har filmet ved å snu telefonen!

madigan
madiganInnlegg: 9205
21.04.17 16:07
petterG: Selvsagt, det jeg mente var at man endrer ikke formatet etter man har filmet ved å snu telefonen!

PetterG: nei det har du rett i,da må du i såfall innnom et redigeringsprogram og rotere filmen,da blir det fullscreen,men som fargerik sa,trodde jeg også at TS mente,''når'' man filmet:))

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg